پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۹۰۳۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۱
معاون سیما در نشست امروزش با خبرنگاران به پرسش‌هایی درباره‌ حاشیه‌ پیش آمده برای زیرنویس سخنرانی رییس جمهور پاسخ داد و اعلام کرد صدا و سیما حامی دولت مستقر است.
شعارسال: مرتضی میرباقری، معاون سیما درباره‌ حاشیه‌های پیش‌آمده برای انتشار صحبت‌های رییس‌جمهور در قالب زیرنویس شبکه خبر و آنچه تحریف این سخنان عنوان شده است، گفت: «اگر به صورت حقوقی این ایراد به صداوسیما وارد شود، یقینا نسبت به آن اقدام و برخورد خواهد شد. اگر این اشتباه متعلق به بخش سیما باشد، سریعا با آن برخورد می‌کنیم و اگر مربوط به حوزه خبر باشد، قطعا باید آن را پیگیری کنند.»

او درباره انتخاب واژه نادرست برای سخنان رییس‌جمهور که در قالب زیرنویس شبکه خبر اتفاق افتاده است، گفت: «می‌شود یک ایراد اولیه گرفت و آن اینکه در ارتباط با واژگان، تلویزیون باید دقت بیشتری داشته باشد اما انصافا تلویزیون در قبال دولت مخالفتی ندارد.»

او با تاکید بر اینکه صداوسیما رسانه ملی است، اظهار کرد:‌ «گاه در جریان تبلیغات در انتخابات، سوء‌تفاهم‌هایی بین دولت و صداوسیما به وجود آمد و اینکه آقای روحانی در فضای تبلیغات، همچون انتخابات ریاست جمهوری قبل، جزو کاندیداها بوده است. ستاد ایشان این نگرانی را داشت که این نحوه تصویر کردن با آنچه که در سنوات قبل می‌گذشته است، متفاوت بود. در حالی این طبیعت فضای تبلیغات بود و ما هم توضیحات لازم را در این خصوص ارائه کردیم.»

میرباقری در ادامه تاکید کرد: «در حال حاضر دولت آقای روحانی مستقر هستند و حمایت همه‌جانبه صداوسیما پشت سر دولت ایشان بر اساس چارچوب‌ها و ضوابط‌ها خواهد بود.»

او در ادامه گفت: «دیروز هم آقای ظریف در دیدار با وزیر امور خارجه فرانسه، زمانی که وارد مجموعه شدند به نظر می‌رسد ابتدا با یکدیگر دست ندادند، اما طبق توییتی که آقای ظریف گذاشتند، گویا برای احترام بیشتر به ایشان، وزیر خارجه فرانسه زمانی که وارد مجموعه می‌شوند دست نمی‌دهند اما در میانه جلسه با ایشان مصافحه می‌کنند.»

معاون سیما گفت: «در این اتفاق دوربین ما قسمت اول را گرفته بود و آن قسمت انتهایی پخش نشده بود. در اینگونه موارد که بعضا، سهوا اتفاق می‌افتد صداوسیما خودش اولین جایی است که نسبت به آن واکنش نشان می‌دهد؛ بنابراین اگر در حاشیه‌هایی که ایجاد می‌شود، به صورت حقوقی این ایرادها وارد شود، یقینا صداوسیما باید پاسخگوی آن باشد که اگر متعلق به حوزه صداوسیما باشد سریعا با آن برخورد می‌کنیم و اگر مربوط به حوزه خبر باشد قطعا دوستان باید پاسخگوی آن باشند.»

در ادامه، میرباقری در پاسخ به پرسشی درباره‌ درگیری بازیگر سریال «زیر پای مادر» با خبرنگاران، برگزاری نشست این مجموعه را از اساس غیرحرفه‌ای دانست و گفت: «این مجموعه تذکراتی برای حواشی ایجادشده گرفت که در نهایت هم با عذرخواهی کتبی تهیه‌کننده مواجه شد.»

او همچنین گفت: «جلسه امروز پاسخ عملی به حاشیه‌های اخیر است. ما اینجا هستیم که پاسخگوی شما باشیم و این حق را به خبرنگاران قائل شدیم.»

معاون سیما همچنین اظهار کرد: «البته ما هم گلایه داریم از برخی دوستان رسانه‌ای که از کل یک برنامه استندآپ کمدی، چنین به دنبال ایجاد حواشی باشند.»

او ادامه داد: «در برنامه‌های این‌چنینی خطاهایی شکل می‌گیرد، تذکر داده و اصلاح می‌شود. رسانه از حیث مدیریت خود قصد طراحی چنین حاشیه‌هایی را ندارد. این جفاست به سازنده‌های یک برنامه که روز و شب برای برنامه زحمت می‌کشند. این حاشیه‌ها از عمد نبودند. حتما رسانه قواعد و ضوابط خود را دارد.»

میرباقری درباره‌ سریال «حضرت موسی(ع)» و مطالبی که در برخی رسانه‌ها درباره ممانعت از ساخت این سریال عنوان شده است، گفت: «سریال «حضرت موسی (ع)» جزو سرمایه‌های صداوسیماست. متن سریال آماده شده، البته ایرادهایی دارد و هنوز نهایی نشده است. برای اینکه از حوزه حرفه‌ای خارج نشود از کارشناسان مختلف کمک گرفته شده است. اصرار ما این است که هر چه زودتر به سمت ساخت برود. به هیچ وجه استانداردهای کار نباید پایین بیاید. اینکه کدام کارگردان صلاحیت ساخت سریال الف ویژه را دارد به نصمیم سازمان برمی‌گردد که چه فردی مناسب کارگردانی است.»

معاون سیما تاکید کرد، سازمان صداوسیما برای ساخت سریال هیچ مشکل مالی ندارد؛ چرا اصرار بر وجود مشکل مالی است؟ صدا و سیما هیچ مشکل مالی ندارد.

او درباره اختلاف نظرهایی که بین تلویزیون و سازندگان «کلاه قرمزی» وجود دارد، نیز گفت: «ما علاقه‌مند به حل مسئله بر اساس ضوابط هستیم؛ اینکه فضاسازی کنیم مشکلی از کار حل نمی‌شود.

معاون سیما ادامه داد: «مجموعه «کلاه قرمزی» در مالکیت صداوسیماست و آقای جعفری جلوه (مدیر شبکه دو) چندین جلسه را با عوامل «کلاه قرمزی» در کنار تیم حقوقی داشتند و ما علاقه‌مند هستیم که این مشکل حل شود اما باید این موضوع در چارچوب قانون و مسیر حقوقی کارشناسی حل شود. تلاش ما این است که سایر منابع را برای هنرمندان فراهم کنیم. گاهی اقداماتی غیرحرفه‌ای صورت می‌گیرد که در مسیر اختلال ایجاد می‌کند.»

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی تیک، تاریخ انتشار: 11 تیر 1396، کدخبر: ۱۷۳۰۲۱، www.tik.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۲
0
0
ماله کشم ماله کش
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین