پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۷۳۹۹
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۱
سازمان‌های بیمه‌گر ۹ ماه است که کارانه پزشکان و پرستاران را پرداخت نکرده در حالیکه حقوق یک پزشک بین ۲ میلیون تا ۲٫۲ میلیون است و چنانچه کارانه را دریافت نکند با مشکلاتی مواجه می‌شود.

شعارسال: رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: ۲۴۰ میلیارد تومان از سازمان‌های بیمه‌گر طلب داریم و ۹ ماه از کارانه پزشکان و پرستاران را پرداخت نکرده اند.

کوروش ساکی ، به افزایش تعداد تخت های بیمارستانی در لرستان اشاره کرد و اظهار داشت: تا سال ۹۲ به ازای هر هزار نفر در استان ۰.۸ تخت وجود داشت، درحالی‌که میانگین کشوری در حوزه تخت‌های بیمارستانی ۲٫۳ تخت است.

وی با اشاره به کمبود ۱۵۰۰ تخت بیمارستانی در لرستان افزود: تا چند سال قبل هزار و ۸۰۰ تخت در لرستان وجود داشت که بر همین اساس با توجه به جمعیت یک میلیون و ۸۰۰ نفری استان نیاز داریم هزار و ۸۰۰ تخت را به سه هزار و ۶۰۰ تخت برسانیم.

کاهش مرگ و میر مادران با استقرار دو بالگرد در لرستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه احداث بیمارستان الیگودرز ۲۵ سال طول کشید و به همین ترتیب پروژه های احداث بیمارستانی نیازمند مدت زمان طولانی هستند، تصریح کرد: امیدواریم با بهره برداری از بیمارستان های کوهدشت و دورود و احداث بیمارستان جایگزین شهدای عشایر شاهد افزایش تعداد تخت های بیمارستانی استان باشیم.

ساکی با اشاره به اینکه طی ۲ تا ۳ سال آینده تعداد سرانه تخت های بیمارستانی استان به ازای هر ۱۰۰۰ نفر به ۲.۶ تخت می رسد، افزود: استقرار دو بالگرد در شهرستان های الیگودرز و خرم آباد میزان مرگ و میر مادران باردار را کاهش داده است.

وی با اشاره به اینکه سالانه ۲ میلیارد تومان صرف هزینه‌های اعزام بالگرد، نگهداری و حقوق خلبانان آن‌ها می‌شود، گفت: با استقرار دو بالگرد در استان میزان مرگ‌ومیر مادران باردار در استان به‌شدت کاهش‌یافته و در حال حاضر به دنبال اضافه کردن یک بالگرد دیگر به حوزه درمان استان هستیم.

۳۰۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی در حوزه بهداشت و درمان ساخته می شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان به تعداد پروژه های در دست ساخت حوزه بهداشت و درمان استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۳۰۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی در استان در دست اجراست که نیمی از آن در حوزه خانه‌های بهداشت است.

ساکی به آخرین برگزاری آزمون دانشگاه علوم پزشکی لرستان برای بکار گیری نیروهای خدماتی و استقبال بیش از حد از این آزمون اشاره کرد و بیان داشت: مطابق آخرین آماری که در سایت به دست آمد، ۳۵ هزار نفر برای مشاغل خدماتی و حوزه پیرامون آن در لرستان ثبت‌نام کردند درحالیکه تنها ۱۴۰ نیرو در این حوزه به کار گرفته شد.

وی در ادامه عنوان کرد: در حال حاضر ۲۴۰ میلیارد تومان از سازمان‌های بیمه‌گر طلب داریم و این سازمان تا پایان آبان‌ماه سال گذشته کارانه را پرداخت کرده است.

۱۲۰ میلیارد تومان تجهیزات پزشکی درمانی وارد لرستان شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه اگر چه اجرای طرح تحول سلامت اقدامی ارزشمند بود اما بخاطر اضافه کردن ۱۱ میلیون نفر به مجموع بیمه‌شدگان موجب بروز اختلالاتی شد، تصریح کرد: سازمان‌های بیمه‌گر ۹ ماه است که کارانه پزشکان و پرستاران را پرداخت نکرده در حالیکه حقوق یک پزشک بین ۲ میلیون تا ۲٫۲ میلیون است و چنانچه کارانه را دریافت نکند با مشکلاتی مواجه می‌شود.

ساکی رئیس دانشگاه علوم‌ پزشکی ارتقاء فضای هتلینگ بیمارستان‌های استان را از مهمترین اقدامات صورت گرفته در سال‌های اخیر برشمرد و عنوان کرد: در سالهای ۹۳ تا ۹۵ حدود ۱۲۰ میلیارد تومان تجهیزات پزشکی درمانی وارد استان شده است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری تحلیلی پرسنا، تاریخ انتشار: 5شهریور1396، کدخبر: - : www.porsna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین