پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۹۵۶
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۲
معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم گفت: طرح معرفی شخصیت های برجسته و علمای قم و همچنین حضرت فاطمه معصومه(س) در ورودی های شهر اجرا خواهد شد.

شعارسال: سید امیر سامع درگفت وگویی اظهار داشت:این امر یک موضوع مهم و اساسی برای ما به شمار می رود که در دستور کارداریم و برای تحقق آن هدف گذاری کرده ایم.

وی بیان داشت: یکی از مشکلاتی که درقم شاهد آن هستیم این است که وقتی مسافری از کنار قم عبور می کند هیچ احساسی نسبت به اینکه از این شهر مقدس عبور کرده ندارد، لذا دراین راستا طرح فوق را در دستور کار قراردادیم.

وی درادامه با اشاره به موضوع پسماندهای شهری عنوان کرد: زباله، هم تهدید و هم فرصت است اما اگر به خوبی تفکیک شود و استفاده بهینه گردد به فرصت تبدیل خواهد شد.

سامع گفت: درقم روزانه 650 تن زباله دفن می شود که می توان آنها را بازیافت نمود و علاوه بر جلوگیری از آلودگی زیست محیطی ، استفاده بهینه نیز از زباله صورت گیرد.

وی بیان داشت: چهار شرکت را برای این منظور فعال کرده ایم و فرهنگ سازی ها نیز انجام شده تا در مناطق مختلف رفته و اقدام به جمع آوری زباله های خشک کنند.

وی دربخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع نظم و انضباط شهری گفت: در این خصوص نیز مشکل وانت بارها را داشتیم که از طرفی نمی خواهیم مانع کار و کاسبی مردم شده و از سوی دیگر باید نظم در شهر ایجاد شود.

سامع افزود: برای این منظور مناطقی در سطح شهر در نظر گرفته شده که وانت بارها به آن نقاط رفته که باید سازماندهی شده و اقدامات بعدی توسط دیگر نهادها انجام شود.

وی به وجود دست فروش ها به ویژه دراطراف حرم مطهر اشاره کرد و گفت: فضایی را در پارکینگ شرقی برای این دست فروش ها مهیا کرده ایم که 100 دست فروش در آنجا مستقر می شوند تا دیگر آن فضای زشت شهری در اطراف حرم به وجود نیاید.

* کاشت 100 هزار اصله نهال درقم

معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم همچنین با اشاره به موضوع کاشت درخت گفت: تا پایان امسال 100 هزار اصله درخت در سطح شهر کاشته خواهد شد تا فضای نشاط و طراوت را در قم ایجاد نمائیم.

وی افزود: تاکنون 50 هزار اصله درخت خریداری که 30هزار اصله کاشته شده است.

سامع همچنین با اشاره به موضوع ایمنی بوستانهای شهری گفت: در بدو ورود ما به شهر قم با حوادث ناگواری در پارک ها مواجه بودیم که ایمن سازی آنها را در دستور کار قرار دادیم تا مردم به مجموعه پارک ها و بوستانهای شهری بی اعتماد نشوند.

وی افزود: برای این منظور پنج میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شد و معتقدیم به هر میزان که می توانیم باید حضور خانواده ها در پارک ها را گسترش دهیم تا فضای امن اجتماعی و شادابی را برای آنها ایجاد کنیم.

سامع درادامه گفت: یکی از مشکلات در شهر قم خرابی آبنماها بود به گونه ای که 180 آبنما در شهر قم وجود دارد که 110 مورد از آنها خراب است.

وی گفت: 800 میلیون تومان برای اصلاح آبنماهای سطح شهر اختصاص داده شد و از سوی دیگر یک میلیارد و 800 میلیون تومان نیز برای خرید ست های بازی کودکان در پارک ها در نظر گرفته شده است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار خبر 4 دی 1394، کدمطلب: 81893426 (5068987)، www.irna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین