پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۳۸۵۱
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۲
ایستگاه اتوبوس جنب بیمارستان امام رضا(ع) بیرجند آن هم در جوار بخش جراحی مغز و اعصاب موجب ناراحتی و اعتراض مردم و بیماران شده است؛ اما گویا سلامت مردم و بیماران در اولویت متولیان نیست.

شعار سال: وجود آلودگی صوتی و ایجاد دودهای مکرر از اتوبوس‌ها نه تنها برای مردم عادی مشکل ایجاد می‌کند بلکه سبب رنجش بسیاری از بیماران می‌شود، حال زمانی که ایستگاه اتوبوس در نزدیکی بیمارستان و یا یک مرکز درمانی باشد بسیار مشکل‌ساز بوده که این مشکل در بیرجند و در کنار بیمارستان امام رضا(ع) وجود دارد.

ایستگاه اتوبوسی که در نزدیکی بیمارستان امام رضا(ع) بیرجند وجود دارد بسیار پر تردد بوده و با توجه به اینکه ایستگاه هم در جوار بخش اعصاب و روان بیمارستان بوده لازم است مسؤولان ذی‌ربط به این مشکل توجه جدی کنند و نسبت به جابه‌جایی این ایستگاه اقدامات لازم را انجام دهند.

در این زمینه خبرنگاران به سراغ رئیس بیمارستان امام رضا(ع) بیرجند رفت تا مشکل را بیشتر پیگیری کند.

رئیس بیمارستان امام رضا(ع) بیرجند در رابطه با پیگیری تغییر ایستگاه اتوبوس بیمارستان امام رضا(ع)، اظهار داشت: امکان تغییر و جابه‌جایی بخشی از بیمارستان به علت اینکه از قبل ساخته شده است وجود ندارد زیرا زمانی که بیمارستان ساخته شد این عقب نشینی وجود نداشت و بعدها در آن ایستگاه اتوبوس ساخته شد.

جلال احمدی ادامه داد: اما می‌توان ایستگاه اتوبوس را از آن محل حذف یا جابجا کرد.

وی با بیان اینکه در جلوی بانک ملی خیابان طالقانی یک ایستگاه موجود است، اذعان داشت: ایستگاه دیگر مقابل کلینیک فرهنگیان یا همان آموزش و پرورش قدیم وجود دارد و فاصله هر دو ایستگاه کمتر از 500 متر با ایستگاه بیمارستان است.

احمدی اضافه کرد: وجود ایستگاه اتوبوس در جلوی بیمارستان امام رضا(ع) موجب آلودگی صوتی شده و دود ناشی از اتوبوس‌ها باعث ناراحتی و اعتراض بیماران شده است.

وی ادامه داد: به علت عدم وجود بخش‌های اضافی و جدید بیمارستان امام رضا(ع) امکان جابه‌جایی بیماران اعصاب و روان با دیگر بخش‌ها وجود ندارد و همچنین شهرداری باید برای جابه جایی یا حذف ایستگاه اتوبوس بیمارستان تدبیری بیاندیشد.

جابه‌جایی ایستگاه خواسته بیمارستان و مردم است و مدیرعامل اتوبوسرانی بیرجند و حومه نیز نظرات دیگری دارد.

مدیرعامل اتوبوسرانی بیرجند و حومه اظهار داشت: به علت اینکه خیابان طالقانی مرکز اصلی تردد بسیاری از اتوبوس‌های شهر است و همچنین ایستگاه بیمارستان امام رضا(ع)هم بیشترین تقاضا و جذب مسافران را از شمال و جنوب شهر دارد، چون مصوبه‌ای از شورای ترافیک مبنی بر اینکه ایستگاهی جابه‌جا شود نداشتیم این اقدام صورت نپذیرفته است.

یدالله غلامپور با بیان اینکه اگر قرار بر جابجایی ایستگاه از محدوده بیمارستان امام رضا(ع) باشد به علت کم بودن عرض خیابان طالقانی ایستگاه بیمارستان امام‌ رضا(ع) باید به محلی منتقل شود که پهلوگاه داشته باشد، تصریح کرد: با توجه به اینکه در هر ساعتی تعداد 30 دستگاه اتوبوس از این محل استفاده می‌کنند و باید فضایی به این اندازه داشته باشیم، چنین امکانی مبنی بر جابه‌جایی ایستگاه بیمارستان امام ‌رضا(ع) وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه ایستگاه اتوبوس بیمارستان امام رضا(ع) به مدت 10 سال است که در محل فعلی قرار دارد، گفت: بیمارستان تکالیفی در این موضوع دارد که باید بخش‌های اعصاب و روان را از آن محدوده که ایجاد مزاحمت می‌کند، به مکان دیگری منتقل کند.

مدیرعامل اتوبوسرانی بیرجند و حومه با اشاره به اینکه ایستگاه‌های اتوبوس را از هم تفکیک کرده‌ایم، بیان داشت: ایستگاه مکتب نرجس که در حال حاضر محل توقف اتوبوس‌های معلم، غفاری و پاسداران است، به علت فاصله‌ای که از ایستگاه مکتب نرجس تا بیمارستان امام رضا(ع) وجود دارد، مردم یا بیمارانی که در این ایستگاه پیاده می‌شوند باید مسافتی را پیاده طی کنند که اکثر مردم در دو سال قبل خواستار جابه‌جایی این دو ایستگاه شدند.

غلام‌پور با بیان اینکه ایستگاه مکتب نرجس پاسخگوی همه اتوبوس‌ها نبوده و در حال حاضر از ظرفیت سه ایستگاه در این محدوده استفاده می‌شود، تأکید کرد: اگر بخواهیم همه اتوبوس‌ها را متمرکز به این قسمت کنیم به علت کمبود فضا به طور قطع به مشکل بر می‌خوریم.

وی یادآور شد: در رابطه با موضوع برهم زدن آرامش بیماران توسط تردد اتوبوس‌ها مسؤولان بیمارستان باید اقداماتی از جمله جابجایی بخش بستری با قسمت اداری را انجام داده و همچنین بایستی رفع آلودگی صوتی را با دو جداره کردن پنجره‌ها و عایق‌هایی که مانع از ورود صداها به داخل آن فضا می‌شود در دستور کار قرار دهند.

مدیرعامل اتوبوسرانی بیرجند و حومه خاطرنشان کرد: برای جابه‌جایی ایستگاه‌های اتوبوس از نظر سازمان اتوبوسرانی هیچ مشکلی وجود ندارد مشروط بر اینکه شورای ترافیک مجوز جایگزینی ایستگاه‌های اتوبوس را داده و مکان جایگزینی که ظرفیت اتوبوس‌ها را داشته باشد به ما معرفی کنند و همچنین همکاری‌های لازم را در این زمینه با ما داشته باشند زیرا سازمان اتوبوسرانی به تنهایی قادر به انجام چنین کاری نیست؛ به دلیل اینکه با ترافیک شهری و نارضایتی اجتماعی مواجه می‌شویم.

بر اساس این گزارش، اما سخنان مدیر عامل اتوبوسرانی بیرجند در حالی است که بیمارستان قبل از استقرار ایستگاه ساخته شده و بنابراین اقدام غیر کارشناسی توسط شورای ترافیک و شهرداری انجام شده نه بیمارستان. از سویی هرگز چنین تکلیفی برای بیمارستان جایی مصوب نشده است.

نکته مهم‌تر اینکه کارشناسان صدای بوق در اطراف بیمارستان ها را منع کرده‌اند حالا چرا شورای ترافیک که باید نظر کارشناسی بدهد خلاف این عمل کرده و در جوار بیمارستان آلودگی صوتی ایجاد کرده را باید منتظر پاسخ بود.

از طرف دیگر سؤال از سازمان اتوبوسرانی این است که آیا تاکنون درخواست جابجایی ایستگاه را به شورای ترافیک داده یا خیر؟ اگر نداده است بهتر نیست پیشنهاد بدهد.

در پایان نگارنده متولیان امر را دعوت می‌کند یک ساعت در ساعات اوج حمل و نقل به بخش اعصاب بیمارستان امام رضا(ع) مراجعه کنند تا شاهد اعتراض مردم و بیماران باشند.

به راستی چرا باید سلامت مردم در دست اندازهای اداری و اولویت های دسته چندم مسؤولان قرار بگیرد؟

اگر در این بیمارستان بیماران بخش اعصاب به خاطر آلودگی های صوتی و دود بیماری آنان تشدید شود و خدایی نکرده منجر به مرگ شود آیا مسؤولان امر نباید پاسخ دهند؟

و اگر اطلاع‌رسانی به مدت یک ماه در خصوص پیامدهای ایستگاه در جوار بیمارستان انجام شود آیا باز هم مردم درخواست ادامه این ایستگاه خواهند بود؟ پیشنهاد می‌شود در بنری در این ایستگاه در خصوص عواقب و خطرات برای سلامت بیماران با بودن این ایستگاه اطلاع‌رسانی و بعدا این ایستگاه برچیده شود؟

از شورای ترافیک نیز مردم و بیماران انتظار دارند به این نظر غیرکارشناسی چند ساله پایان دهند و سلامت مردم را فدای چند قدم پیاده روی دیگر شهروندان نکنند. زیرا دو ایستگاه دیگر کمتر از 500 متر با بیمارستان فاصله دارند.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 25 آبان 1395، کد مطلب: 13950825000980، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین