پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۹۳۴۲
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۱
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند گفت: پرداخت جوایز صادراتی از چندین سال گذشته قطع و انگیزه فعالان اقتصادی را کاهش داده است.

شعار سال: محسن احتشام در نشست روسای اتاق بازرگانی، اصناف و تعاون در بیرجند بیان کرد: این جلسه در راستای هم افزایی هر چه بیشتر متولیان بخش خصوصی و دولتی برگزار شده است.

وی با بیان اینکه باید بخش خصوصی و دولتی با همکاری یکدیگر در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی گام های بلندی بردارند، گفت: مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری همواره بر این امر نیز تاکید دارند و باید مورد توجه قرار گیرد.

احتشام با اشاره به مشکلات اشتغال در جامعه بیان کرد: همه مسئولان برای حل مشکل اشتغال مسئول هستیم و اگر دست به دست هم دهیم نیز می توانیم اقدامات شایسته ای انجام دهیم تا نرخ بیکاری کاهش پیدا کند.

وی ادامه داد: باید با همکاری یکدیگر در راستای حفظ منابع ملی، ایجاد اشتغال و پیاده کردن سیاست های برنامه ششم توسعه نیز تلاش کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند اظهار کرد: باید در راستای ارتقاء توان تولید، توسعه صادرات غیرنفتی و مطالبه تدوین اسناد پایین دستی توسعه کشور تلاش کنیم.

احتشام با بیان اینکه باید بهبود فضای کسب و کار به صورت قاطع و هدایت اعضای اتاق ها به سمت رقابتی کردن باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: همچنین نقش ما در بازارهای جهانی کم رنگ شده و باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه باید از ظرفیت های اقتصاد مقاومتی برای اجرایی شدن مولفه های اقتصاد مقاومتی استفاده کنیم، گفت: خراسان جنوبی بیشترین مرز مشترک با کشور افغانستان را داشته و استانی پیش رو در توسعه صادرات قرار دارد.

احتشام با اشاره به جوایز صادراتی بیان کرد: پرداخت این جوایز از چندین سال گذشته قطع و انگیزه فعالان اقتصادی را نیز کاهش داده است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند ادامه داد: سال جاری بودجه خوبی برای مشوق های صادراتی دیده شده اما این امر به تنهایی کفایت بازار رقابتی را نمی کند.

وی با تاکید بر اینکه باید برای سرمایه گذاری ایجاد انگیزه کنیم، گفت: همچنین باید بخش اقتصادی را به مردم واگذار کنیم.

رئیس اتحادیه مرزنشینان خراسان جنوبی هم در این جلسه بیان کرد: باید برای تحقق اهداف دولت تدبیر و امید تلاش کنیم.

اسد الله اسعد زاده با بیان اینکه همچنین باید برای رفع فرهنگ انتظارات غیرواقعی تلاش شود، ظهار کرد: باید بر اساس برنامه ریزی هدفمند و با شیوه نامه هایی مطلوب، در راستای رفع مشکلات موجود عمل کنیم.

گفتنی است در این جلسه مقرر شد ظرف مدت دو هفته ساز و کار اجرایی سیاست های اقتصاد مقاومتی، فرصت ها و نقاط ضعف استان شناسایی و در راستای رفع ان نیز پیشنهاداتی ارائه و به دفر امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی ارائه شود.

سایت شعار سال، با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 13 تیر 1396، کد مطلب: 4021182:www. mehrnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین