پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۵۳۳۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۶
قائم مقام سازمان نظام پرستاری گفت: با توجه به اینکه قانون در خصوص بازنشستگی پرستاران به صراحت اشاره کرده که آنها می‌توانند؛ در بخش خصوصی با ۲۰ سال سابقه و در بخش دولتی با ۲۵ سال سابقه بازنشسته شوند، اما این قانون در بخش دولتی رعایت نمی‌شود و پرستاران مجبور هستند؛ برای احقاق حق خود هزینه‌های زیادی را صرف شکایت کنند.
شعارسال: محمد شریفی‌مقدم با بیان این مطلب گفت: در دولت یازدهم علیرغم اینکه سازمان نظام پرستاری ظرفیت‌های فراوانی داشت و در پی تعامل با وزارت بهداشت بود، اما به دلایل مختلف باب این تعامل باز نشد. از همین رو امیدواریم در دولت دوازدهم این رویه تغییر کند و رویکرد جدیدی نسبت به جامعه پرستاری اتخاذ شود.

قائم مقام سازمان نظام پرستاری خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم مردم خدمات مناسب دریافت کنند، باید به پرستاران توجه شود و امیدواریم این اتفاق بیفتد.

شریف مقدم به موانع خدمتی پرستاران اشاره کرد و گفت: پرستاران برای ارائه خدمات بهینه متاسفانه با موانعی روبرو هستند. مهمترین این موانع عدم اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری است که از تیرماه ۱۳۸۶ تاکنون معطل مانده و همچنین قانون ارتقای بهره‌وری که به طور کامل اجرایی نشده است.

او با اشاره به انتظارات جامعه پرستاری گفت: جامعه پرستاری انتظار دارد؛ نمایندگان‌شان در فرآیندهای تصمیم‌سازی و سیاست‌گذاری در حوزه پرستاری مشارکت داشته باشند. متاسفانه در ۴ سال گذشته تصمیماتی که در حوزه پرستاری در وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی گرفته شده، هیچ‌کدام با موافقت سازمان نظام پرستاری نبوده است و باب تعامل کامل بسته بوده است.

قائم مقام سازمان نظام پرستاری درباره مطالبه اصلی پرستاران از دولت دوازدهم تصریح کرد: مهمترین مطالبات ما در دولت دوازدهم اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری است. همچنین شمولیت قوانین تصویب شده برای پرستاران است مانند قانون ارتقای بهره‌وری که در همه جا رعایت نمی‌شود. همچنین قانون سختی کار پرستاران است که در بیمارستان‌های دولتی و دانشگاه‌های علوم پزشکی با آن موافقت نمی‌کنند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه قانون در خصوص بازنشستگی پرستاران به صراحت اشاره کرده آنها در بخش خصوصی با ۲۰ سال سابقه و در بخش دولتی با ۲۵ سال سابقه می‌توانند بازنشسته شوند، اما این قانون در بخش دولتی رعایت نمی‌شود و پرستاران مجبور هستند؛ برای احقاق حق خود هزینه‌های زیادی را صرف شکایت کنند.

شریف مقدم درباره اختلاف حقوق‌های پرستاران نیز گفت: امیدواریم در دولت دوازدهم با اصلاح نظام پرداخت اختلاف پرداخت‌ حقوق‌ها نیز کم شود.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری کارایران (ایلنا)، تاریخ انتشار: 16 خرداد 1396، کدخبر: 497123، www.ilna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۷
0
0
اصلا پرستار در طرح جامع و نظام سلامت، بنظرم به حساب نمی یاد. فقط دکی ها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین