پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۵۰۴
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۹
علی لاریجانی در مراسم معارفه رییس جدید سازمان صداوسیما با اشاره به کارکرد امیدوارانه بیان کرد که برجسته کردن مناقشات فرصت را از کشور می گیرد.

شعارسال: علی لاریجانی در مراسم معارفه رییس جدید سازمان صداوسیما که صبح امروز سه‌شنبه ۲۸ اردیبهشت ماه برگزار شد، بیان کرد: اگر می خواهیم در کشور کار کنیم نباید چالش به وجود بیاوریم. گاهی که اخبار را پیگیری می کنم می بینم چند خبر منفی با هم منتشر می شود این اتفاق جامعه را از نظر روحی منقبض و دچار انفعال می کند به نظر من باید امیدوارانه کار کرد.

وی افزود: دوستانی که در رادیو و تلویزیون فعالیت دارند هم در حیطه طنز و هم در چینش برنامه ها مردم را به سمت فعالیت بیشتر و با روحیه سوق دهند. بعضی کارها انگیزه ایجاد می کند. مثلا در حوزه سلامت ما گرفتاری عجیبی داشتیم به نظر من اگر گوشه ای هم مشکلی وجود داشته باشد نباید اصل مساله را زیر سوال برد.

لاریجانی با اشاره به اینکه در مساله برجام مسایلی که سرافراز گفت خیلی غریب نیست، ادامه داد: باید استراتژی مشخصی داشت. من با مسایل رادیو و تلویزیون بیگانه نیستم و فکر می کنم کشور هم در حوزه مساله هسته ای و برجام به خوبی پیش رفت. عده ای می خواستند ما در محاسبات باقی بمانیم. بحث های زیادی در این حوزه در سه سال انجام شد و جمهوری اسلامی در این قضیه به تصمیم رسید.

رییس اسبق رسانه ملی گفت: عده ای از همان ابتدا با این مساله مخالف بودند ولی سوال این است که حالا باید از این جریان بهره ببریم یا خیر؟ این سوالی است که رادیو و تلویزیون باید خودش به جواب آن برسد. مثل قضیه سوریه که کشور در مورد آن به نتیجه رسیده است. اگر مناقشات را برجسته کنید فرصت را از کشور می گیرید. سوال این است که باید دید با طرح این مناقشات چه سودی حاصل می شود.

وی با اشاره به اینکه امسال حدود ۱۵۰ میلیارد تومان به بودجه صداوسیما اضافه شد، گفت: باید یک نگاه ملی درباره موضوع داشت تا به درستی همه از آن بهره ببریم. برجام سیری برای کشور داشته است و الان باید به سمت فضای امید برویم و راه حل را باید از منظر ملی نگاه کنیم. امیدوارم علی عسگری هم به راحتی بتواند این مسیر را هموار کند. درباره همکاری با سایر قوا فکر می کنم سایر قوا هم علاقه مندهستند.

لاریجانی با اشاره به سخنان سرافراز درباره درآمدزایی و استفاده از تبلیغات بیان کرد: این روحیه هم که از ظرفیت رادیو و تلویزیون برای درآمدزایی استفاده کنید خوب است. با همین روحیه که به سمت همگرایی بروید همه به شما کمک خواهند کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی درباره اظهارات معاون سیما در این جلسه درباره استعفای سرافراز از ریاست سازمان صدا و سیما، گفت: از مجموع بحث‌هایی که مطرح شد و صحبت‌های آقای پورمحمدی احساس می‌کنم که مشکل آقای سرافراز، آقای پورمحمدی بوده است. البته آقای پورمحمدی هم یک پدیده عجیب و غریبی است که مدیریتش نیز خیلی مشکل است. از آقای عسگری هم خواهش می‌کنم طوری کار کنند که ما ۱۰ سال دیگر برای چنین جلسه‌ای بیاییم.


با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاريخ انتشار: 28 اردیبهشت 1395، کد خبر: 3661048 ، www. mehrnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین