پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۷۳۳
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۶
معاون سیما گفت: من هیچ وقت با آقای سرافراز اختلاف نداشتم و یک عده آدم بی‌کار این شایعات را می‌سازند. همگی ما در سازمان صداوسیما تحت یک فرماندهی واحد که رئیس سازمان صداوسیماست فعالیت می‌کنیم.

شعار سال:«علی اصغر پورمحمدی»این روزها مرد شماره یک تلویزیون است. مدیر پیشکسوتی که کار خود را از رادیو شروع کرد و پس از طی مراحل برنامه‌سازی رادیویی و عبور از مدیر گروهی در سال 79 به سمت مدیریت شبکه تهران سابق منصوب شد.

این مدیر 58 ساله که متولد رفسنجان است و در یک خانواده متدین و انقلابی رشد کرده، در سال 82 به سمت مدیریت شبکه سه منصوب شد و حالا حدود یک سال و اندی است که با آمدن سرافراز معاونت سیما را برعهده گرفته است. البته او در دوره جدید عهده‌دار سمتی شده که شاید این روزها اگر به فرد دیگری هم پیشنهاد می‌شد، با توجه به کسری بودجه صداوسیما و شرایط سختی که برای تولید وجود دارد، هیچکس این سمت را نمی‌پذیرفت.

در روزهای پایانی سال فرصتی فراهم شد تا گپ و گفتی با پورمحمدی داشته باشیم و درباره شایعه اختلافش با سرافراز، علاقه‌اش به برنامه‌های تلویزیونی، ادغام شبکه‌ها، ساختار جدید و ... صحبت کنیم. آنچه در ادامه می‌خوانید ماحصل این گفت‌وگو است:

*آقای پورمحمدی سال 94 به عنوان سالی که شما به طور کامل در آن معاونت سیما را برعهده داشته‌اید، رو به پایان است. قطعا در آغاز سال برنامه‌ریزی دقیقی برای خود داشته‌اید. الان می‌توانید بگویید که دغدغه و اولویت شما در سال جاری چه بود؟

-بله. قطعا در آغاز سال برنامه‌ریزی خوبی داشتیم. مهم‌ترین دغدغه ما در سال 94 ساخت برنامه‌های تاثیرگذار و مفید برای مردم و جامعه، حذف برنامه‌های خنثی و جذب مخاطب بیشتر بود. ضمن اینکه بالابردن میزان رضایت مخاطبان یکی دیگر از اولویت‌های اصلی ما بود و البته در کنار آن رضایت کارکنان تلویزیون را هم به عنوان برنامه‌سازان و نیروهای اصلی ما در کنار آن قرار بدهید.

*در طول سال کدام برنامه‌هایتان به طور کامل محقق شد و در انجام کدام وظیفه‌تان موفق نبودید؟ می‌توان گفت که در انجام تمام برنامه‌هایتان موفق بوده‌اید و خواسته‌هایتان محقق شده است؟

-خیر. تمام خواسته‌هایمان محقق نشده است. در حقیقت می‌توانم بگویم که به همه آنچه می‌خواستیم نرسیدیم. بعضی برنامه‌های بی‌تاثیر را توانستیم حذف کنیم ولی این اتفاق و حذف چنین برنامه‌هایی به طور کامل اتفاق نیافتاد. موارد دیگری هم بوده که به دلیل شرایط قادر به انجام کامل آن نشده‌ایم.

*می‌توانید درباره این شرایط و دلایل بیشتر توضیح بفرمایید؟

-دلایل مهم و متعددی وجود دارد که از جمله آنها و قصه تکراری این روزهای ما بحث بودجه و نداشتن منابع مالی کافی است. تلویزیون برای تولید برنامه‌های جذاب بودجه ندارد. دوم اینکه در حال حاضر ما در مرحله گذار بوده و مشغول کوچک‌سازی هستیم. تغییر ساختار در هر صورت به زمان نیاز دارد. تلاش‌هایی در حال انجام است و امیدوارم در سال 95 بتوانیم به اهدافمان کامل‌تر برسیم.

*ادغام شبکه‌ها هم در راستای همین بحث کوچک سازی انجام می‌شود؟

-کارکرد شبکه‌ها به این شکل بازده بیشتری خواهد داشت. در همین راستا هم در سال 95 شبکه بازار در شبکه پنج و شبکه شما در شبکه آموزش ادغام می‌شود.

*اما شبکه «شما» زیرمجموعه معاونت سیما نیست و برنامه‌سازی در ساختار جدید به چه شکل خواهد بود؟

-بله. شبکه «شما» تا به حال زیر مجموعه معاونت استان‌ها بود اما در برنامه‌ریزی جدید به زیرمجموعه معاونت سیما منتقل می‌شود. با ادغام شبکه شما از این به بعد فیلم‌ها و سریال‌های تولید مراکز استان‌ها از شبکه پنج به روی آنتن خواهد رفت و برنامه‌های جذاب دیگر نظیر مستند و ... از سایر شبکه‌ها پخش خواهد شد. امروز الگوهای مدیریتی تغییر پیدا کرده و سمت‌های مدیریتی نیز در سازمان صداوسیما کاهش پیدا کرده است.

*شما در مصاحبه اخیر خود به ادغام شبکه مستند هم اشاره کرده بودید، ادغام این شبکه هم در دستور کار قرار دارد؟

-شبکه مستند هم اگر نتواند در جذب مخاطب بهتر عمل کند قطعا با شبکه دیگری ادغام خواهد شد. نه تنها شبکه مستند بلکه هر شبکه دیگری که در جذب و رضایت مخاطب و تاثیرگذاری در جامعه موفق نیست، حذف می‌شود.

*یعنی برای شبکه‌های کم مخاطب زمان و مهلت تعیین کرده‌اید که میزان مخاطبان خود را بالا ببرند؟

-بله. برای همه شبکه‌های تلویزیونی مهلتی تعیین شده که میزان مخاطبان خود را با برنامه‌سازی بهتر بالاتر ببرند و اگر طبق زمان تعیین شده موفق عمل نکنند قطعا شامل حال ادغام می‌شوند.

*در طول امسال همواره در مقاطع مختلف شایعاتی مبنی بر اختلاف شما و آقای سرافراز مطرح می‌شد. ریشه این شایعات از کجا بود؟‌

-ما نمی‌توانیم جلوی این شایعات را بگیریم و همیشه چنین حرف‌هایی هست. در حقیقت عده ای بی‌کار هستند و کارشان شایعه‌سازی است. این حرف‌ها را درمی‌آورند تا مدیران را با شایعات مشغول کنند و وقتشان در تلف کنند.

من هیچ گونه اختلافی با آقای سرافراز نداشته و ندارم و بنده معاون ایشان هستم و اگر هم نظرات متفاوتی داشته باشم، به عنوان یک معاون و نقشی که در سازمان صداوسیما ایفا می‌کنم، باید با ریاست سازمان هماهنگ باشم.

همه می‌توانند نظر خود را مطرح کنند اما نمی‌توانند آن را اعمال کنند بلکه همه باید از یک فرماندهی واحد پیروی کنند. همه معاونین، مدیران، کارمندان، برنامه‌سازان و دست‌اندرکاران رسانه ملی باید از یک فرماندهی واحد پیروی کنند.

*با توجه به کمبود بودجه‌ای که امسال گریبان‌گیر رسانه ملی و به ویژه تلویزیون به عنوان ویترین سازمان صداوسیما برنامه‌ریزی شما برای ویژه‌برنامه‌های تحویل سال چگونه بود؟

-امسال تمام تلاش خود را کردیم تا با مدیریت بودجه برنامه‌های خاص و متفاوتی را روانه آنتن کنیم. شبکه‌های یک، دوف سه، چهار، پنج، قرآن، آموزش و مستند برنامه‌هایی را برای سال تحویل دارند که تقریبا می‌توان گفت زنده هستند و هرکدام هم موضوع خاصی را با توجه به طیف مخاطبان خود دنبال می‌کنند. دوستان زحمات بسیاری برای این لحظات ارزشمند و طلایی تلویزیون کشیده‌اند و مخاطبان هم حتما این تفاوت را احساس خواهند کرد.

*برای نوروز امسال چه برنامه‌ای دارید؟

-تهران هستم و بیشتر به رصد برنامه‌ها می‌پردازم. البته تصمیم دارم چند روزی هم به مشهد سفر کنم.

*شما پیگیر برنامه خاصی در تلویزیون هستید که مدام آن را دنبال کنید؟

-بله. قطعا یکسری از برنامه‌ها را بر حسب علاقه شخصی خودم دنبال می‌کنم. که البته ژانر ان هم خیلی تفاوت نمی کند و هر برنامه‌ای که خوب باشد را دنبال می‌کنم.

*در بین سریال‌هایی که امسال پخش شد، می‌توانید یک سریال را که بیشتر از بقیه دوست داشتید و دنبال می‌کردید را نام ببرید؟

-ترجیح می‌دهم به خاطر سمتی که دارم به این سوال پاسخ ندهم.

*از سریال‌هایی که قبل از حضور شما در سمت معاونت سیما ساخته شده‌اند یا سریال‌های قدیمی چطور؟ می‌توانید به آنها اشاره کنید؟

-سریال‌های خوب در سال‌های گذشته بسیار ساخته شده‌اند. تلویزیون سریال خوب زیاد دارد. یوسف پیامبر(ع)، میرزا کوچک خان، امام علی(ع)، مختارنامه، دکتر قریب، او یک فرشته بود، دلنوازان، رستگاران و... از جمله سریال‌هایی است که دوست داشته‌ام و دنبالشان می‌کردم.

*شما مدیری هستید که از رادیو به تلویزیون آمده‌اید، با توجه به گذشت این سال‌ها هنوز هم رادیو گوش می‌کنید؟

-بله. گاهی وقت‌ها و بیشتر وقتی در ماشین هستم برنامه‌های رادیو را دنبال می‌کنم.

*می‌توانید بگویید که بیشتر شنونده کدام برنامه‌ها هستید؟

-بیشتر برنامه‌های رادیو معارف را دنبال می‌کنم و البته پیگیر اخبار رادیو هم هستم.

*برنامه‌تان برای سال 95 چیست؟

-انسجام بیشتر و ساخت و تولید سریال‌های بهتر. در کنار آن تولید برنامه‌های مستند و ترکیبی جذاب‌تر و بهتر. در یک کلام تولید برنامه‌های بهتر.

با اندكي اضافه و تلخيص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 25 اسفند 1394، کد مطلب:-:www. farsnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین