پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۸۴۴۳
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۲:۳۶
قائم مقام سازمان نظام پرستاری کشور گفت: با توجه به اینکه هیچ بودجه ای برای قانون تعرفه خدمات پرستاری در سال ۹۶ تخصیص داده نشده است، انتظار نمی رود این قانون در سال آینده اجرا شود.
شعار سال: به نقل از نظام پرستاری، محمد شریفی مقدم روز چهارشنبه در جلسه شورای عالی نظام پرستاری، با اشاره به ارسال لایحه بودجه سال ۹۶ از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی، گفت: در بودجه وزارت بهداشت، هیچ ردیف اعتباری برای اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری در سال آینده، تخصیص داده نشده است.

وی اظهارداشت: مسیر بودجه ریزی دستگاه های دولتی به گونه ای است که می بایست از چند ماه قبل بودجه وزارتخانه ها به سازمان برنامه و بودجه و از آنجا به دولت و در نهایت به مجلس برود. از همین رو، از ۴ ماه قبل، موضوع اعتبار مورد نیاز برای اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری را به وزارت بهداشت اعلام کردیم.

قائم مقام سازمان نظام پرستاری کشور ادامه داد: ما به وزارت بهداشت پیشنهاد دادیم ۱۰۰۰ میلیارد تومان علاوه بر بودجه های جاری برای اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری لازم است، ولی در بودجه سال ۹۶ این وزارتخانه هیچ ردیف اعتباری برای تعرفه های پرستاری پیش بینی نشده است.

شریفی مقدم با تاکید بر اینکه وقتی لایحه بودجه به مجلس برود چندان امیدی به تغییر آن نیست، افزود: کمیسیون تلفیق فقط می تواند ۳ درصد جابجایی در بحث بودجه داشته باشد و بسیار سخت است تغییری ایجاد شود.

قائم مقام سازمان نظام پرستاری کشور در ادامه به موضوع پذیرش بیش از ۱۰۰ خدمت پرستاری در شورای عالی بیمه اشاره کرد و گفت: این خدماتی است که پرستاران انجام می دهند اما مهر پزشک می خورد و شورای عالی بیمه این موضوع را پذیرفت به شرطی که شامل شرح وظایف پرستاری باشد.

شریفی مقدم به تعرفه خدمات پرستاری در منزل اشاره کرد و افزود: با توجه به غیبت نمایندگان معاونت های پرستاری و درمان وزارت بهداشت در جلسه ای که با نمایندگان بیمه ها داشتیم، این جلسه غیر رسمی شد. ضمن اینکه نمایندگان بیمه ها نیز به خدمات پرستاری اشراف نداشتند.

وی با ابراز امیدواری نسبت به قبول ۱۰۰ خدمت پرستاری در شورای عالی بیمه، گفت: در موضوع خدمات پرستاری در منزل، پایه این تعرفه ها را از سال ها قبل داریم .

شریفی مقدم با عنوان این مطلب که نبود تعرفه خدمات پرستاری در منزل باعث بروز مشکلاتی برای مردم و جامعه پرستاری می شود، افزود: در حال حاضر نظارتی بر فعالیت خدمات پرستاری در منزل وجود ندارد، بطوریکه برای یک شبانه روز خدمت پرستاری در منزل، بین یک میلیون تا ۱.۲ میلیون تومان پول می گیرند. این در حالی است که مسئولیت بروز مشکلات را نمی پذیرند.

قائم مقام سازمان نظام پرستاری کشور به مشکل پرستاران بخش خصوصی که اجرا نشدن قانون ارتقای بهره وری است، اشاره کرد و گفت: آنچه مسلم است، این قانون می بایست در بخش خصوصی هم اجرا شود اما بخاطر زد و بندهایی که در پشت این جریان وجود دارد، پرستاران بیمارستان های خصوصی از مزایای این قانون محروم مانده اند.

شریفی مقدم ادامه داد: تنها راهکار برای اجرای قانون ارتقای بهره وری یا همان کاهش ساعت کار پرستاران در بیمارستان های خصوصی، این است که از وزارت بهداشت بخواهیم یک آیتم در بحث رتبه بندی بیمارستان ها لحاظ کند که اگر این قانون اجرا نشد، در رتبه بندی بیمارستان لحاظ شود.

وی همچنین از معرفی ۱۰ هیئت مدیره نظام پرستاری به هیئت بدوی تخلفان سازمان نظام پرستاری خبر داد و گفت: این هیئت مدیره ها، دوره کمک پرستاری را برگزار کرده اند که تخلف است.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار:24 آذر1395، کد مطلب: 3850351، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین