پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۷۴۱۶۸
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۷
از 36 نفر برتر آزمون سراسری سال 96، 16 نفر ساکن تهران و 20 نفر از شهرهای دیگر هستند.

شعار سال: رئیس سازمان سنجش آموزش عالی کشور گفت: نتایج اولیه آزمون سراسری ۱۳۹۶ دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی اعلام شده است.

ابراهیم خدایی در نشست خبری افزود: نتایج اولیه داوطلبان به صورت کارنامه تنظیم شده است و این کارنامه از طریق درگاه اینترنتی به نشانی www.sanjesh.org منتشر شده است.

وی گفت: دفترچه راهنمای انتخاب رشته نیز در این سایت اینترنتی منتشر شده است و دفترچه راهنمای انتخاب رشته به صورت کاغذی نیز در روزنامه فروشی سراسر کشور توزیع می‌شود.

رئیس سازمان سنجش آموزش عالی کشور افزود: داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته شده اند باید از پنج شنبه ۱۹ مرداد تا دوشنبه ۲۳ مرداد برای انتخاب رشته و ثبت کدرشته محل‌های انتخابی به سایت اینترنتی یاد شده مراجعه کنند.

به گفته خدایی؛ ۹۳۰ هزار و ۲۰۸ نفر در آزمون سراسری سال ۹۶ نام نویسی کردند و با توجه به اینکه برخی از داوطلبان در دو و یا سه گروه آزمایشی نام‌نویسی کردند، این آزمون با حضور یک میلیون و ۹۳ هزارو ۷۱۷ داوطلب روزهای پنج شنبه و جمعه ۱۵ و ۱۶ تیر برگزار شد.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: ۶۳ درصد از داوطلبان امسال در گروه علوم تجربی شرکت کردند.

خدایی گفت: امسال در گروه آزمایشی ریاضی ۱۴۸ هزار نفر، در گروه علوم تجربی ۵۸۰ هزار نفر، در گروه علوم انسانی ۱۸۴ هزار نفر، در گروه هنر ۱۰ هزار و ۶۰۰ نفر و درگروه زبان خارجی شش هزار و ۲۴۰ نفر شرکت کردند.

وی افزود: یکی از مشکلات کنکور سراسری امسال حضور بالای داوطلبان رشته تجربی بوده است بطوری که ۶۳ درصد از داوطلبان امسال در گروه علوم تجربی شرکت کردند.

خدایی با اشاره به اینکه آزمون سراسری امسال در روزهای ۱۵ و ۱۶ تیر برگزار شد افزود: از تعداد ۹۲۰ هزار داوطلب ۷۳۷ هزار نفر از داوطلبان در آزمون شرکت کردند و 9/8 درصد در این آزمون غایب بودند.

وی به تعداد ظرفیت قبولی در کنکور امسال اشاره کرد و افزود: شانس قبولی درگروه علوم تجربی برای ۱۵۴ هزار نفر وجود دارد.

خدایی با بیان اینکه شانس قبولی برای گروه علوم انسانی ۶۷ هزار نفر وجود دارد اضافه کرد: در گروه هنر شانس قبولی برای ۴۸ هزار متقاضی و در گروه زبان شانس قبولی برای ۹۶ هزار متقاضی وجود دارد.

وی گفت: در گروه‌های علوم انسانی و ریاضی برای ۱۰۰ درصد داوطلبان شانس قبولی وجود دارد.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صدا و سیما، تاریخ انتشار 17 مرداد 96، کدمطلب: ۱۷۵۳۹۷۵:www. iribnews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین