پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۵۵۱۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۰
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: بیش از 300 هزار هکتار از مساحت دو میلیون و 192 هزار و 130 هکتاری استان گلستان در معرض بیابانی شدن و دشت رسوبی شور شدن قرار دارد.
شعار سال: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: بیش از 300 هزار هکتار از مساحت دو میلیون و 192 هزار و 130 هکتاری استان گلستان در معرض بیابانی شدن و دشت رسوبی شور شدن قرار دارد.
مهندس «ابوطالب قزلسفلو» افزود: این مناطق گرم و خشک اکثراً در شمال گلستان و در حوزه شهرستان‌های گمیشان، آق‌قلا، گنبدکاووس، مراوه تپه و قسمتی در شهرستان آزادشهر قرار دارند.

وی ادامه داد: بیشتر بخش‌های جلگه‌ای و اراضی پست منطقه گلستان به علت مجاورت با صحرای قره قوم ترکمنستان، در معرض پدیده بیابان‌زایی قرار دارد و می‌توان گفت هم‌اکنون پدیده بیابان‌زایی در بخش‌های شمالی استان گلستان در حالت جدی قرار دارد.

قزلسفلو تصریح کرد: به طور کلی سه عامل عمده در ظهور پدیده بیابان‌زایی نقش داشته که دو عامل نخست طبیعی و عامل سوم انسانی است. در خصوص عوامل اقلیمی می‌توان گفت که بخشی از حوزه اترک و گرگانرود دارای اقلیم خشک و نیمه خشک است و تکرار خشکسالی در این مناطق باعث تشدید پدیده بیابان‌زایی می‌شود.

وی با بیان این‌که اعتبارات بیابان‌زدایی در گلستان رشد 60 برابری داشته، خاطرنشان کرد: اعتبارات بیابان‌زدایی به شش میلیارد و 800 میلیون تومان رسیده و حدود 60 درصد آن محقق شده است که نشان می‌دهد دولت نسبت به پروژه‌های مقابله با بیابان‌زایی عزم جدی دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان با بیان این‌که الگوهای بارشی در سطح استان عوض شده و شاهد بارش‌های رگباری با شدت زیاد هستیم، یادآور شد: اگر پروژه‌های آبخیزداری را عملیاتی و پخش سیلاب‌ها را مدیریت کنیم جلوی بیابان‌زایی گرفته می‌شود، هم‌چنین تقویت پوشش گیاهی موجب جلوگیری از بیابان‌زایی می‌شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران، تاریخ انتشار: 29 خرداد 1397، کدخبر: 97032913679 ، www.isna.ir
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۴
0
0
ا.ف75
بیابانی شدن اون هم تو سرسبز ترین نقطه ایران؟ فاجعه بالاتر از این؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۶
0
0
با دستای خودمون برا خودمون مشکل درس میکینیم بعد میشینیم به حلش فک میکنیم .. ما خیلی باحالیمم.ق75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین