پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۳۹۱
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۰۴:۱۳
خطیب جمعه مسجد امام صادق(ع) منطقه الدراز بحرین نسبت به آثار فاجعه آمیز اعطای بی رویه تابعیت به خارجی ها هشدار داد.

شعارسال: به گزارش پایگاه 'البحرین الیوم' شیخ محمد صنقور درخطبه های نمازجمعه این هفته مسجد امام صادق(ع) منطقه الدراز گفت: دادن بی رویه تابعیت به خارجی ها آثار فاجعه آمیزی بر بخش های اجتماعی، معیشتی و خدماتی کشور و شهروندان دارد.

وی افزود: پیامدهای تابعیت دادن های بدون حساب و کتاب دامن همه شهروندان را می گیرد و بحرین به زودی با انفجار جمعیت وحشتناکی روبرو خواهد شد.

علامه صنقور اضافه کرد: مشکل مسکن و بیکاری بدون حل شدن مسئله اعطای بی رویه تابعیت به بیگانگان حل نمی شود.

وی با اشاره به خواسته ها و نیازهای افراد تابعیت گرفته نسبت به محدودیت امکانات کشور برای برطرف کردن نیازهای آن ها هشدار داد.

خطیب جمعه مسجد امام صادق (ع) منطقه الدراز بحرین بیان کرد: هیچ وقت احساس پیوند با این کشور درخارجی های تابعیت گرفته ایجاد نمی شود زیرا آن ها کسانی هستند که کشورها ی اصلی خود را فروخته اند.

شیخ صنقور گفت: حکومت باید با خواسته های ملت به صورت عقلانی برخورد کند تا نیاز نباشد برای رفع نگرانی های خود به تابعیت دادن به بیگانگان روی آورد.

وی اضافه کرد: کشور در شرایط دشواری قرار دارد و به شخصی احتیاج دارد تا وحدت ملی را به کشور باز گرداند.

علامه صنقورنسبت به دمیدن درآتش نفرت و صدور حکم های ظالمانه هشدار داد و خواستار گفت و گوی جدی رژیم با مخالفان درهمه موضوعات بویژه درباره سرنوشت زندانیان سیاسی و لغو تابعیت ها شد.

وی با اشاره به تملق افرادی که در برای تامین منافع شخصی خود در آتش بحران می دمند افزود: این افراد کسانی هستند که ازعقده حقارت رنج می برند و از ساکنان اصلی بحرین نیستند.

در روزهای گذشته یکی از نمایندگان پارلمان فرمایشی بحرین که اصلیتی هندی دارد خواستار اعمال محرومیت ها و محدودیت های اجتماعی و سیاسی برای افرادی شد که تابعیت پدرانشان لغو شده است.

رژیم بحرین درمدت10 سال گذشته برای برهم زدن ساختار جمعیتی این کشور و در اقلیت قرار دادن شیعیان که بیش از70 درصد شهروندان این کشور را تشکیل می دهند تعداد زیادی از اتباع دیگر کشورها را جذب و به آن ها تابعیت بحرینی داده است.

شهروندان کشورهای هند، بنگلادش و پاکستان در این میان بیشترین آمار را در میان تابعیت گرفته ها به خود اختصاص داده اند.

در انتخابات پارلمانی سال گذشته نیز پس از ناامیدی رژیم آل خلیفه و نامزدهای انتخاباتی از حضور شهروندان اصلی این کشور در انتخابات، برنامه ریزی برای کشاندن گسترده خارجی ها تابعیت گرفته و تابعیت نگرفته برای حضور در پای صندوق های رای انجام شد.

در تبلیغات آن انتخابات تصاویر و فیلم های بسیاری از برنامه ها و نشست های تبلیغاتی نامزدهای مختلف انتخابات پارلمان بحرین پخش شد که نامزدها برای فهماندن منظور خود به مخاطبان از مترجمانی به زبان های هندی و اردو استفاده می کردند.

یکی از این ویدیوها میتینگ انتخاباتی 'نایف الجاسم' با حضور پاکستانی ها را درحالی به تصویر کشیده بود که یک مترجم سخنان وی را به صورت مستقیم به اردو ترجمه می کرد.

در آخرین مورد نیز فیلمی از 'ابتسام هجرس' دیگر نامزد انتخابات فرمایشی آل خلیفه در شبکه های اجتماعی منتشر شده بود که مجبور بود برای برقراری ارتباط با رای دهندگان به زبان هندی سخن بگوید.

بحرین از زمان سرکوب قیام مردمی درسال 2011میلادی تاکنون شاهد موجی از اعتراضات از سوی مردم آن کشور است که خواستار اصلاحات سیاسی هستند.

رژیم آل خلیفه به کمک نظامیان سعودی و مأموران امنیتی امارات که در قالب نیروهای سپر جزیره و نظامیان دیگر کشورهای عربی که در بحرین مستقر شده اند، اعتراضات مردمی این کشور را سرکوب می کنند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 11دی1394، کدخبر: 81902499: www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین