پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۰۵۲۲
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۸
با افزایش تعداد شکایات مردم از سایت‌ها و کانال‌های غیرمجاز عرضه دسته گل و گل‌آرایی مجالس، اتحادیه فروشندگان گل و گیاه تصمیم گرفت طی اطلاعیه‌ای نسبت به رشد قارچ‌گونه آن‌ها و این شیوه جدید کلاهبرداری در فضای مجازی هشدار دهد.

شعار سال: با افزایش تعداد شکایات مردم از سایت‌ها و کانال‌های غیرمجاز عرضه دسته گل و گل‌آرایی مجالس، اتحادیه فروشندگان گل و گیاه تصمیم گرفت طی اطلاعیه‌ای نسبت به رشد قارچ‌گونه آن‌ها و این شیوه جدید کلاهبرداری در فضای مجازی هشدار دهد.

رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه امروز با بیان اینکه در این روش معمولاً عکس‌های که در سایت یا کانال ارائه می‌شود، کپی از ژورنال شرکت‌های معروف خارجی یا داخلی است، گفت: این کلاهبرداران با قرار دادن عکس‌های جعلی یا کپی از شرکت‌های معروف در سایت یا کانال طعمه‌های خود را به دام می‌اندازند.

اکبر شاهرخی افزود: محصولی که توسط این سایت‌ها و کانال‌ها ارائه می‌شود از کیفیت پایینی برخودار است، همچنین گاهی دیده شده حتی در نوع گل‌های سفارشی نیز تقلب می‌کنند و به جای ارائه دسته گل مطابق با سفارش مشتری آن را با گل‌های ارزان جایگزین می‌کنند.

وی بیان کرد: برخی از این کلاهبرداران فضای مجازی، برای جلب اعتماد مشتری آدرسی را با عنوان آدرس دفتر مرکزی ارائه می‌دهند که بیشتر این آدرس‌ها یا جعلی هستند یا به‌صورت موقت یک یا دو ماهه اجاره شده‌اند.

رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه با تأکید بر اینکه تاکنون برای هیچ سایت یا کانالی مجوز فروش گل صادر نشده است، ادامه داد: راهی برای مقابله با این شیوه جدید کلاهبرداری وجود ندارد، فقط آگاهی و هوشیاری بیشتر مردم نسبت به این شیوه کلاهبرداری است که می‌تواند از رشد قارچ‌گونه این سایت‌ها و کانال‌ها غیرمجاز جلوگیری کند.

شاهرخی از مردم خواست که سفارش‌های خود برای دسته گل یا گل‌آرایی مجالس، فقط به مراکزی بسپارند که از مجوزدار بودن آن‌ها اطمینان دارند.

به گفته وی، مردم از طریق تماس با اتحادیه‌های فروشندگان گل و گیاه در استان‌های خود می‌توانند نسبت به شناسایی مراکز عرضه گل و گل‌آرایی مجاز اقدام کنند تا در دام افراد سودجو نیفتند.

شاهرخی در پایان تأکید کرد: این اتحادیه تنها در مقابل تخلفاتی که از سوی مراکز عضو این اتحادیه رخ می‌دهد پاسخگو بوده و اقدامات قانونی لازم را انجام خواهد داد.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت ایانا، تاریخ انتشار 21 تیر 96 ، کد مطلب: 46088:www.iana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین