پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۱۷۷۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۸
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: طبق مصوبه شورای عالی فضای مجازی، شرکت‌های بین‌المللی که می‌خواهند در ایران کار کنند، باید سرورشان به داخل ایران بیاید که برای این کار، به آنها زمان و مهلت می‌دهیم و به دلیل همین الزام، تلگرام پذیرفته که بیاید، در غیر این صورت مشمول سیاست‌های مصوب خواهند شد.

شعار سال: نصراله جهانگرد در نشست خبری صبح روز دوم نمایشگاه بین المللی الکامپ گفت: نمایشگاه الکامپ و تلکام از سال آینده با مذاکراتی که طی دو سال اخیر با وزارت صنعت، معدن و تجارت صورت گرفته ادغام خواهد شد. امسال به دلیل کمبود وقت نمایشگاه الکامپ به صورت جداگانه برگزار شد اما نمایشگاه الکامپ و تلکام سال آینده به صورت یکپارچه در همین تاریخ برگزار خواهد شد.

معاون وزیر ارتباطات در رابطه با برگزاری نمایشگاه الکامپ و هدف اصلی آن گفت: تمرکز اصلی نمایشگاه به سیستم‌های کاربردی، محتوا و نرم افزارها به سمت خروجی است. ما به دنبال جوانگرایی و حمایت از آنها هستیم.

وی ادامه داد: در تلاش هستیم تا یک بسته حمایتی را در اختیار استارت آپ‌ها قرار دهیم. ما امیدواریم که این امکانات از سوی شرکت‌های نوپا و اینترنتی باعث راحت‌تر شدن زندگی مردم شود.

جهانگرد در رابطه با موتورهای جستجوی داخلی گفت:‌ موتور جستجوی فارسی‌جو و یوز توسط دولت حمایت شده‌اند و به موفقیت مناسبی رسیده‌اند. بیش از چهار میلیون جستجو توسط این موتورها انجام شده است. همچنین ایمیل ملی نیز در حال استفاده است. ما به دنبال آن هستیم تا امکانات اقتصادی و فنی را به آنها اضافه کنیم تا بیشتر استفاده شوند و در بسته مصرفی مردم قرار گیرد.

جهانگرد در رابطه با فاز سوم شبکه ملی اطلاعات گفت: گزارش فاز سوم و فعالیت‌های آن به صورت کامل منتشر خواهد شد. همچنین شبکه ملی اطلاعات یک بستر ملی بر روی تلفن و اینترنت است به همین دلیل شبکه ملی اطلاعات توسط تمامی شرکت‌ها و کاربران ایرانی استفاده می‌شوند. هر کشوری دارای یک شبکه دسترسی است ما دارای یک بخش از شبکه بین المللی اینترنت هستیم. اگر یک شبکه اجتماعی مانند تلگرام بخواهد توسط یک کاربر ایرانی استفاده شود بر روی سرورهای داخلی ترافیک دارد و اگر هم بخواهد ترافیک بیشتری استفاده کنند ترافیک آن بر روی شبکه بین المللی خواهد رفت.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: طبق مصوبه شورای عالی فضای مجازی، شرکت‌های بین‌المللی که می‌خواهند در ایران کار کنند، باید سرورشان به داخل ایران بیاید که برای این کار، به آنها زمان و مهلت می‌دهیم و به دلیل همین الزام، تلگرام پذیرفته که بیاید، در غیر این صورت مشمول سیاست‌های مصوب خواهند شد.

جهانگرد در رابطه با استفاده از شبکه‌های اجتماعی داخلی گفت: در صورتی که شبکه‌های اجتماعی داخلی ترافیک و مشترک‌شان بالا برود برای آنها بسته‌های حمایتی مانند پرداخت و ... در نظر گرفته شده است.

معاون وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نسبت به شبکه‌های اجتماعی خارجی خاطرنشان کرد: اگر شرکت‌های خارجی بخواهند در ایران فعالیت کنند الزام دارند که سرورشان را به ایران بیاورند.

همچنین جهانگرد در جمع خبرنگاران تاکید کرد: این وضعیت برای تمامی شبکه‌های اجتماعی خارجی مانند تلگرام صدق می‌کند.

نصراله جهانگرد در رابطه با وضعیت دولت الکترونیک گفت: توسعه دولت الکترونیک توسط دو بخش حمایت و توسعه می‌یابند. ما در چند روز آینده از بخش‌های جدیدی رونمایی خواهیم کرد این بخش‌ها تاکید ویژه‌ای بر استفاده از موبایل دارند. وقتی ما می‌گوییم دولت الکترونیک افتتاح شده یعنی بستر آن ایجاد شده است.

جهانگرد در رابطه با سامانه آزادی اطلاعات گفت: چند وقت گذشته سامانه آزادی اطلاعات رونمایی شد و حالا کارپوشه ایرانیان به آن متصل شده است و کاربران می‌توانند از پروانه‌ها و فعالیت‌های خود باخبر شوند.

جهانگرد در رابطه با وضعیت اپلیکیشن‌های ایرانی گفت: در ایران 140 هزار اپلیکیشن تولید شده است ما اعتقاد داریم api های دولتی باید دسترسی را باز کنند تا اپلیکیشن‌ها بتوانند به خدمات دولت متصل شوند.

جهانگرد در رابطه با پوشش امنیتی اپلیکیشن‌های ایرانی گفت: از نظر امنیتی ما در زمینه تست و ایمنی با مرکز ماهر در ارتباط هستیم.

جهانگرد در رابطه با اخبار منتشر شده نسبت به مشکلات پیش آمده برای دامنه‌های دادکام ایرانی گفت: ما همواره در چند سال گذشته با دیتابیس‌های ایرانی که در آمریکا ثبت شده‌اند مشکلاتی داشتیم اما سیاست کلی با دامنه‌های دات‌کام در ایران برای تحریم وجود ندارد.

نصراله جهانگرد در رابطه با وضعیت اینترنت اشیا در ایران گفت:‌ اپراتور همراه اول و ایرانسل در کل کشور بستری را برای استفاده از اینترنت اشیا به همراه دو شرکت خصوصی ایجاد کرده‌اند. یک مورد از استفاده از اینترنت اشیا کنتورهای آب و گاز هوشمند است که به زودی فراگیر خواهند شد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری فرارو ، تاریخ انتشار 31 تیر 96، کدمطلب:۳۲۳۲۵۴ ، www.fararu.com


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
0
0
بالاخره پذیرفت یا نپذیرفت؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین