پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۸۸۰۴
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۹
رئیس سازمان نظام پرستاری گفت: راهکار حل مشکلات موجود این است که درمان از انحصار پزشکان خارج شده و اجازه دهند پزشکان صاحب‌نام همسایه وارد کشور شده و طبابت کنند و همچنین وضعیت تعرفه‌های پزشکی به قبل از اجرای طرح تحول سلامت برگردد.
شعارسال: علی‌محمد آدابی رئیس سازمان نظام پرستاری در نشست خبری گفت: دولت‌ها وظیفه دارند سازمان‌های غیردولتی را از حقوق خود برخوردار کنند اما متأسفانه سازمان نظام پرستاری در این دوره از حداقل حقوق خود محروم شد. در این دوره هیچ حمایتی از سازمان نظام پرستاری به عمل نیامد.

وی افزود: در این دوره ما بیش از 15 ساعت کار آموزشی تخصصی برای پرستاران برگزار کردیم؛ همچنین عمده کار ما بر روی آگاهی و روشنگری پرستاران بود و در یک کلام می‌توان گفت دستاورد سازمان نظام پرستاری در این دوره آگاهی و روشنگری بوده است.

رئیس سازمان نظام پرستاری ادامه داد: عمده درآمد سازمان ما از بخش رفاهی، از محل آموزش‌ها از حق عضویت و بحث بیمه تأمین می‌شود. دولت از لحاظ مالی در این دوره به ما کمک نکرد اما خدا کمکمان کرد و از لحاظ مالی زیاد در مضیقه نبودیم.

آدابی گفت:‌ انتقاد به معنای دشمنی نیست ما معتقدیم وزارت بهداشت با منابع کنونی می‌تواند 10 برابر راندمان داشته باشد. بنده 10 سال سابقه بیمارستان‌داری دارم و می‌گویم که تنها هزار میلیارد برای تخفیف هزینه‌ها و هزار میلیارد برای بازسازی بیمارستان نیاز است که با این بازسازی می‌توان بیمارستان را برای 5 تا 10 سال سرپا نگه داشت.

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه شما هم اکنون راهکار برای حل مشکلات موجود را چه می‌دانید، گفت: ابتدا باید بگویم وزیر بهداشت نباید پزشک متخصص باشد دوم اینکه درمان باید از انحصار پزشکان خارج شده و برای این کار اجازه دهند پزشکان صاحب نام همسایه وارد کشور شده و طبابت کنند، سوم تعرفه‌ها ناروا اضافه شده و نیاز است که این تعرفه‌ها به وضعیت قبل از اجرای طرح تحول برگردد زیرا قرار نبود پزشکان در این طرح متمول شوند و تنها باید پرداختی از جیب مردم کاهش می‌یافت.

رئیس سازمان نظام پرستاری گفت: بعد از اجرای طرح تحول سلامت ضریب اشغال تخت‌های بیمارستانی از 50 درصد به بالای 90 درصد رسید و این بیش از سه برابر شد و نتیجه آن، این بود که فشار کاری پرستاران بسیار بالا رفت و این قشر در معرض سندروم کوراشی یعنی مرگ ناشی از کار زیاد شدند در هیچ کجای دنیا به این شکل از نیروی انسانی کار نمی‌کشند.

آدابی گفت: سازمان‌های غیردولتی نقش‌هایی در جامعه دارند که یکی از این نقش‌ها، دیده‌بانی است؛ سازمان‌های مردم نهاد به شکل منطقی وضعیت کشور را بررسی می‌کنند و مشکلات را پیش روی سیاست‌گذاران قرار می‌دهند.

وی اضافه کرد:‌ پلاسکو این ساختمان چندین طبقه از جایی شکست که کانون اطفای حریق بود و از همان محل سقوط کرد هر ساختاری می‌تواند این حالت را داشته باشد. وزارت بهداشت اگر تذکرات سازمان‌ها را جدی نگیرد دچار فروپاشی خواهد شد.

رئیس سازمان نظام پرستاری گفت:‌ یکی از موضوعاتی که در طرح تحول سلامت ایجاد شده افزایش اختلاف طبقاتی است. متأسفانه می‌توانم بگویم که یک نمونه پزشک داریم که تنها از قبل سود بانکی حاصل از کارانه ماهانه 75 میلیون سود دریافت می‌کند و این در جامعه‌ای که حداقل دستمزد آن 812 هزار تومان است، یک بحران است. عدالت شرط همزیستی مسالمت‌آمیز است. به جرأت می‌توانم بگویم با توجه به تأکیداتی که دین اسلام در برابری بین انسان‌ها دارد، رویکرد وزارت بهداشت اسلامی و انسانی نیست.

وی گفت:‌ امیدوارم در ماه‌های پایانی دولت وزارت بهداشت قدری فضا را بازتر کند به نصحیت ناصحان گوش فرا دهد و راهکارهای خروج از بحران را بررسی نماید.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری سلامت نیوز، تاریخ انتشار: 10 بهمن 1395، کدخبر: 204724، www.salamatnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین