پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۹۱۰۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۶
در نتیجه توافق صورت گرفته میان مدیران تلگرام با نهادهای ویژه در کشور، به‌زودی سرورهای این پیام‌رسان محبوب میان ایرانیان به داخل کشورمان منتقل می‌شود.

شعار سال: با انتقال سرورهای تلگرام به داخل کشور پرونده احتمال فیلتر شدن تلگرام که گاه و بی‌گاه مطرح می‌شود و هر بار نگرانی خیل عظیم دوستداران و کاربران این نرم‌افزاری ارتباطی در کشورمان را به همراه دارد، برای همیشه بسته می‌شود!

این در حالی است که در آذر سال گذشته ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی درباره تعداد کاربران ایرانی در شبکه‌های مجازی مختلف گفت: «تعداد کاربران ایرانی تلگرام ۲۴‌میلیون برآورد می‌شود، واتس‌اپ هم ۱۴‌میلیون عضو ایرانی دارد و اینستاگرام نیز چیزی در حدود ۱۲ تا ۱۴‌میلیون عضو دارد.» مدیران تلگرام که از مدت‌ها پیش برای ادامه فعالیت در کشورمان با شروطی همچون انتقال سرورهایشان به کشورمان مواجه شده و به این درخواست‌ها پاسخ مثبت نداده بودند، بالاخره در مذاکرات با مسئولان کشورمان به توافق رسیدند تا در آستانه دوره جدید از توسعه این نرم‌افزار در کشورمان قرار گیرند. آن‌گونه که خبر می‌رسد، درنتیجه توافق صورت‌گرفته میان مدیران تلگرام با نهادهای مرتبط در کشورمان، به‌زودی سرورهای این پیام‌رسان محبوب میان ایرانیان به داخل کشورمان منتقل می‌شود. بر این اساس، شرایط برای دایر کردن خدمات جدید و بومی این نرم‌افزار در ایران، فراهم می‌شود.

این خبر که شمارش معکوس برای اعلام آن توسط مدیران تلگرام و همچنین مقامات کشورمان آغاز شده، به معنی توسعه بیشتر و سریع‌تر تلگرام در کشورمان است. نرم‌افزاری که مدت‌هاست با دایر کردن امکاناتی همچون ساخت سوپر گروه‌ها و کانال‌های مختلف، خود را در قامت یک شبکه اجتماعی نوظهور به جهانیان معرفی کرده و با اقبال شدید و روزافزونی در میان ایرانیان مواجه شده است.

بر این اساس، توافق نهایی مدیران تلگرام با مسئولان کشورمان، به معنی باز شدن راه فعالیت آنها در زمینه‌های مختلف همچون پرداخت آنلاین به‌واسطه این نرم‌افزار و حتی کاهش هزینه‌های اینترنت کاربران تلگرام است؛ اتفاقاتی که اگر رخ دهند، بر محبوبیت این نرم‌افزار در کشورمان افزوده و حتی زمینه‌ساز شکل‌گیری فعالیت‌های اقتصادی جدید بر بستر تلگرام در کشورمان می‌شود؛ اتفاقی که از هم‌اکنون مدیران تلگرام برای رقم زدن آن اشتیاق فراوانی نشان داده‌اند و آن‌گونه که خبر می‌رسد، هزینه کرد بیش از 10‌میلیون یورو برای استقرار سرورهای این شرکت در کشورمان، گواهی بر این موضوع است.

پاول دورف، مدیر و بنیانگذار تلگرام از حضور 40‌میلیون کاربر در ایران و درز نکردن حتی یک بایت اطلاعات شخصی این کاربران خبر داده است

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از جامعه خبری تحلیلی الف ، تاریخ انتشار 12تیر 96، کدمطلب:488581، www.alef.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۳
0
0
مشکل ما واقعا انتقال سرور به داخل کشور است؟؟؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین