پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۹۸۸۲
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۰۵:۴۳
مسؤول دفتر بسیج دانشجویی شهرستان‌های کردکوی و بندرترکمن از اعزام هشت گروه جهادی به روستاهای محروم غرب استان گلستان خبر داد و گفت: بیش از 100 نفر از دانشجویان بسیجی به اردوهای جهادی اعزام می‌شوند.

شعار سال: سیدحمید ابطحی با اشاره به آغاز طرح «هجرت سه»، اظهار کرد: هدف از برگزاری اردوهای جهادی حمایت و پیش‌برندگی مناطق محروم روستایی است تا به‌دنبال آن مردم محروم در روستاها و مناطق کمتر توسعه‌یافته همانند سایر نقاط کشور از یک بستر فرهنگی و اجتماعی بهره‌مند شوند.

*دشمن درصدد ایجاد فاصله بین مردم و مسؤولان و بزرگنمایی مشکلات است

وی با اشاره به نقش اردوهای جهادی در دوران جنگ نرم، گفت: دشمن با عملکرد بسیار ظریف، موشکافانه و برنامه‌ریزی شده درصدد ایجاد فاصله بین مردم و مسؤولان، بزرگنمایی مشکلات در سطح کشور، ایجاد فساد و فحشا در جامعه است تا به محوریت اصلی اهداف خود که دین‌زدایی در کشورمان است دست یابد تا در نهایت به تضعیف و براندازی انقلاب اسلامی و آرمان‌های آن بپردازد.

مسؤول دفتر بسیج دانشجویی شهرستان‌های کردکوی و بندرترکمن اردوهای جهادی و عملکرد جهادگران بسیجی را عامل ترویج تفکر اسلامی به روستاها و شهرهای دور و نزدیک دانست و یادآور شد: اردوهای جهادی در عمق‌بخشی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در بین مردم بسیار موثر است.

ابطحی تصریح کرد: جوانان جهادگر در قالب اردوهای جهادی درصدد تبیین شعارهای اساسی انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از جمله حضور در بین مردم و کمک به آنها هستند که این هدف با فعالیت مجاهدانه و خالصانه مجموعه گروه‌های جهادی در عرصه‌های مختلف و پتانسیلی از این سطح که ظاهر می‌شوند، محقق خواهد شد.

وی اضافه کرد: با توجه به دستور مقام معظم رهبری مبنی بر تشکیل بسیج سازندگی در سال 1379 و همچنین عملکرد گروه‌های جهادی در حوزه عمرانی و فرهنگی و اشتیاق مردم به این مسأله، کاملاً مشخص است که حضور جهادگران در این عرصه موفقیت‌آمیز بوده است اگرچه با توجه به تهاجم فرهنگی دشمن انتظار می‌رود کیفیت و کمیت خدمات و فعالیت‌های جهادگران بسیجی افزایش یابد تا بتوانند در برابر هجمه‌های فرهنگی دشمن ایستادگی کنند.

مسؤول دفتر بسیج دانشجویی شهرستان‌های کردکوی و بندرترکمن با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی، بیان کرد: با توجه به اینکه معظم‌له طی سال‌های متوالی به مسأله اقتصاد مقاومتی اشاره و تأکید دارند، می‌توان گفت پرداختن به مشاغل خانگی و راه‌اندازی کارگاه‌ها و صنایع کوچک خانگی برای جوانان راهگشاست که جهادگران بسیجی در قالب اردوهای جهادی می‌توانند با ارائه آموزش به افراد توانمند در راستای تحقق این مهم گام بردارند.

ابطحی، محور فعالیت‌های دانشجویان جهادگران بسیجی را در حوزه‌های مختلف علمی، آموزشی، فرهنگی، اقتصاد مقاومتی، بهداشت و درمان و ... دانست و خاطرنشان کرد: ارائه خدمات کشاورزی در قالب آموزش، ویزیت رایگان، خدمات مامایی، برگزاری مراسم مذهبی، تجهیز کتابخانه‌ها در برخی از روستاها، برگزاری اردوهای فرهنگی، برپایی نمایشگاه‌های مختلف مانند نمایشگاه عفاف و حجاب از جمله برنامه‌هایی است که توسط جهادگران بسیجی در روستاها اجرا می‌شود.

*اعزام یک کاروان جهادی برای خدمت‌رسانی به سه روستای محروم

وی از اعزام یک کاروان جهادی در سه روستای شهرستان کردکوی خبر داد و مطرح کرد: این کاروان جهادی به چند روستا که بستر پذیرایی از گروه‌های جهادی را ندارند اعزام می‌شوند، در واقع در روستاهایی که امکان استقرار جهادگران بسیجی وجود ندارد دانشجویان بسیجی در قالب یک کاوران جهادی به خدمت‌رسانی می‌پردازند تا این روستاها به طور متمرکز و یکپارچه از خدمات این کاروان بهره‌مند شوند.

مسؤول دفتر بسیج دانشجویی شهرستان‌های کردکوی و بندرترکمن از اعزام هشت گروه جهادی به روستاهای محروم غرب استان گلستان خبر داد و اظهار کرد: بیش از 100 نفر از دانشجویان بسیجی به مناطق محروم روستایی اعزام می شوند.

ابطحی متذکر شد: نخستین گروه جهادی از دفتر بسیج دانشجویی کردکوی و بندرترکمن از 12 تیرماه جاری آغاز شده و تا پایان فصل تابستان ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه گروه‌های جهادی شعبه کمک به دولت هستند، اظهار کرد: قطعاً مراجع ذی‌ربط در دستگاه‌های اجرایی کشور در بهبود عملکرد اردوهای جهادی و پشتیبانی در امر محرومیت‌زدایی از روستاها تأثیر به‌سزایی خواهند داشت، به عبارتی همه دستگاه‌ها با توجه به ظرفیت‌های موجود می‌توانند به فراخور برنامه‌ای که در دستور کار مجری قرار گرفته است اقداماتی داشته باشند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 17 تیر 1396، کد مطلب: 13960417000341: www.farsnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین