پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۰۸۱
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۸
مدیرکل دفتر توسعه کسب و کار بین‌المللی معاونت علمی ریاست جمهوری از برنامه‌های این معاونت در راستای توسعه محصولات دانش‌بنیان خبر داد و گفت: قرار است پایگاه‌های صادراتی در کشورهای مختلف ایجاد کنیم.

شعارسال: روح‌الله استیری مدیرکل دفتر توسعه کسب و کار بین‌المللی معاونت علمی ریاست جمهوری در نشست خبری صبح امروز اقدامات و برنامه‌ها در زمینه توسعه صادرات محصولات دانش‌بنیان را در حوزه‌های پشتیبان‌سازی و توانمندسازی عنوان کرد و گفت: در حوزه پشتیبان‌سازی شرکت‌های مدیریت صادرات محصولات دانش‌بنیان به عنوان بخش صادرات خارج از محل شرکت عمل می‌کند به گونه‌ای که محصولات و خدمات را به خریداران خارجی معرفی کرده و از طرف شرکت تولیدکننده به دنبال تجارت می‌رود.

به گفته وی، این شرکت‌ها کاملاً مستقل هستند و به عنوان دپارتمان فروش صادرات برای صادرکنندگانی که قدرت رقابت ندارند عمل می‌کنند.

استیری ادامه داد: در راستای توسعه صادرات محصولات دانش‌بنیان و کمک به شرکت‌های دارای پتانسیل صادراتی برای ورود به تجارت بین‌الملل از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اقداماتی صورت گرفته است به طوری که برای ایجاد شرکت‌های مدیریت صادرات تخصصی در یک سال اخیر در دو حوزه برق و الکترونیک و گیاهای دارویی اقدام کردیم.

مدیرکل دفتر توسعه کسب و کار بین‌المللی معاونت علمی ریاست جمهوری اظهار داشت: همچنین در نظر داریم تا سال آینده تعداد شرکت‌های تخصصی مدیریت صادرات را به 10 شرکت در حوزه‌های صنایع هوایی، زیست فناوری، تجهیزات پزشکی، تجهیزات آزمایشگاهی، فناوری اطلاعات و فناوری نانو افزایش دهیم.

**راه‌اندازی پایگاه‌های صادراتی محصولات دانش‌بنیان

استیری از راه‌اندازی پایگاه‌های صادرات محصولات دانش‌بنیان خبر داد و گفت: در راستای توسعه صادرات محصولات دانش‌بنیان پایگاه‌های صادراتی تخصصی از سوی بخش خصوصی در یک سال اخیر در کشور چین و در حوزه داروهای گیاهی، کشور عراق، ترکیه و لبنان در تمام حوزه‌های دانش‌بنیان در کشور عمان در حوزه فناوری اطلاعات اقدام شده است.

وی افزود: همچنین با توجه به اهمیت موضوع قرار است تعداد این پایگاه‌ها افزایش یابد و تا پایان امسال پایگاه‌های صادراتی در حوزه آفریقا، خلیج فارس و آسیای میانه نیز راه‌اندازی می‌شود.

مدیرکل دفتر توسعه کسب و کار بین‌المللی معاونت علمی ریاست جمهوری با اشاره به فعالیت‌ها و برنامه‌های معاونت علمی ریاست جمهوری در حوزه توانمندسازی صادرات محصولات دانش‌بنیان گفت: کریدور صادرات به عنوان بازوی اجرایی معاونت علمی برای توانمندسازی شرکت‌ها تا بلوغ صادراتی کار خود را از سال 93 آغاز کرده و بسته جامعی از خدمات حمایتی را برای این شرکت‌ها در نظر گرفته است.

به گفته استیری، تا 9 ماه سال 94 تعداد 556 درخواست از 180 شرکت به کریدور ارسال شده که از این تعداد 401 درخواست تأیید شده و در فرایند حمایت قرار گرفته است.

وی افزود: تاکنون 92 استاندار بین‌المللی برای 15 شرکت دانش‌بنیان نیز انجام شده است.

*تدوین و اجرای 7 بسته حمایت از صادرات محصولات دانش‌بنیان

مدیرکل دفتر توسعه کسب و کار بین‌المللی معاونت علمی ریاست جمهوری از تدوین بسته‌های حمایتی صادرات محصولات دانش‌بنیان در 7 بند خبر داد و گفت: به پیشنهاد معاونت علمی ریاست جمهوری و در راستای اعطای تسهیلات حمایتی از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی، بسته حمایت از صادرات محصولات دانش‌بنیان به تصویب رسید.

استیری ادامه داد: تسهیلات سرمایه‌ در گردش به میزان 70 درصد صادرات و تا سقف 20 میلیارد ریال، تسهیلات سرمایه ثابت به میزان 70 درصد صادرات و تا سقف 50 میلیارد ریال، یارانه سود تسهیلات به میزان 7 درصد و تا سقف 5 میلیارد ریال، تسهیلات حمایت از انتقال فناوری به میزان 50 درصد ارزش کارشناسی و تا سقف 20 میلیارد ریال، تسهیلات توانمندساز به مبلغ 500 میلیون ریال، تسهیلات حمایت از صادرات به مبلغ 3 میلیارد ریال و تسهیلات توسعه بازار صادراتی و صدور ضمانت‌نامه بانکی، 7 بند بسته حمایتی از صادرات محصولات دانش‌بنیان است.

*حمایت از برگزاری پاویون‌های تخصصی در نمایشگاه‌های معتبر خارجی

وی گفت: همچنین حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی از ابزار اصلی توسعه صادرات محصولات است که به همین دلیل از برگزاری پاویون‌های تخصصی در حوزه‌های مختلف در نمایشگاه‌های معتبر خارجی حمایت می‌کنیم.

مدیرکل دفتر توسعه کسب و کار بین‌المللی معاونت علمی ریاست جمهوری با بیان اینکه تاکنون حدود 2 هزار شرکت دانش‌بنیان تأیید صلاحیت شده‌اند، گفت: وضعیت صادرات دانش‌بنیان مناسب نیست و می‌طلبد که زیرساخـ‌ت‌های لازم برای صادرات فراهم شود. به همین دلیل ایجاد و توسعه زیرساخت‌های صادرات دانش‌بنیان فراهم شده تا برای ورود به بازارهای بین‌المللی به این شرکـت‌ها کمک کنیم.

استیری ادامه داد: همچنین قرار است پس از اینکه کدهای استاندارد گمرک جهانی را اخذ کردیم پرتال معرفی 200 محصول برتر دارای پتانسیل صادراتی دانش‌بنیان را تا پایان امسال راه‌اندازی کنیم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار خبر 2 دی 1394، کدمطلب: 13941002000731، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین