پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۷۸۰۸۰
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۹
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه برای تحقق رشد اقتصادی 8 درصدی باید سرمایه‌‌گذاری 65 میلیارد دلاری صورت گیرد، گفت: برای رشد اقتصادی 8 درصد باید 775 هزار میلیارد تومان منابع داشته‌باشیم و با منابع کنونی این امر به سختی محقق می‌شود.

شعارسال: محمود بهمنی با اشاره به اظهارات رئیس‌جمهور در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی با بیان اینکه ما امیدواریم برنامه‌های رئیس‌جمهور محقق شود، اظهار کرد: نگاه رئیس‌جمهور به برنامه‌های عنوان شده تا حدی خوش‌بینانه است، در حالی‌که برای تحقق مواردی همچون ایجاد اشتغال و ریشه کن کردن فقر مطلق باید فاکتورهای بسیاری رعایت شود.

رئیس سابق بانک مرکزی با بیان اینکه برای تحقق رشد اقتصادی 8 درصد باید سرمایه‌‌گذاری 65 میلیارد دلاری صورت گیرد، افزود: برای رشد اقتصادی 8 درصد باید 775 هزار میلیارد تومان منابع داشته باشیم و با منابع کنونی این امر به سختی محقق می‌شود مگر اینکه همت و کوشش بسیار زیادی صورت گیرد.

نماینده مردم ساوجبلاغ، طالقان و نظرآباد در مجلس با اشاره به تحقق 900 هزار شغل و رفع بیکاری از سوی دولت، توضیح داد: اکنون سالانه شاهد تقاضای 1 میلیون و 250 هزار شغل هستیم، یعنی سالانه حدود 350 هزار نفر به افراد بیکار اضافه می‌شوند.

وی با بیان اینکه امروز تقاضای شغل در کشور، همچون 10 سال گذشته نیست، تصریح کرد: امروز جوانان جویای کار دارای مدارک لیسانس، فوق لیسانس و دکترا هستند که نمی‌توان همه آنها را در کارخانه‌ها مشغول به کار کرد. بنابراین اشتغال‌زایی نیازمند سازوکاری دقیق است و تحقق آن نیز بسیار دشوار خواهد بود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به وعده ریشه کن کردن فقر مطلق از سوی رئیس جمهور، گفت: این موضوع مانند این است که بگوییم بی‌سوادی را ریشه کن می‌کنیم، در حالی‌که هر ساله شماری به بی‌سوادان کشور اضافه می‌شود. ممکن است بتوانیم قبلی‌ها را ریشه‌کن کنیم اما آن چه که به‌وجود می‌آید قابل پیش بینی نیست. بنابراین در مورد این اقدامات بررسی‌های بیشتری باید صورت گیرد.

شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار 11شهریور96، کد مطلب: 270412، www. ana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین