پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۱۸۲۵
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰
مدیر بخش مطالعات شرکت آب منطقه ای مرکزی گفت: طرح ارزیابی و آمایش وضعیت منابع آب استان مرکزی به منظور تعیین تعداد و حجم منابع آب های سطحی و زیرزمینی در سال جاری اجرا می شود.

شعار سال: مجتبی مرادی با بیان اینکه طرح ارزیابی وضعیت منابع آب سطحی و زیرزمینی استان مرکزی در سال جاری اجرا می شود، اظهار داشت: هدف از این اقدام، دستیابی به اطلاعات مربوط به منابع آب در نقاط مختلف استان و حوضه‌های آبریز است که حجم قابل توجهی از آب مصرفی در بخش های مختلف را تامین می کنند.

مدیر بخش مطالعات شرکت آب منطقه ای مرکزی افزود: این پروژه در واقع سومین دوره طرح آماربرداری و آمایش منابع آب در استان مرکزی است که نخستین و دومین دوره آن در سال های ۸۲ و ۸۷ عملیاتی شد.

مرادی بیان کرد: با توجه به اینکه نتایج این آمایش ها در تصمیم گیری ها تاثیر گذار است بایستی هر پنج سال یک بار برگزار شود تا در برنامه های توسعه برای موضوع مربوطه با توجه به اطلاعات به دست آمده مصوبه صورت پذیرد.

وی خاطرنشان ساخت: به منظور اجرای این طرح طی سال جاری، استان مرکزی به سه ناحیه تقسیم شده و مقرر است سه شرکت متخصص در این زمینه، منابع آبی این سه ناحیه را از نظر تعداد منابع آبی، تعیین میزان تخلیه منابع آب زیرزمینی و حجم مصرف از جریان‌های سطحی آب، مورد اندازه گیری قرار دهند.

مدیر بخش مطالعات شرکت آب منطقه ای مرکزی تصریح کرد: این ارزیابی شامل منابع آب سطحی و زیرزمینی از جمله چاه ها، قنات ها، چشمه ها و... می شود.

مرادی در بخش دیگر سخنان خود اظهار داشت: حجم بارش‌های استان مرکزی از ابتدای سال آبی جاری(مهرماه۹۵) تا پایان اردیبهشت ماه۹۶ به ۳۰۶میلیمتر رسیده که خوشبختانه در مقایسه با مدت مشابه سال آبی قبل از آن شش درصد افزایش داشته و در اغلب مناطق استان به جز بخش های از شمال و جنوب، شاهد افزایش بارندگی هستیم.

وی اضافه کرد: بارندگی‌های اخیر تنها باعث جبران بخشی از کسری سفره های آب‌های زیرزمینی در استان شده و همچنان با کسری منابع آب در استان مواجه هستیم، بنابراین بایستی در زمینه مصرف بهینه آب در بخش های مختلف کشاورزی، صنعت و... تمهیدات لازم اندیشیده شده و آگاهی بخشی صورت پذیرد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 30 تیر 96 ، کد مطلب: 4036775:www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین