پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۰۵۵۲
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۷
فاطمه شیرانی مدیر دفتر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی همدان با تاکید بر اهمیت جانشین‌پروری پرستاران بیان داشت: باید ابتدا پرستارانی تربیت کنیم که بتوانند زندگی شخصی و اجتماعی خود را مدیریت کنند.

شعار سال: فاطمه شیرانی پیش از ظهر چهارشنبه در نشست مدیران دفتر پرستاری کشور که در سالن همایش‌های هتل باباطاهر همدان و با حضور مدیر و معاون دفتر ارتقا سلامت، خدمات بالینی و پرستاری کشور، معاون آموزشی و مدیر دفتر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی همدان، مدیران دفتر پرستاری کشور و جمعی از مسئولان انجام شد، عنوان کرد: جانشین‌پروری و به اشتراک‌گذاری تجربیات، دو اقدام موثر پرستاران در راستای ارتقای سطح درمان است.

مدیر دفتر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی همدان با تاکید بر حدیث حضرت امیرالمومنین (ع) که مردم باید به تلاشگران عرصه سلامت و امنیت، تمام قد احترام بگذارند، عنوان کرد: جامعه پرستاری شایسته‌ بهترین احترام‌هاست و حضور مدیران پرستاری و کارشناسان ستادی در همدان، مایه‌ خرسندی و مباهات است.

شیرانی حرکت‌های فرهنگی برای بیشتر دیده شدن تازه‌واردهای عرصه پرستاری را لازم دانست و اظهار داشت: مدیران پرستاری باید از نگاه بالا به پائین به دانشجویان و تازه‌واردهای عرصه‌ پرستاری اجتناب کرده و خاضعانه تجربیات و دانش خود را در اختیار این افراد قرار دهند.

مدیر دفتر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به اینکه در سراسر کشور پهناور ایران، موقعیت‌های متنوعی وجود دارد و هر پرستاری به فراخور موقعیت شغلی خویش دارای تجربیات کارآمد و ارزشمندی است، برگزاری جلسات متعدد به منظور به اشتراک‌گذاری تجربیات پرستاران را به عنوان پیشنهاد مطرح کرد.

فاطمه شیرانی از عدم وجود حتی یک نفر پرستار بیکار در همدان خبر داد و گفت: خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده، اقداماتی صورت گرفته که به واسطه‌ آن‌ها، پرستاران باسابقه از پای سیستم‌ها حدف و افرادی با تجربه‌ کاری کمتر به عنوان اپراتور مشغول فعالیت شده‌اند و در عوض پرستاران با سابقه‌ در بالین بیمار حضور مداوم و موثر دارند.

وی در تاکید بر اهمیت جانشین‌پروری پرستاران بیان داشت: باید ابتدا پرستارانی تربیت کنیم که بتوانند زندگی شخصی و اجتماعی خود را مدیریت کنند.

وی گفت: چنین پرستارانی، توانمندترین پرستاران در وظایف خود خواهند بود و می‌توانند به کاهش چهار دغدغه‌ بزرگ امروز ما یعنی اعتیاد، طلاق، زنان بدسرپرست و حاشیه‌نشینی کمک کنند.

فاطمه شیرانی با اشاره به اقدامات بیشمار و قابل توجه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در چهال سال گذشته از مدیران پرستاری خواست تا این اقدامات را قدرشناسانه مرور کنند و پیشنهادات خود را برای تداوم هرچه بهتر طرح تحول نظام سلامت ارائه کنند.

سایت شعار سال، با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 21 تیر 1396، کد مطلب: 4028966:www. mehrnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین