پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۴۷۴۵
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۱
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بحران آب در کشور جدی است، گفت: به فکر تأمین منابع آبی باشیم.

شعار سال: علی‌اکبر کریمی ظهر امروز در نشست بررسی طرح‌های آب‌رسانی استان مرکزی اظهار داشت: هم‌اکنون آب و کمبود آن‌یکی از مهم‌ترین مسئله‌های حیاتی در کشور است و در شرایط کنونی هر چقدر به سمت آینده حرکت می‌کنیم حساسیت حوزه آب بیشتر شده و با کمبود آب جدی‌تری روبرو می‌شویم.

وی بیان کرد: بر همین اساس تأمین آب شرب برای جمعیت استان و سایر فعالیت‌هایی که به آب غیرشرب نیاز دارند، امری بدیهی و ضروری است.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با توجه به نیاز جدی به آب در سال‌های آینده باید به فکر منابع آبی جدیدی باشیم و به دلیل زمان‌بر بودن اجرای این طرح‌ها، برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات اولیه در راستای تأمین منابع جدید آبی باید از هم‌اکنون آغاز شود.

کریمی تصریح کرد: طی سال‌های گذشته منابع آبی استان از سدهای موجود در داخل و خارج از استان تأمین‌شده است که می‌توان به ایجاد خطوط انتقال آب از سد کوچری به شهرستان‌های خمین، دلیجان و ساوه اشاره کرد.

وی بابیان اینکه تأمین آب شرب و مصرف آن دو مقوله جداگانه هستند، خاطرنشان کرد: آب با هزینه‌های گزاف در کشور تأمین می‌شود و مصارف آب شرب و غیر شرب باهم تداخل پیدا کرده و کنترل نمی‌شود.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی افزود: امروزه در بسیاری از کشورهای جهان که از منابع آبی بسیار خوبی برخوردار هستند آب را بسته‌بندی کرده و در استفاده از آن صرفه‌جویی می‌کنند.

کریمی با اشاره به اینکه اسراف در مصرف برق، آب، انرژی و... یکی بلاهای امروز در جامعه است، خاطرنشان کرد: کمبود آب در کشور باید جدی گرفته شود و با تغییر قیمت آن می‌توان میزان مصرف را کنترل و از اسراف آن جلوگیری کرد.

وی در ادامه تأکید کرد: آب سد کمال صالح حدود 60 درصد از جمعیت استان را در بخش آب شرب و بخشی از آب موردنیاز صنعت را تحت پوشش قرار داده است.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه مدت‌زمان زیادی از آغاز عملیات طرح آب‌رسانی از سد کمال صالح به اراک می‌گذرد، افزود: احداث و بهره‌برداری از این طرح اقدام بسیار مؤثری در تأمین آب شرب شهرهای اراک و شازند به شمار می‌رود و اجرای طرح آب‌رسانی و خطوط انتقال نیز با سختی‌هایی زیادی مواجه بوده است.

کریمی بیان کرد: تکمیل خط انتقال و رینگ شمالی و جنوبی آب‌رسانی از سد کمال صالح به اراک نیمه‌کاره باقی‌مانده و این امر باعث شده تا نتوانیم از آب این سد به‌طور کامل بهره‌برداری کنیم و امیدواریم این مسئله در اسرع وقت رسیدگی و رفع شود.

وی تصریح کرد: در سال جاری 24 میلیارد تومان از منابع سفر رئیس‌جمهور به این طرح اختصاص داده است و انتظار می‌رود با تخصیص کامل این اعتبارات عملیات آب‌رسانی و انتقال آب به تصفیه‌خانه به اتمام برسد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه توجه به کیفیت آب و حفظ آن بسیار ضروری است، خاطرنشان کرد: آب سد کمال صالح به‌صورت طبیعی از کیفیت بسیار خوبی برخوردار است و با توجه به فاضلاب روستاهای منطقه و سایر منابع آلوده کنند باید تلاش شود که محافظت‌های فیزیکی و محیطی از این آب اجراشده و این آب باکیفیت خوب به دست شهروندان برسد.

کریمی با تأکید بر اینکه یکی از گزینه‌های مناسب در راستای تأمین آب استان استفاده از سد سیروان در غرب کشور است، گفت: منطقه غرب کشور از بیشترین منابع آبی در سطح کشور برخوردار است که بخش عمده‌ای از آن به‌صورت آب‌های مرزی از کشور خارج می‌شود.

وی بابیان اینکه مهار آب‌های مرزی یکی از اولویت‌های کشور برای تأمین آب است، تصریح کرد: نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی درصدد هستند طرح انتقال آب از سد سیروان و ایجاد خط انتقال آب از سمت همدان را به وزارت نیرو ارائه کنند.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با تأمین آب از این سد می‌توان مشکلات آب شرب شهرستان‌های کمیجان و خنداب را تأمین کرده و منبع آب مطمئنی را برای استان ایجاد کنیم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ 21 مرداد 96، کد مطلب: 13960521001008:www.farsnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین