پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۳۰۰۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۷
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: میزان ریزگردها در استان به حد نگرانی نرسیده ولی شمال استان گلستان در اثر تغییر اقلیم و خشکسالی اگر مدیریت نشود در آینده خسارت‎هایی به دنبال خواهد داشت.
شعارسال: ابوطالب قزلسفلو در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ریزگردها مرز سیاسی نمی شناسد و باید آن را در کشور مدیریت کنیم و جزو اولویت باشد، اظهار کرد: باد غالب استان از غرب به شرق است، در برخی از روزهای استثنایی که بادهایی از سوی کشور ترکمنستان میوزد، ریزگردها به صورت لکهای در برخی نواحی وجود دارند.

قزلسفلو از تعطیل شدن پنج طرح جنگلداری در سال جاری به علت پایان یافتن مدت بهره برداری آن خبر داد و گفت: تمدید نشدن بهره برداری از این تعداد طرح به خاطر مصوبه اخیر دولت به منظور «تنفس و تعطیلی طرح های جنگلداری» بوده است. در حال حاضر 25 طرح جنگلداری 10 و سه ساله در استان وجود دارد که با اتمام مدت زمان قرارداد طبق مصوبه اخیر، تمدید نخواهند شد.

وی در ادامه به برنامه‌های هفته منابع طبیعی و آبخیزداری اشاره کرد و افزود: برنامه های این هفته از روز 15 اسفند که روز ملی درختکاری است، آغاز می‌شود. در این روز مانند سنوات گذشته کشت نهال را خواهیم داشت.

قزلسفلو تصریح کرد: سال گذشته در بوستان 4000 شهید استان گلستان در مساحت بیش از 26 هکتار درخت کشت کردیم و امسال نیز در منطقه شهر قرق یک عرصه 7 هکتاری را با همکاری شورای شهر و شهرداری قرق با حضور مسئولان در آن نقطه داشته باشیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان با اشاره به اینکه از ابتدای زمستان تا پایان سال، 700 هزار اصله نهال رایگان در استان توزیع می شود، خاطرنشان کرد: روز جمعه۱۳ اسفند ماه توزیع رایگان نهال در مصلی های نمازجمعه استان انجام خواهد شد.

وی، بازدید از فعالیت‌های دانش بنیان و سخنرانی فعالان این حوزه، گردهمایی مشترک با بسیج سازندگی و تعاونی های مرتعداری و برگزاری کارگاه آموزشی و هم اندیشی حقوقی را از دیگر برنامه های این هفته برشمرد.

قزلسفلو عنوان کرد: روز 21 اسفند ماه نیز گردهمایی بزرگ طبیعت دانش آموزی با همکاری اداره کل آموزش و پرورش در قالب همیاران طبیعت برگزار خواهد شد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تاریخ انتشار: 8 اسفند 1395، کدخبر: 95120805073، www.isna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۵
0
0
وقتی ریز گردها به گلستان می رسه واقعا جای وا اسفا داره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین