پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۵۸۷۵
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۷
عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس معتقد است قوه مقننه جایگاهی دارد که می‌تواند دو قوه دیگر را در بعد نظارتی نسبت به حقوق ملت پاسخگو کند.

شعارسال : محسن کوهکن در گفت و گو با خبرنگار به بیان جایگاه حقوقی مجلس به مناسبت روز مجلس شورای اسلامی پرداخت و گفت: قانون اساسی جایگاه بالایی به نهاد قانونگذاری داده تا جایی که اهمیت آن از قوه مجریه و قضاییه نیز بالاتر است.

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جایگاه رفیع مجلس در کشورمان عنوان کرد: قوه مقننه در کنار بحث قانونگذاری می تواند نسبت به دو قوه دیگر بازوان نظارتی خود را فعال کرده و اقدام به سوال از وزرا یا تحقیق و تفحص کند و دو قوه دیگر باید در این زمینه پاسخگو باشند.

وی در ادامه با بیان اینکه ساختار نظام سیاسی مردمسالاری ایران تأکید بسیاری بر رعایت حق و حقوق مردم دارد، اظهار داشت: از این رو قوه مجریه نمی تواند به لحاظ اختیاراتی که در حوزه اجرا دارد دست به هر اقدامی بزند و همواره این مورد را مد نظر خود دارد که مجلس شورای اسلامی به عنوان ناظر اقدامات آن برای حفظ حقوق ملت است.

کوهکن بر همین اساس تصریح کرد: همگان اعم از مدیران، مسئولان و حتی رسانه ها باید بدانند خدشه وارد کردن به شأن مجلس و نمایندگان، خدشه وارد کردن به کل نظام است و باید در راستای حفظ جایگاه این نهاد کوشید.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس نیز قطعا خود را تابع قانون می دانند و حتی برای نظارت بر رفتار آنها نیز هیأتی در مجلس وجود دارد که آنها را نیز پاسخگو می کند لذا نمایندگان باید سعی کنند در مسیری که آیت الله شهید مدرس(ره) برای وکالت مردم ترسیم کرده گام بردارند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خانه ملت، تاریخ انتشار: 10 آذر 1396، کدخبر: 358763، www.icana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین