پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۹۹۷۶
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۷
چهره شاخص اصولگرایان در مجلس با اشاره به تهیه طرح سوال از رئیس جمهور در مجلس، گفت: توضیحات مسئولین دولت برای نمایندگان متقاضی سوال از رئیس جمهور قانع کننده نبود و احتمالا سوال در صحن مجلس مطرح می شود.
شعارسال: محمدعلی پورمختار نماینده بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز با اشاره به طرح سوال از رئیس جمهور، گفت: بعد از تحویل طرح سوال از رئیس جمهور به هیئت رئیسه مجلس در روز یکشنبه گذشته، در روز سه شنبه گذشته جلسه ای با حضور برخی از مسئولین دولت برگزار شد.

وی با اشاره به مشکلات سپرده گذاران موسسات مالی- اعتباری افزود: قرار بود در این جلسه نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهور، سیف رئیس کل بانک مرکزی، طیب نیا وزیر اقتصاد و دارایی حضور یابند. همچنین برخی از اعضای هیئت رئیسه مجلس و تعدادی از نمایندگان متقاضی و طراح سوال از رئیس جمهور در جلسه حضور داشتند.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس افزود: توضیحات مسئولین دولتی برای نمایندگان مجلس قانع کننده نبود و نمایندگان خواستار حضور رئیس جمهور در صحن مجلس و پاسخگویی شدند.

پورمختار گفت: تا به امروز نمایندگان متقاضی سوال از رئیس جمهور، خواستار حضور رئیس جمهور در صحن مجلس هستند.

وی افزود: در روزهای آینده اگر اقدام خاصی از سوی دولت در خصوص حل مشکلات مردم و سپرده گذاران موسسات مالی- اعتباری انجام نشود، رئیس جمهور جهت پاسخ به سوالات نمایندگان باید در صحن مجلس حاضر شود.

در پی بروز مشکلاتی برای سپرده گذاران موسسات مالی اعتباری و ندادن پول مردم، برخی 130 نماینده با طرح سوال خواستار حضور رئیس جمهور در صحن مجلس مجلس و پاسخ به مشکلات مذکور شدند.

متن طرح سوال از رئیس‌جمهور بدین شرح است:

نظر به مشکلاتی که برای سهامداران برخی از موسسات اعتباری مانند کاسپین، آرمان، ثامن‌الحجج و غیره در چند سال اخیر پدید آمده و ریشه اصلی آن نقص در نظارت بانک مرکزی بوده است و از طرفی مجلس نمی‌تواند از رئیس بانک مرکزی سوال کند و توضیحات و رفتار ایشان نیز قانع‌کننده نبوده است و از طرف دیگر حقوق مردم نیز در حال ضایع شدن است، لذا از رئیس محترم جمهور تقاضا داریم پاسخ قانع‌کننده‌ای به نمایندگان ارائه نمایند، گرچه قبول داریم که نقطه آغازین این مشکل قبل از دولت فعلی بوده است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری افکارنیوز، تاریخ انتشار: 18 تیر 1396، کدخبر: ۶۳۵۳۹۹، www.afkarnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین