پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۶۲۷
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۵
رئیس دانشکده علوم اداری دانشگاه فردوسی گفت: دانشکده حقوق و علوم سیاسی در دانشگاه فردوسی مشهد تاسیس می‌شود.

شعارسال: عبدالرضا جوان جعفری اظهار داشت: تاسیس چنین دانشکده‌ای با توجه به جایگاه بالای دانشگاه فردوسی مشهد و سابقه علمی و فقهی خراسان بزرگ، حق دانشگاه، استان و تکلیفی برای اساتید این دو رشته است.

وی تربیت نیروهای متخصص، استقبال دانش آموزان رشته علوم انسانی از رشته‌های حقوق و علوم سیاسی و ظرفیت عظیم این رشته‌ها را از ضرورت‌های تاسیس این دانشکده دانست و افزود: با دادن فضای مناسب به این رشته‌ها می‌توانیم در آینده شاهد بخش قابل توجهی از حقوقدانان و کارشناسان سیاسی فارغ التحصیل دانشگاه فردوسی مشهد باشیم.

جوان جعفری با اشاره به تصویب تاسیس دانشکده حقوق و علوم سیاسی در هیئت امنای دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی استان خراسان رضوی یادآور شد: تاسیس دانشکده حقوق و علوم سیاسی پس از تصویب در هیئت رئیسه دانشگاه و هیئت امنای دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی استان خراسان رضوی بار اجرایی یافته و ضمانت اجرا خواهد داشت.

دانشیار گروه آموزشی حقوق در زمینه حضور کاتوزیان در دانشگاه فردوسی مشهد و موافقت با تاسیس دانشکده حقوق به نام ویدر دوره حیات گفت: تاسیس دانشکده‌ای به نام دکتر کاتوزیان توسط هیأت امنایی متشکل از اساتید حقوق، قضات و وکلا در دست بررسی است.

وی ادامه داد: این مهم توسط حقوقدانان و خیرین در حال پیگیری است و دانشگاه فردوسی مشهد قصد دارد دانشکده‌ای به نام وی تاسیس کند.

رئیس دانشکده علوم اداری و اقتصاد با اشاره به دانشگاه‌های همتراز با دانشگاه فردوسی مشهد که دانشکده حقوق و علوم سیاسی را به صورت مجزا در خود دارند، اظهار داشت: ظرفیت این دو رشته به اندازه‌ای بالا است که می‌تواند در مقاطع تحصیلات تکمیلی و کارشناسی رشته‌های متعدد دیگری اضافه شود.

وی با اشاره به اینکه دانشکده حقوق و علوم سیاسی در مهرماه سال آینده در یکی از ساختمان‌های دانشگاه فردوسی مشهد استقرار خواهد یافت، اضافه کرد: دانشگاه فردوسی مشهد با حمایت نهاد ریاست‌جمهوری و دولت به‌دنبال ایجاد ساختمانی مختص دانشکده با قابلیت های معماری این دو رشته است.

جوان جعفری ایجاد دانشکده حقوق و علوم سیاسی را اقدام تاریخی دانست که از لحاظ آکادمیک به نام رئیس فعلی دانشگاه فردوسی مشهد به یادگار خواهد ماند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار خبر 16 دی 1394، کدمطلب: 962750 ، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین