پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۲۴۳۵
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۸
نرم افزار ارتباطی تلگرام مدتی است که پیام‌های امنیتی خود را به زبان فارسی ارسال می‌کند.

شعارسال: طی سال‌های اخیر دولت تلاش‌های متعددی برای فعالیت شبکه‌های اجتماعی در ایران انجام داده و از اولین روزهای فعالیت خود تلاش کرده است فضایی مناسب جهت دسترسی مردم به این برنامه‌ها فراهم کند.

در این میان اگر چه مخالفت‌های متعددی صورت گرفته و از سوی مراجع مختلف در این خصوص سخت‌گیری‌هایی شده، اما بعد از فیلتر شدن شبکه اجتماعی وی چت در دولت قبل، فعالیت اکثر شبکه‌های اجتماعی موبایلی در ایران ادامه پیدا کرد.

وزیر ارتباطات طی این سالها بارها تاکید کرده که دولت مخالف آن است که دسترسی مردم به این نوع نرم افزارها به دلیل موضوعات اقتصادی قطع شود. البته محمود واعظی بر این نکته نیز تاکید بسیار داشته که رعایت موضوعات اخلاقی و ارزش‌های اسلامی خط قرمز فعالیت این شبکه‌ها به شمار رفته و بر این اساس اگر شبکه‌ای بخواهد فعالیت‌های خود در ایران را دنبال کند لازم است دقت نظر و همکاری‌های لازم در این خصوص را داشته باشد.

بر همین اساس طی ماه‌های گذشته از سوی دولت و وزارت ارتباطات مذاکرات متعددی با مدیران تلگرام صورت گرفته و قرار بر همکاری این شرکت با دولت شد.

حال با توجه به اهمیت مسئله امنیت فضای مجازی مدتی است شبکه پیام رسان تلگرام اقدامی جدید صورت داده و پیام‌های امنیتی خود را علاوه بر متن انگلیسی با ترجمه فارسی برای کاربران ارسال می‌کند.

بدین ترتیب به عنوان مثال اگر شما قصد داشته باشید تلگرام خود را بر روی لپ‌تاب، تبلت، رایانه یا دستگاه دیگری نصب کنید در ابتدا برای شما یک کد امنیتی ارسال می‌شود که این کد در گذشته با توضیحاتی به زبان انگلیسی ارسال می‌شد، اما به تازگی ترجمه فارسی این پیام هم ارسال می‌شود تا مشکلات کمتری در خصوص هک کاربران و سوء استفاده از حساب‌های آنها صورت گیرد.

همچنین پس از نصب تلگرام بر روی دستگاه جدید پیام‌ امنیتی دیگری نیز از سوی برای کاربر ارسال می‌شود که اکنون این پیام هم فارسی‌سازی شده است.

با توجه به سئوالات متعدد کاربران تلگرام در ایران این اقدام را می‌توان گامی مثبت در تامین امنیت بیشتر کاربران این شبکه به شمار آورد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری میزان، تاریخ انتشار: 2دی1395، کدخبر: 258699: www.mizanonline.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین