پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۹۱۶۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۸
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: با توجه به خشکسالی و نوع اقلیم منطقه اما گل نرگس استان خراسان جنوبی بی‌نظیر بوده که رتبه پنجم کشور را دارد و باید جوامع علمی و دانشگاهی در زمینه معرفی و شناسایی ظرفیت‌ گل نرگس تلاش کنند.

شعارسال: رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: با توجه به خشکسالی و نوع اقلیم منطقه اما گل نرگس استان خراسان جنوبی بی‌نظیر بوده که رتبه پنجم کشور را دارد و باید جوامع علمی و دانشگاهی در زمینه معرفی و شناسایی ظرفیت‌ گل نرگس تلاش کنند.

هاشم ولی‌پورمطلق صبح امروز در مراسم جشنواره استانی گل نرگس که در شهرستان خوسف در حال برگزاری است ضمن قدردانی از مردم شهرستان خوسف به ویژه نرگس‌کاران اظهار داشت: نرگس در شهرستان خوسف موجب خیر و برکت برای کشاورزانی است که در این منطقه زندگی می‌کنند.

وی افزود: گاهی در وزارتخانه مطرح می‌شود که آیا خراسان جنوبی در وضعیت فعلی با توجه به خشکسالی، وضعیت کشت محصولات کشاورزی اقتصادی است یا خیر و این در حالی است که برخی محصولات استان ما در کشور در جایگاه و رتبه خاص و بالا قرار دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: وظیفه داریم با توجه به شرایط موجود ظرفیت‌های استان خراسان جنوبی را به خوبی معرفی کنیم تا مسئولان، تصمیم گیرندگان و سرمایه‌گذاران به این باور برسند که استان خراسان جنوبی در بخش کشاورزی ظرفیت‌های زیادی دارد.

ولی‌پورمطلق افزود: برای جلب نظر و مشارکت مسئولان برای توانمندی‌های خراسان جنوبی ابتدا باید خودمان به این باور برسیم که توانمندی زیادی داریم.

وی با بیان اینکه فصل پاییز و زمستان فصل رویش گل نرگس است اظهار داشت: نخستین جشنواره استانی گل نرگس امروز به میزبانی خوسف برگزار شد که هدف معطوف کردن دست‌اندرکاران به این محصول، توانمندی شهرستان، پیداکردن راهکار برای فرآوری گل نرگس به ویژه برای عطر گل نرگس و ایجاد اشتغال پایدار در بخش اقتصادی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی افزود: در خراسان جنوبی سالانه 16 میلیون و 800 هزار شاخه گل نرگس و در شهرستان خوسف 12 میلیون و 200 هزار شاخه گل نرگس برداشت می‌شود.

وی بیان کرد: گل نرگس خراسان جنوبی عطر و طراوت آن نسبت به دیگر گل‌های نرگس کشور فرق دارد اظهار داشت: کیفیت گل نرگس استان به ویژه شهرستان خوسف عالی است و با توجه به اقلیم استان نوع آن خاص است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 27 آذر 1396، کدخبر: 1604191، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۱
0
0
یه بحث اینه که این ظرفیت ها توسط یه گروه خبره تماما شناسایی بشه باقیش به عهده رسانه های کشوره که اونو به مردم و جامعه به خوبی معرفی کنن
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین