پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۴۵۴۶
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۹
ایزوله کردن ایستگاه‌های «بی آرتی»یکی از طرح های مهم اتوبوسرانی بود که نیمه کاره ر‌ها شد.

شعار سال: اتوبوس های «بی آر تی»یکی از ایده های خوبی بود که بخشی از دغدغه مردم برای معطل نماندن در ترافیک تهران را برطرف کرد، اگرچه شلوغی اتوبوس ها و ازدیاد مسافران به چالش این روزهای خطوط «بی آر تی» تبدیل شده اما مرهمی برای جلوگیری از توقف چندین ساعته در ترافیک سرسام آور پایتخت است.

ایجاد مکانی مناسب و در شان شهروندان برای در امان ماندن از گرمای تابستان و سرمای زمستان و ایمنی مسافران در اوج ازدحام جمعیت مسئولان را به فکر راه اندازی ایستگاه های ایزوله انداخت،ایزوله کردن ایستگاه به این معناست که در مقابل جایگاه ورود و خروج مسافران به اتوبوس‌ درب‌هایی نصب می‌شود که این درب‌ها تنها در زمان ورود اتوبوس به ایستگاه باز خواهند شد و به این ترتیب امکان بروز حادثه برای مسافران به حداقل می‌رسد.

پس از نصب دستگاه‌های کارتخوان و ایجاد سرپناه در ایستگاه‌های «بی آرتی» برنامه ریزی برای ایزوله کردن ایستگاه‌ها انجام شد.

پیمان سنندجی مدیرعاملشرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران در تاریخ ۲۵ مرداد سال ۹۴ در مصاحبه با باشگاه خبرنگاران در این باره گفت: تا پایان سال ۹۴ تمامی ایستگاه‌های خط ۷ بی آرتی در مسیرمیدان راه آهن – تجریشایزوله می‌شوند.

شکست طرحی که با به به و چه چه اجرا شد

ابتدا دو ایستگاه در شروع این طرح مجهز به درب ورود و خروج شدند و قرار بود تا سایر ایستگاه ها به این درب‌ها مجهز شوند، اما این طرح به دست فراموشی سپرده شد و اکنون که دو سال از مطرح شدن آن می‌گذرد، هنوز ایستگاه ها ایزوله نشده اند.

شکست طرحی که با به به و چه چه اجرا شد

شکست طرحی که با به به و چه چه اجرا شد

گفتنی است؛ در ایستگاه‌هایی هم که درب نصب شده است، همزمان با درب اتوبوس باز و بسته نمی‌شود و به دلیل خرابی همیشه درب باز است و این احتمال وجود دارد که در زمانی شلوغی و ازدحام در ایستگاه، مسافری از ایستگاه به بیرون پرتاب شود و اتوبوس با مسافر برخورد کند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان ، تاریخ انتشار 20 مرداد 96، کدمطلب:۶۱۹۱۵۴۵، www.yjc.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین