پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۱۸۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۰
پاول دوروف، موسس و مدیر تلگرام پس از اطلاع یافتن از خبر جعلی، خطاب به سیاسیون و روزنامه‌نگاران ایرانی بیانیه‌ای تلگرامی صادر کرد.

شعارسال: دوروف نوشت: شایعه عجیبی در مورد انتقال سرورهای تلگرام به ایران طرح شده است. این ماجرا مضحک است و حتی ارزش این را ندارد که در مورد آن اظهار نظر کنیم.

وی با این حال گفت: کاملا مشخص است که تلگرام نمی تواند چنین درخواست هایی را باتوجه به قوانین حریم خصوصی سختگیرانه بپذیرد. ما نمی توانیم حریم شخصی کاربرانمان را به خطر بیاندازیم حتی به قیمت فیلتر شدن.

موسس تلگرام افزود: ما حاضریم بازارهای بزرگی (مانند انچه در چین انجام دادیم) از دست بدهیم که بر سر یک بایت از اطلاعات شخصی کاربرانمان معامله کنیم.

دوروف در پایان نوشت: درحالیکه ما همچنان در حال پژوهش و تحقیق برای افزایش سرعت برای کاربرانمان در جهان هستیم، هرکز مکان سرورهایمان را تغییر نمی دهیم.

وی ضمن نام بردن از دو کشور ایران و روسیه، تاکید کرد هرگز سرور تلگرام به این کشورها منتقل نخواهد شد.

وی گفت: حاضریم بازار ایران را از دست بدهیم تا اینکه سر یک بایت از اطلاعات شخصی کاربرانمان معامله کنیم؛ این کار را قبلا در چین هم کرده ایم

بخشی از جملات دوروف شاید خطاب به جهرمی، معاون وزیر ارتباطات بود که در برنامه تلویزیونی شنبه شب تاکید کرد:" انتقال تلگرام به ایران باعث بهبود کیفیت و کاهش قیمت و افزایش سرعت دسترسی می‌شود."

دوروف تاکید کرد همه اپلیکیشن‌ها و پیام رسان‌های اجتماعی اولین هدفشان کار کردن با CDNها است تا سرعت و کیفیت مطلوب ارائه کنند و دیتای تلگرام به صورت رمزگذاری شده به کاربر منتقل شده و این دیتا به صورت بسته روی سرورهای تلگرام ذخیره می شود و کسی نمی‌تواند آن را باز کرده و بخواند.

این درحالی است که جهرمی در مصاحبه تلویزیونی افزود:" سیاست دولت احترام به انتخاب مردم در استفاده از شبکه‌های اجتماعی است گفت: در صورتی که تلگرام پیشنهاد ایران را نپذیرد قانونگذار درخصوص فعالیت آن در کشور تصمیم‌گیری خواهد کرد."

پاول دوروف موسس تلگرام در واکنش به برخی اخبار در مورد انتقال سرورهای این پیام رسان به ایران، جوابیه ای در کانال شخصی خود منتشر کرد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری تحلیلی الف، تاریخ انتشار: 1مرداد1396، کدخبر: 494673: www.alef.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۲
0
0
تجربه چین قابل تقدیر بود
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین