پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۴۷۱۴
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۷
مدیر کل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان گفت: علی رغم اینکه تا به حال اطلاعات کاملی از عملکرد واقعی دانش آموزان از سازمان سنجش به ما نرسیده اما بر اساس اظهارات خود دانش آموزان و مشاهدات همکاران ما در شهرستان ها و مناطق از کارنامه های ارائه شده شاهد رشد قابل ملاحظه ای در نتیجه کنکور بوده ایم .

شعار سال: علیرضا نخعی در پاسخ به این سوال که با توجه به اخبار ناقصی که از قول مسئولان آموزش و پرورش استان نسبت به نتایج کنکور امسال منعکس گردیده خواهشمند است دقیقا بفرمایید چه اتفاقی افتاده است، اظهار داشت: اخبار و اطلاعاتی را که بنده هم مشاهده کردم و همچنین تحلیل ها و مقایسه های صورت گرفته منطبق بر واقعیت نیست چراکه اولا هنوز اطلاعات کاملی از عملکرد واقعی دانش آموزان از سازمان سنجش به ما نرسیده که مستند به آن صحبت کنیم و اطلاعاتی که الان ارائه می شود رتبه های دو رقمی و سه رقمی (زیرهزار) است که بر اساس اظهارات خود دانش آموزان و مشاهدات همکاران ما در شهرستان ها و مناطق از کارنامه های ارائه شده توسط دانش آموزان صورت می گیرد و جمع بندی نهایی مستلزم صرف زمان بیشتری می باشد، اما در عین حال و بر اساس همین نتایجی که تا این لحظه بدست آمده شاهد هشت رتبه دو رقمی و بیش از 120 رتبه زیر هزار هستیم که از نظر عملکردی نسبت به سال 95 اندکی بهبود یافته و مطمئنا دریافت نتایج تکمیلی امکان قضاوت بهتری را فراهم می کند.

البته این نتیجه نسبت به سال 92 که فقط دو رتبه دو رقمی و 64 رتبه زیر هزار داشتیم تا همین لحظه هم رشد قابل ملاحظه ای را نشان می دهد، اما شاخص دقیق که عملکرد کل و رتبه استان در کنکور سراسری را مشخص می کند شاخص قبولی دانش آموزان در دانشگاه های دولتی است؛ که این شاخص فقط از طریق گزارش سالانه سازمان سنجش آموزش کشور بدست ما می رسد و مبنای قضاوت قرار می گیرد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان افزود: بنده لازم است از زحمات تمامی همکاران عزیزم که در اقصی نقاط استان با همه تنگناها و مشکلاتی که وجود دارد فداکارانه تلاش می کنند و امسال بیش از 130 هزار ساعت کلاس تقویتی و کنکور رایگان برای دانش آموزان برگزار کرده و اردوهای متعدد علمی انجام داده اند صمیمانه تشکر نمایم.

وی تصریح نمود: می توان گفت نتایج قابل توجهی که در سالیان اخیر بدست آمده کار آسانی نیست که همکاران عزیز ما به خوبی از پس آن برآمده اند. البته ما به تنگناها و نواقص کار خودمان بیش از دیگران واقفیم و نقطه ضعف های زیادی هم داریم که برای رفع آن تلاش می کنیم.

نخعی بیان داشت: یکی از اقدامات جدی آموزش و پرورش در سال های اخیر همراه سازی خانواده هاست چون بیشترین فرصت یادگیری دانش آموزان در درون خانه اتفاق می افتد و باید آرامش کافی و فرصت های مطالعه و یادگیری در آنجا برای فرزندان مهیا و روحیه و انگیزه لازم به آنها داده شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان ادامه داد: همه استان های کشور در زمینه کنکور سراسری سرمایه گذاری گسترده ای انجام می دهند و در عرصه رقابت سخت این آزمون، دیگران بیکار ننشسته اند که ما به راحتی بتوانیم رتبه های خوب را از چنگ آنان درآوریم.

وی گفت: این موضوع مهم را باید توجه داشته باشیم که ما همزمان با نیاز استان در حال گسترش کمی آموزش هم هستیم و جذب همه کودکان لازم التعلیم بازمانده از تحصیل در دستور کار ماست و در طی این سه سال بیش از 120 هزار دانش آموز جدید جذب کلاس های درس شده اند.

نخعی در پایان یادآور شد طبیعتا گسترش کمی ممکن است به کیفیت آسیب وارد کند که اگر هم اندکی افت کیفی داشته باشیم چیز عجیبی نخواهد بود ومن از همه عزیزان خواهش می کنم ضمن اینکه انتقاد می کنند در راستای همکاری و تعامل با آموزش و پرورش و ارائه پیشنهادات یاریگرمان باشند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری پانا، تاریخ 21 مرداد 96، کد مطلب: 652590:www.pana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین