پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۶۵
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۳
تا امروز در مورد علی لاریجانی گمانه زنی ها مبتنی بر کاندیداتوری مجدد از شهر قم است. او با توجه به جایگاه نسبتا مناسبی که در میان علما و مراجع تقلید قم دارد بعید است فکر حضور انتخاباتی از حوزه دیگری را داشته باشد.
شعار سال: تا امروز در مورد علی لاریجانی گمانه‌زنی‌ها مبتنی بر کاندیداتوری مجدد از شهر قم است. او با توجه به جایگاه نسبتا مناسبی که در میان علما و مراجع تقلید قم دارد بعید است فکر حضور انتخاباتی از حوزه دیگری را داشته باشد. از طرفی متنفذین سنتی قم نیز تمایل دارند رییس دو دوره مجلس دوباره از شهر خودشان راهی بهارستان شود چرا که آنها احتمال می‌دهند در صورت کسب اکثریت اصولگرای مجلس دوباره این لاریجانی باشد که بر صندلی ریاست بنشیند. به همین دلیل حضور لاریجانی در انتخابات از شهر قم برای اصولگرایان سنتی قم که پایگاه خوبی در میان مراجع و روحانیون دارند یک بازی برد- برد خواهد بود و هر دو طرف راضی از میدان خارج می‌شوند.

*ستاره دولت روحانی در اندیشه ورود به مجلس

در میان اصلاح‌طلبان نیز تاکنون حضور رضا فرجی دانا، وزیر سابق علوم تحقیقات و فناوری و محمد علی سبحانی سفیر اسبق ایران در اردن و لبنان تقریبا قطعی است و هر دو نفر در برابر درخواست گروه‌ها و اقشار مختلف برای کاندیداتوری از قم مخالفتی ابراز نداشته‌اند.

همچنین رایزنی اصلاح‌طلبان قمی با مرتضی حاجی، وزیر آموزش و پرورش دولت اصلاحات نیز به صورت جدی ادامه دارد. اصلاح‌طلبان می‌خواهند در قم با ظرفیتی وارد انتخابات شوند که کوچک‌ترین مجالی برای تندروها باقی نماند.

اما اصولگرایان جبهه پایداری که در طول سال‌های اخیر یارگیری‌های موثری در قم کرده‌اند نیز در ائتلاف با برخی چهره‌های دیگر تدارک گسترده‌ای برای قم دیده‌اند. آنها تاکنون روی حجت‌الاسلام ذوالنور، جانشین سابق نماینده ولی‌ فقیه در سپاه و حجت‌الاسلام رضا آشتیانی عراقی اجماع کرده‌اند و به دنبال سومین گزینه مناسب خود هستند. در میان گزینه‌های شناخته شده پایداری باقری‌لنکرانی، وزیر بهداشت دولت احمدی‌نژاد نیز دیده می‌شود. آنها همچنین تلاش دارند تا سعید جلیلی، عضو فعلی شورای عالی امنیت ملی را نیز به حضور در انتخابات از قم راضی کنند. اگرچه تاکنون با پاسخ مثبتی از سوی جلیلی مواجه نشده‌اند اما در مورد باقری لنکرانی کمتر نگرانی دارند و امیدوارند با حضور آیت‌الله مصباح و رایزنی‌های او باقری لنکرانی نیز به جای ورود به انتخابات از شیراز نسبت به ثبت‌نام از حوزه انتخابیه قم اقدام کند.

با اضافات و تلخیص برگرفته از وبسايت خبرگزاري اعتدال، تاریخ انتشار دوشنبه 11 آبان 1394، كد مطلب: ۱۲۷۶۵۷: www. etedaal.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین