پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۳۳۱۵
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۶
در ژاپن خانه‌های جدید و غیرمعمولی از جنس بلوک‌های بسیار سبک ، برای نجات مردم از پیامدهای ناگوار زمین لرزه ساخته شده است.

شعارسال: در ژاپن خانه‌هایی از جنس بلوک‌های بسیار سبک ساخته‌اند که در صورت وقوع زمین لرزه با حرکات گسل‌ها به آرامی جابجا شده و روی صاحب آن آوار نخواهد شد.

این خانه‌ها که شبیه به خانه‌های شهرهای کارتونی هستند در عرض یک روز ساخته می‌شوند. دیوارهای خانه با مایع مخصوص و ضد حریق بنا می‌شود و روی آن را رنگ می‌زنند.

به گزارش اسپوتنیک، پنوپلاست یا مواد قابل ارتجاع که در ساخت این خانه‌ها استفاده می‌شود، نه دچار زنگ زدگی و نه خوردگی می‌شود. این ماده عایق بسیار مناسب حرارتی است و به همین خاطر عمر ساختمان‌هایی که با این ماده ساخته می‌شوند به ۳۰۰ سال نیز می‌رسد. همچنین قیمت یک خانه استاندارد به مساحت ۴۵ متر مربع با سقف سه متری تقریبا ۳۰ هزار دلار است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری تحلیلی عصر ایران، تاریخ انتشار: 11مرداد1396، کدخبر: 552164: www.asriran.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین