پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۹۷۰۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۴
عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس، عدم شفافیت در مواضع و رفتارهای مجموعه موسوم به «مستقلین» را علت ایجاد فراکسیون جدید «نمایندگان ولایی» اعلام کرد.

شعارسال: محسن کوهکن، درباره علت استقلال فراکسیون نمایندگان ولایی از فراکسیون ولایت اظهار داشت: از ابتدای مجلس دهم تاکنون، همه دوستان ما تلاش کردند که یک فراکسیون برای اصولگرایان در مجلس حاکم باشد؛ به گونه ای که یک فراکسیون برای اصولگرایان در مقابل یک فراکسیون رقیب حضور داشته باشد.

وی افزود: در آن زمان، دوستانی که بعدها با عنوان مستقلین یا مستقلین ولایی خود را معرفی کردند، نپذیرفتند که چنین کاری بشود؛ آنها معتقد بودند که بهتر است دو زیرفراکسیون در فراکسیون ولایت فعال باشد و در نهایت، در مسائل کلان و مهم، این دو زیرفراکسیون با هم تصمیم‌گیری کنند و اجماع کنند و حلقه وصل آنها نیز ریاست اصل فراکسیون (فراکسیون ولایت) باشد که آقای لاریجانی است.

عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی ادامه داد: در یک سال اخیر انتظاراتی وجود داشت و مسائل مختلفی در داخل فراکسیون ولایت مشاهده شد که نقطه اوج آن، در انتخابات هیئت رئیسه سال دوم مجلس بود.

کوهکن خاطرنشان کرد: در رابطه با انتخابات هیئت رئیسه سال دوم مجلس، پیشنهادات مختلفی وجود داشت که در نهایت به اینجا ختم شد که هر سه مجموعه فراکسیونی (نمایندگان ولایی، مستقلین و امید) بر روی گزینه ریاست اجماع کنند و در رابطه با نواب رئیس هم، فراکسیون امید گزینه های خودش یعنی آقایان پزشکیان و مطهری را داشته باشد و فراکسیون ولایت (شامل نمایندگان ولایی و مستقیلن) نیز هر کدام یک نفر را معرفی کنند و بر روی دبیران و ناظران هیئت رئیسه نیز به نوعی تفاهم شد.

نقض عهد «مستقلین» در انتخابات هیات رئیسه سال دوم مجلس

وی تصریح کرد: اولین اتفاقی که در لیست توزیع شده در صحن مشاهده شد، این بود که برای گزینه ریاست نام آقای لاریجانی نوشته شده بود و در رابطه با نواب رئیس هم برای فراکسیون امید آقایان پزشکیان و مطهری و برای فراکسیون نمایندگان ولایی آقای حاجی بابایی و برای مستقلین آقای قوامی جداگانه قید شده بود؛ در صورتی که شاید درست این بود که به طور کلی عنوان «فراکسیون ولایت» را قید می کردند و برای آن نام آقایان حاجی بابایی و قوامی را به عنوان گزینه های این فراکسیون می‌آوردند.

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: از همین جا برخی دوستان ما گلایه کردند که چرا نام فراکسیون مستقلین به طور جداگانه قید شده است؛ هرچند این ایراد کوچک و قابل گذشت بود، اما وقتی که رأی‌گیری شد، میزان آراء نواب رئیس بویژه آقای مطهری نشان داد که افرادی از فراکسیون غیرامید به آنها رأی داده‌اند!

کوهکن تصریح کرد: حرف ما درباره شخص آقای مطهری یا حاجی بابایی یا قوامی نیست؛ بلکه حرف ما این است که وقتی دو زیرفراکسیون بر روی دو نفر توافق می کنند، باید به توافق خودشان پایبند باشند.

وی ادامه داد: از همان زمان جرقه و استارت این مسئله که باید رفتار دوستان شفاف باشد، در ذهن ما زده شد؛ ما نماینده مجلس هستیم و نباید از بروز رفتار و تفکر خودمان ابا داشته باشیم، باید چه در فراکسیون ولایت و چه در فراکسیون امید به صورت شفاف و صادقانه با مسائل برخورد کنیم.

در عین همگرایی، باید رفتار فراکسیون ها شفاف باشد

عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی تأکید کرد: حرف دوستان ما این است که تاچه زمانی باید در مسائل مهم مجلس این گونه تصمیم‌گیری شود و حتی به حرف آقای لاریجانی هم توجهی نشود؟!

کوهکن افزود: ما هیچ مشکلی از جهت همراهی و همگرایی با فراکسیون‌های امید و مستقلین نداریم، اما تا زمانی که همه ما زیر یک سقف هستیم و با یکدیگر مخلوط هستیم، معلوم نیست مسئولیت تصمیماتمان با کیست؟ لذا علت اعلام استقلال فراکسیون نمایندگان ولایی این رفتارهای غیرشفاف دوستان ما در مجموعه «مستقلین» است.

وی تاکید کرد: اصرار ما این است که در مجلس، همه فراکسیون‌ها خط‌کشی مشخصی در رفتارها و مواضع خودشان داشته باشند و در عین هم‌گرایی و وفاق، رفتار شفافی داشته باشند؛ اینطور نباشد که یک فرد یا افرادی، وقتی در فضای فراکسیون امید رفت و آمد می‌کنند، یک موضع داشته باشند و وقتی در فضای فراکسیون ولایت (شامل نمایندگان ولایی و مستقیلن) می‌آیند، رفتار دیگری داشته باشند.

این نماینده مجلس درباره عدد اعضای فراکسیون جدید نمایندگان ولایی هم گفت: پیش‌بینی ما بر روی ۱۱۵ نفر است که البته با توجه به ضرورت شفاف شدن مسائل، احتمال دارد چند نفر کمتر شود یا ثابت بماند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 16تیر1396، کدخبر: 4022767: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
0
0
بازم این بظاهر مستقلین کار خودشونو می کنن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
0
0
پسوند ریزی ایشان یعنی چی؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
0
0
محسن کوهکن (زادهٔ ۱۳۳۶، زرین شهر، لنجان) نمایندهٔ حوزهٔ انتخابیهٔ لنجان در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی است. وی همچنین در ادوار چهارم هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی و چهارم مجلس شورای اسلامی نیز نماینده لنجان بود.
همچنین وی به عنوان یکی از اعضای فعال جبهه پیروان خط امام و رهبری در زمینه انجام فعالیت‌های سیاسی مربوط به اصولگرایان طی سال‌های گذشته نقش تأثیرگذاری داشته است. او همچنین دبیر کلی جامعه اسلامی نمایندگان ادوار مجلس را بر عهده دارد. وی در حال حاضر به عنوان وکیل در دعاوی حقوقی حضور فعالی دارد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین