پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۱۵۲
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۸
خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به غارت 2 میلیارد دلاری آمریکا از بیت المال کشورمان گفت: به مناسبت این غارت تصمیم گرفتم چند مدال را به آمریکا و هم پیمانانش بدهم که آخرین آن دستبرد به اموال جمهوری اسلامی ایران است .
شعار سال: آیت الله محمد علی موحدی کرمانی در خطبه دوم نمازجمعه تهران افزود: آمریکا مردم، زنان و کودکان را به خاک و خون می کشد وعذرخواهی هم نمی کند ، در مذاکرات هسته ای تعهد می کند و همزمان پیمان شکنی و عهد شکنی می کند.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: مدالی که باید اخیر به اقدامات امریکا بدهیم این است که آمریکا به اموال کشورها و ثروت های مردم دستبرد می زند و در اینجا از تریبون نماز جمعه اعلام می کنم کشورها پول هایشان را از بانک های آمریکا بیرون بکشند چرا که دادگاه عالی با رای خود آنها را غارت خواهد کرد .

وی اضافه کرد: این مدال ها را نه فقط به آمریکا بلکه به رژیم اشغالگر قدس و ال سعود خبیث و کشورهایی از اروپا که دنبال رو امریکا هستند و به دیکته او عمل می کنند باید داد وما باید با همان چشمی که به آمریکا نگاه می کنیم به آنها هم نگاه می کنیم .

آیت الله موحدی کرمانی ادامه داد: آمریکا به قوانین بین المللی پایبند نیست به طور مثال در حمله به هواپیمای مسافربری کشورمان دوران دفاع مقدس به فرمانده ناو مربوطه قاتل جایزه هم می دهد.

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: آمریکا ادعای دموکراسی می کند وهمزمان در امور داخلی کشورها مداخله می کند کما اینکه در ایران از شاه معدوم در مقابل خواست مردم حمایت کرد.

موحدی کرمانی افزود: آمریکا نه تنها مظلومان را می کشد بلکه از کشندگان مظلومین هم حمایت می کند و می بینید چگونه از عربستان در مقابل کشتار مردم مظلوم یمن حمایت می کند. این جمله را به دنیای اسلام می گویم آمریکا دشمن اسلام، قرآن و مردم جهان است به دلیل اینکه با تمام وجود از رژیم اشغالگر قدس که دشمن سرسخت اسلام و مسلمین است حمایت می کند ، آمریکا اسلام ستیز،شیعه ستیز وایران ستیز است .

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: آمریکا منافق است و به ظاهر ائتلاف ضد داعش تشکیل می دهد ولی در باطن به تروریست ها کمک مالی و تسلیحاتی می کند.

موحدی کرمانی افزود: آمریکا وقتی موج خطرناک تروریستی به اروپا می رسد فریاد می زند ومحکوم می کند ولی وقتی آنها در سوریه فعال می شوند و کشتار به راه می اندازند احسنت می گوید بنابراین آمریکا درغگوست و اقدامات عده ای شرور و تروریست را که ضد اسلام است به اسلام نسبت می دهد واسلام هراسی وایران هراسی به راه می اندازد .

وی ادامه داد: آمریکا مستکبر، مغرور و زورگو است و به خودش اجازه می دهد سلاح اتمی داشته باشد ولی کشورها را از داشتن سلاح معمولی دفاعی منع می کند .

موحدی کرمانی همچنین با اشاره به اینکه به آقای ظریف وهمراهان وی می گویم که با این روح ظریفتان سروکار با چه عناصر قلدری دارید، گفت: خداوند به شما اجر دهد ویاری کند که مبادا در یک گام در سخن وعمل گول تظاهرات این قلدر خون آشام را بخورید .

خطیب جمعه تهران در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: تکرار می کنم قدر ماه شریف شعبان را بدانیم پیامبر در این ماه آرام نداشت.

موحدی کرمانی افزود: در ماه شریف شعبان بکوشیم دل را زنده کنیم چرا که روزی در پیش داریم به نام قیامت که خدا از انسان قلب سالم می خواهد وهمین به درد می خورد که قلب بیماری تکبر نداشته باشد مرض حسد حب دنیا و عشق به دنیا را نداشته باشد .

وی با اشاره به اینکه از ما خواسته شده به یاد فقرا باشیم و حال که خدا به برخی امکانات داده از خدا بخواهیم به یاد فقرا وگرسنگان وفقرا باشیم، افزود: اگر می خواهیم از شفاعت رسول اکرم در قیامت بهره مند شویم، بکوشیم راه پیامبر را پیش بگیریم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تبریک ولادت های ماه مبارک شعبان گفت : در این ایام توفیقی نصیب جمهوری اسلامی ایران شده و تاکنون 33 مسابقه بین المللمی قران کریم را با حضور حافظان بیش از 70 کشور برگزارکرده است.

وی در خصوص انتصاب عبدالعلی علی عسکری ریاست جدید سازمان صداوسیما ضمن تبریک به رییس جدید این سازمان، افزود: بارسنگینی روی دوش شماست و دستورات مقام معظم رهبری به مسئول قبلی داده اند که در انتصاب شما فرمودند دستور همان است، آنها را به دقت بخوانید ودقت کنید دستورات ولی امر است.
خطیب جمعه تهران اضافه کرد: مساله صدا وسیما مهم است، دانشگاه سیاری است وهمه بخصوص بچه ها و نوجوانان برنامه ها را می بینند و در روح و جان آنها نفوذ می کند بنابراین خیلی مراقب باشید صحنه های مبتذل و مهیج را ارائه ندهید و به جوان ها رحم کنید .

وی در بخش دیگری از سخنان خود از مواضع جانشین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تقدیر کرد و گفت: از سردار سلامی و مواضع قاطع ایشان و هشدار به آمریکا و شرکا ومتحدان منطقه اش که گفت« از ادبیات تهدید بپرهیزید و گرنه طبق حق قانونی عبور از تنگه هرمز عبور از تنگه را به روز شما خواهیم بست» سپاسگزاریم .
عضومجلس خبرگان رهبری همچنین پدیده قاچاق را خطرناک توصیف کرد و افزود: این پدید ضربه به اقتصاد کشور وارد می کند ومسئولین مربوطه با قاطعیت با این پدیده شوم برخورد کنند .
موحدی کرمانی همچنین اظهارداشت: مطلع شدیم به برکت همکاری بسیج مردمی و هوایی عراق شکست هایی پی در پی متوجه داعش خبیث شده که در یک مقطع نزدیک 200نفر از آنها وفرماندهان سرشناس کشته شده اند .
خطیب موقت نماز جمعه تهران همچنین در خطبه اول گفت : شعبانیه فرصتی برای نزدیک شدن به خدا است ، ماه رحمت، مغفرت و اجابت الهی است و باید مومنان از این فرصت بهره مند شوند.

وی افزود: امام رحمت الله از مناجات شعبانیه یاد می کردند و ما هم باید از این ماه و مناجات آن بهره بگیریم و قرآن را آیه به آیه با دقت بخوانیم.

آیت الله موحدی کرمانی با بیان این که مناجات شعبانیه شروع و پایانی دارد اظهارداشت: دعا کننده احساس می کند؛ نکند از خدا فاصله گرفته و جدا شده است و می گوید نکند دعای من به خدا نمی رسد و من حالت وصل با خدا ندارم و ارتباطم با خداوند قطع شده است.

به گفته وی، در این شرایط مناجات کننده به التماس می افتد تا خداوند به او رحم کند و او را به خودش وصل و از غیر خود جدا کند، را می طلبد.

وی با اشاره به این که انقطاع الی الله نقطه مقابل انقطاع من الله است افزود: در انقطاع الی الله فرد می خواهد خداوند او را از تمام فریب ها، دام های شیطان رها کند و به خودش وصل کند، اما در انقطاع من الله انسان به حدی بدبخت می شود که از خدا می برد و مال و ثروت و هرآنچه را که دارد را از آن خودش می داند نه ازخدا.

به گفته وی، دراین حالت بنده احساس می کند تمامی منافع دنیا برای خودش و اقوامش باید باشد و نزدیکان او فقط باید به قدرت و مقام برسند.

وی با تاکید براین که مراقب جدایی از خدا باشیم ، اظهارداشت: این خطراست که انسان از خدا جدا شود و حالت قطع ارتباط پیدا کند، خیلی از دعاها دست ما را گرفته اند، زیرا در دعاها خطرات مطرح است.
به گفته وی، بزرگترین قطع ارتباط این است که انسان حالت استکبار به خود بگیرد و منیت داشته باشد این بدان معناست که بنده از خدا بریده و طاغوت می شود.

وی با اشاره به نامه امیرالمومنین به مالک اشتر می فرماید: مالک مواظب باش این مردم که به سویشان می روی رهایشان نکنی زیرا خدا از تو خواسته در این مقام که هستی کارها و نیازهای آنان را عهده دار باشی و خداوند از این طریق می خواهد امتحانت کند که چقدر به فکر مردم هستی.

با اندكي تلخيص و اضافات، برگرفته از خبرگزاري ايرنا، تاريخ انتشار: 24 ارديبهشت 1395، كد مطلب: 82072651، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین