پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۵۴۴
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۴
محورهای جدید ذخایر طلا، سرب، روی، نقره و فیروزه در استان سمنان کشف شد.

شعارسال: معاون اکتشافات سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور در سمنان گفت: این محورهای معدنی فلزی جدید در برخی نقاط استان سمنان بر اساس بررسی های ژئوفیزیک هوایی شناسایی شده و ارزش فراوانی دارد.

بهروز برنا افزود: محور معدنی چاه شیرین ـ طرود دارای ذخایر پنهان طلاست و پنج محور سرب و روی پهنه طرود و خارتوران دارای ذخایر منحصربفردی است که در برخی از آنها از هر تن تا سه و نیم کیلو نقره قابل استخراج است.

معاون سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور با بیان اینکه استان سمنان به عنوان یک استان طلایی و استراتژیک معدنی به شمار می رود اضافه کرد: این استان با داشتن بیش از 570 معدن شناخته شده و پهنه های ذخایر پنهان منبع عظیمی از فلزات گرانبهای اکتشاف نشده است.

برنا همچنین از صدور گواهی کشف ذخایر فیروزه و سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی در جنوب منطقه طرود خبر داد و گفت: این گواهی برای بررسی های بیشتر جهت سرمایه گذاری در این محدوده صادر شده است.

برنا برای انجام هماهنگی های لازم مطالعات زمین شناسی پهنه های اکتشافی طرود، خارتوران و عباس آباد به استان سمنان آمده است .

گفتنی است این سه منطقه در شهرستان های شاهرود و میامی قرار دارد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: 15دی1394، کدخبر: 5449640: www.yjc.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین