پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۷۴۴۷۴
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۳
در پنجمین روز هفته، دلار در انتهای محدوده 3 هزار و 800 تومان تقلا کرد؛ ولی سکه تمام بهار آزادی با ثبت سومین افزایش متوالی گامی به سوی تثبیت در کانال یک میلیون و 220 هزار تومان برداشت.

شعار سالروز چهارشنبه، شاخص بازار ارز به روند نزولی خود ادامه داد و با 3 تومان افت به بهای 3 هزار و 807 تومان رسید. این پنجمین افت متوالی و سومین روز کم‌نوسان این ارز بود.

در پنجمین روز هفته، دلار در انتهای محدوده 3 هزار و 800 تومان تقلا کرد؛ ولی سکه تمام بهار آزادی با ثبت سومین افزایش متوالی گامی به سوی تثبیت در کانال یک میلیون و 220 هزار تومان برداشت.
روز چهارشنبه، شاخص بازار ارز به روند نزولی خود ادامه داد و با 3 تومان افت به بهای 3 هزار و 807 تومان رسید. این پنجمین افت متوالی و سومین روز کم‌نوسان این ارز بود.
روند قیمت یادشده در حالی رقم خورد که تعداد زیادی از معامله‌گران انتظار داشتند با برخورد دلار به نقطه 3 هزار و 810 تومان، خریداران وارد بازار شوند و قیمت را به سوی محدوده‌های بالاتر ببرند.

با این حال، چنین اتفاقی در روزهای گذشته رخ نداد تا کم‌کم انتظارات بخشی از افزایشی‌های بازار نیز تغییر کند. در شرایط کنونی، افزایشی‌های بازار به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شوند.
اولین گروه در انتظار رشد دلار در آستانه مرز روانی 3 هزار و 800 تومان هستند. دومین گروه اعتقاد دارند، روند افزایشی دلار در مردادماه به پایان رسیده است و روزهای افزایشی این ارز از اوایل شهریورماه آغاز خواهد شد.
آنها باور دارند، در آن مقطع زمانی ورود بیشتر تقاضای مسافرتی زمینه‌ساز رشد قیمت خواهد شد. سومین دسته افزایشی‌های بازار اعتقاد دارند، قیمت دلار پس از پایین رفتن از مرز 3 هزار و 800تومان به جاده افزایشی بازخواهد گشت.
این دسته اعتقاد دارند، عده زیادی انتظار دارند پیش از افت دلار به کانال پایین‌تر تقاضا در بازار بالا برود؛ ولی یکی از تاکتیک‌های نوسان‌گیران از نظر آنها این است که از کانال پایین‌تر به بازار وارد شوند. علت این موضوع به غافلگیری بیشتر بازار نسبت داده شده است.
دیدگاه‌های افزایشی‌های بازار در حالی مورد توجه قرار می‌گیرد که روند کاهشی دلار در نیمه دوم مردادماه، قدرت این نیروها را در بازار افزایش داده است. کاهشی‌ها بیشتر روی عرضه بازارساز و بالا نبودن ارزش دلار در کشورهای همسایه تکیه دارند.
پایین رفتن نرخ حواله درهم از مرز هزار و 50 تومان دیگر نشانه‌ای است که کاهشی‌های بازار در صحبت‌های خود به آن اشاره می‌کنند. برخلاف افت بهای دلار، روز چهارشنبه سکه تمام بهار آزادی راه افزایشی را در پیش گرفت و با هزار تومان رشد به بهای یک میلیون و 221 هزار تومان رسید.
به گفته فعالان، بالا رفتن بهای اونس در بازارهای جهانی و نزدیک شدن به محدوده هزار و 270 دلار تا ساعت 3 بعدازظهر مهم‌ترین عامل افزایشی بود. البته پس از ساعت 3 بعدازظهر قیمت سکه در میان معامله‌گران غیررسمی پایین‌تر آمد.
عده‌ای از بازیگران سکه، اعتقاد داشتند روند نزولی دلار موجب شد که پس از ساعت یادشده بخشی از خریداران از بازار عقب‌نشینی کنند.

روزهای کم‌نوسان دلار
روز یکشنبه، دلار 15 تومان از ارزش خود را از دست داد تا از نقطه 3 هزار و 830 تومان عقب‌نشینی کند و روی رقم 3 هزار و 815 تومان قرار بگیرد. پس از این روز که دامنه نوسان دو رقمی بود، دلار در روزهای بعد نوسان بالای 5 تومان را به ثبت نرساند.
روز دوشنبه این ارز 3 تومان و روز سه‌شنبه 2 تومان افت کرد. روز چهارشنبه روند کم‌نوسان ادامه یافت و این ارز در دامنه محدود 3 هزار و 806 تا 3 هزار و 810 تومان حرکت کرد. در پنجمین روز هفته، شاخص ارزی معاملات خود را با قیمت 3 هزار و 808 تومان آغاز کرد که کاهشی 2 تومانی نسبت به قیمت بسته شده روز سه‌شنبه داشت.
در ادامه روز در مقاطعی این ارز به نقطه 3 هزار و 810 تومان برخورد کرد، ولی در نهایت با نرخ 3 هزار و 807 تومان به کار خود پایان داد.

تغییر انتظارات در بازار ارز؟

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری فرارو ، تاریخ انتشار 19 مرداد 96، کدمطلب:۳۲۵۳۴۴، www.fararu.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین