پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۲۳۷۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۲
رئیس سازمان بسیج رسانه استان زنجان با بیان اینکه آسیب های بلند مدت فضای مجازی قابل جبران نیست، گفت: در فضای مجازی همه چیز مانند تنوع گرایی، تصاویر مستهجن غیر اخلاقی و غیره وجود دارد و کسی که دارای ضعف ایمانی باشد قطعاً د ...
شعارسال: عبدالله جعفری امروز در گفت و گو با عصر زنجان ، با بیان اینکه یکی از آسیب های اجتماعی که فضای مجازی دارد بحث طلاق است، اظهار کرد: خود طلاق شامل طلاق روانی و عاطفی است.

وی با اشاره به اینکه فضای مجازی فضای گسترده است و طرف مقابلی که در فضای مجازی حضور دارد برای ما غریبه است و با ظاهرگونان در فضای مجازی حضور دارند، تصریح کرد: در فضای مجازی هرچیزی وجود دارد از تنوع گرایی، تصاویر مستهجن و غیر اخلاقی و غیره و کسی که دارای ضعف ایمانی است قطعاً در این منجلاب دست و پا خواهد زد.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان زنجان با بیان اینکه در فضای مجازی بحث هایی صورت می گیرد که بنیاد خانواده را سست می کند، افزود: به طور مثال جوانی که ازدواج کرده است با توجه به مسائل جامعه و رکود اجتماعی که در کشور حاکم است شغلی ندارد وارد تلگرام و ایسناگرام شده و مشغول به جست و جو کردن در فضای مجازی می شود.

جعفری با اشاره به اینکه فضای مجازی طی بلند مدت در افکار هر شخصی تاثیر می گذارد، اظهار کرد: شخصی که بدون آشنایی با معضلات جامعه و استفاده بهینه از تکنولوژی وارد فضای مجازی می شود با فرهنگ کشور های دیگر آشنا می شود بطوری که ممکن است فرهنگ کشور های غربی بر شخص اثر گذار خواهد بود که این یکی از دلایل افزایش طلاق بین زوجین است.

وی با بیان اینکه در فضای مجازی ابهامات و شبهات زیادی وجود دارد که ذهن و افکار هر شخصی را درگیر خود می کند، خاطرنشان کرد: بطوری که کسی با اعتقاد ضعیف و بدون آشنایی با طریقه درست استفاده کردن از فضای مجازی وارد فضای مجازی می شود این فضا روز به روز به اعتقادات شخص تاثیر خود را می گزارد بطوری که شخص را دگرگون می کند.

* فضای مجازی انسانها را از یک دیگر دور کرده است

رئیس سازمان بسیج رسانه استان زنجان با اشاره به اینکه یکی از آسیب های مهم فضای مجازی این است که انسانها را از یک دیگر دور کرده است، تصریح کرد: خانواده ای در یک تاق و محیط بسته باهم هستند و هر کس در یک عالم دیگری هستند با اینکه در یک مکان هستندو هیچ ارتباط روانی و کلامی بین آنها رد و بدل نمی شود.

جعفری با اشاره به اینکه شخصی که در فضای مجازی است به این فکر رسیده است که خانواده و فرزندان خود در این فضا به چه کسانی ارتباط دارند چه بسا که خود شخص نیز در فضای مجازی حضور داشته است، گفت: این دیدگاه شخص یک نوع بی اعتمادی را بین خانواده ها رواج می دهد بطوری که باعث از بین رفتن یک زندگی می شود.

وی با بیان اینکه هر یک از اعضای خانواه که در فضای مجازی حضور دارند در فضا های روانی متفاوتی هستند، تاکید کرد:ایجاد شک و شبهه یکی دیگر از معضلات فضای مجازی است چرا که در خانواده ارتباط کلامی وجود ندارندو باعث دوری روجین و خانواده شده است.

با اندکی تلیخص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی ایجرود خبر، تاریخ انتشار: 2 دی 1395، کدخبر: 2654، www.ijrodkhabar.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۴
0
0
چه اقدامات پیشگیری و درمانی توسط شما انجام شده است؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین