پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۱۵۸۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۹
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده جزییات پیشنهاد تبدیل زندگینامه پروفسور مریم میرزاخانی به واحد درسی را تشریح کرد.

شعارسال: شهیندخت مولاوردی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در یادداشت تلگرامی که در کانال او با عنوان "توضیحی بر یک توئیت" منتشر شده است، در مورد پیشنهاد تبدیل زندگینامه مرحوم مریم میرزاخانی به واحد درسی توضیحاتی ارائه داد.

متن این پیام تلگرامی بدین شرح است:

«بعد از کوچ نابهنگام نابغه ریاضی جهان مجموعه‌ای از پیشنهادات برای ارج نهادن بر مقام این دانشمند جوان ایرانی دریافت شده است، از جمله تبدیل زندگینامه پروفسور مریم میرزاخانی به واحد درسی که در خبری هم که از سخنرانی‌ام در نشست "خاموشی ذهن زیبا "که در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار شد، از قول من منتشر شد تنها به این موضوع اشاره شده و آمده بود :"مولاوردی از درخواست تبدیل زندگینامه مریم میرزاخانی به واحد درسی خبر داد" که به نظر ورود زندگینامه ایشان به متون درسی بوده است که پیشنهاد دهنده آن به این شکل مطرح کرده است و در آن سخنرانی هم به مجموعه پیشنهادات عینا اشاره شد.

تیتر شدن و توئیت کردن این موضوع واکنش‌هایی را به همراه داشت، البته نقش انعکاس ناقص و پر از ایراد و اشکال اخبار هم در این قضیه بی تاثیر نبوده است، مشکلی که در این چهار سال بالاخره نتوانستم راهی برای آن بیابم و بارها درگیر حاشیه‌هایی شدیم که که به مصداق "هر کسی از ظن خود شد یار من..."بود و نهایتا برداشت‌ها از توئیت انجام شده بر این تعلق گرفت که اولا این پیشنهاد و درخواست را معاونت ارائه کرده است که چنین نیست. ثانیا چه نشسته‌اید که امروز و فرداست که این درخواست غیر علمی عملیاتی بشود، غافل از اینکه در این مملکت بین ایده تا عمل مدت‌های مدیدی فاصله وجود دارد!!!

و اما سایر پیشنهادات که در آن برنامه در سخنرانی من و سایر سخنرانان و نیز شرکت‌کنندگان مورد اشاره قرار گرفت عبارتند از: تعیین برند پژوهشی بنام مریم میرزاخانی، نامگذاری دانشکده ریاضیات دانشگاه صنعتی شریف، نامگذاری خیابان یا میدانی بنام ایشان، برگزاری کنگره‌ها و کنفرانس‌های علمی یادواره مریم میرزاخانی، تعیین جایزه سالانه زن و علم بنام ایشان و ... که همه اینها در دست بررسی و پیگیری است و آخرین پیشنهاد به امید خدا به زودی عملیاتی می‌شود.»

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 29تیر1396، کدخبر: 96042917168: www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۵
0
0
واقعا اگه بشه که عالیه
ا.ف75
ناشناس
Netherlands
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
0
0
قبل از مرگش بهش بها میدادن بهتر هم میشد خدا کنه همچین زنای گمنامی دیگه وجودنداشته باشند که بعد مرگشون اسوه زنان عالم نشون داده بشن
ا.ف۷۵
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
0
0
بزرگ و زنده نگه داشتن این افراد به زنده ماندن رشته شان و انگیزه هم رشته ای ها کمک میکند

.س ی
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین