پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۳۱۶۳
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۲
فرمانده انتظامی استان زنجان گفت: آمار دستگیرشدگان شاغل به تحصیل در آموزش و پرورش و آموزش عالی استان بسیار پایین است.

شعارسال: به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری زنجان، سرهنگ علی آزادی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان به ارائه گزارشی از اقدامات مقابله‌ای انجام شده توسط فرماندهی انتظامی استان در طول چهار ماهه نخست امسال پرداخت.

وی با اشاره به اینکه در میان 909 دستگیر شده استان در سال‌جاری تنها یک نفر دانش‌آموز و 5 دانشجو است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه آمار دستگیرشدگان در سطح استان نشان می‌دهد که تعداد دانش‌آموزان و دانشجویان شاغل به تحصیل در مراکز آموزش و پرورش و آموزش عالی استان دستگیر شده بسیار پایین بوده که این وضعیت از نتایج اقدامات موثر در زمینه پیشگیری در این محیط ها است.

این مسئول، مجموع موادمخدر کشف شده در استان طی چهار ماهه ابتدای امسال را 700 کیلو و 246 گرم عنوان کرد و گفت: میزان کشفیات استان شامل کشف 682 هزار و 377 کیلوگرم تریاک، حدود 2950 کیلوگرم شیشه، 1748 کیلوگرم هروئین، 8790 کیلوگرم گراس، 1007 کیلوگرم حشیش و 3748 کیلوگرم سایر موادمخدر است که در مجموع نسبت به مدت مشابه پارسال، 47 درصد رشد داشته است.

این مسئول، تعداد دستگیرشدگان در سال‌جاری را 909 نفر اعلام کرد که از این تعداد 880 نفر مرد و 29 نفر زن هستند، افزود: با اجرای 87 طرح سه‌گانه مقابله‌ای در استان زنجان طی امسال، 9 باند تهیه و توزیع موادمخدر متلاشی و 179 دستگاه خودرو و موتورسیکلت توقیف شده است.

سرهنگ آزادی با بیان اینکه تعداد دستگیرشدگان در مرکز استان بیش از سایر شهرستان‌ها است، ادامه داد: مجموع معتادان جمع‌آوری شده در سطح استان نیز 443 نفر متشکل از 441 مرد و 2 زن است و در این آمار نیز سهم مرکز استان بیشتر از شهرستان‌ها است.

وی، بیشترین میانگین سنی دستگیرشدگان را بین 30 الی 45 سال عنوان کرد و افزود: 69 درصد از دستگیرشدگان بیکار و یا دارای مشاغل کاذب هستند و بیش از 57 درصد آنان تحصیلات در حد مقطع متوسطه دارند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 10 مرداد1396، کدخبر: 965-8014-5: www.isna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین