پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۸۱۹۶
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۸
رئیس شورای اسلامی شهر تبریز موضوع حذف نطق های پیش از دستور در جلسات را به دلیل تنش زا بودن پیشنهاد داد.

شعار سالسومین جلسه علنی شورای اسلامی پنجم شهر تبریز با حضور اعضای شورا و دستور جلسه مبتنی بر تصمیم گیری در مورد نحوه عضویت اعضای شورا در کمیسیون های شهرداری، تصمیم گیری در خصوص چگونگی تذکرات و نطق های پیش از دستور، چگونگی مکاتبات اعضا با شهردار و سایر ارگان ها در صحن علنی این شورا برگزار شد.

همچنین در جلسه بهشتی، نیکو خصلت و قلیزاده برای تنظیم مجدد آیین نامه داخلی شورا انتخاب شدند و مقرر شد در طول دو هفته این آیین نامه تهیه و تنظیم شود تا بعد از تدوین آن، نطق های پیش از دستور جلسه، تذکرات اعضای شورای شهر بر اساس آن شکل گیرد.

نطق های پیش از دستور حذف شوند، چون تنش زا هستند!

رئیس شورای پنجم با بیان اینکه نطق های پیش از دستور، معمولا تنش زا هستند، اظهار داشت: پیشنهاد می کنم این نطق ها حذف شود و به صورت میان دستور، مطرح شود.

شکور اکبرنژاد با اشاره به اینکه جلسات شورا برای مسائل شهر است نه برای سخنرانی، ادامه داد: جا دارد متوجه باشیم که نطق در مجلس هفت دقیقه است، اما در این مورد شورا از مجلس جلو زده است و نباید این گونه باشد.

رئیس شورای پنجم شهر تبریز در خصوص چگونگی بیان تذکرات نیز گفت: بهتر است تذکرات به صورت کتبی مطرح شود و توسط دبیر شورا قرائت شود و موبایل ها هم از اعضای شورا گرفته شود، چون واقعا حواس اعضا را پرت می کنند.

انتخاب غیرعلنی شهردار طبق آیین نامه غیرقانونی است

فریدون بابایی اقدم دیگر عضو این شورا نیز اظهار داشت: اینکه در دستور جلسه آوردید انتخاب شهردار غیر علنی باشد، طبق آیین نامه غیر قانونی است و اینکه بخواهیم جلسه غیر علنی برگزار کنیم از یک هفته قبل باید اعلام می کردیم.

وی در خصوص حذف نطق های پیش از دستور جلسه نیز گفت: این که اعضای شورا نطق پیش از دستور داشته باشد، هر نماینده می توانددوماه یک بار۱۰دقیقه در مورد عملکرد و مشکلات حرف بزند و با تذکر کتبی هم که شما می گویید مخالفم، باید متوجه باشیم، هم چنان که در شورای قبل هم دیدیم، در تذکرهای کتبی، حتی دبیر این تذکرات را اشتباه قرائت می کرد.

این عضو شورای شهر تبریز در بخش پایانی سخنان خود تاکید کرد: از این رو باید اجازه داده شود اعضای شورا، تذکرات و حرف های خود را شفاهی مطرح سازند.

تصمیم گیری در خصوص انتخاب شهردار تبریز نیز یکی دیگر از دستورات جلسه یکشنبه شورای شهر بود که با وجود برگزاری جلسه اعضای شورای شهر به صورت غیر علنی و در غیاب خبرنگاران و اصحاب رسانه، نتیجه ای نداشت و این انتخاب و تعیین کلیددار آینده شهر اولین ها به روز سه شنبه موکول شد.

انتخاب شهردار تبریز در حالی با وجود برگزاری جلسات متعدد علنی و غیرعلنی و حتی پشت پرده اعضای شورای شهر هر بار به موعدی دیگر موکول می شود که این امر در بسیاری از کلانشهرهای کشور در همان جلسات نخست شورای شهر نهایی شده است اما در مورد کلیددار تبریز هر روز اخبار و اظهار نظرهای ضدونقیض در خصوص نفرات مورد نظر برای تصدی این سمت در رسانه ها و فضاهای مجازی منتشر می شود.

همچنین در قرعه کشی انجام شده در حاشیه جلسه شورای شهر تبریز، برای کمیسیون ماده۱۰۰بدوی، قلیزاده برای منطقه سه، بابایی اقدم برای بدوی منطقه۱۰؛ سونیا اندیش برای تجدید نظر چهار، دبیری تجدید نظر منطقه شش، تقی پور تجدید نظر منطقه پنج، شکور اکبرنژاد تجدید نظر منطقه هشت، آجودان زاده بدوی منطقه هفت، صادق زاده تجدید نظر منطقه یک، محرم محمدزاده تجدید نظر منطقه دو، بهشتی بدوی منطقه دو، مسعودی ریحان منطقه بدوی چهار، نیکو خصلت بدوی منطقه هشت، بابایی اقدم برای بدوی پنج وصادق زاده بدوی منطقهنهو تجدید نظر منطقه شش، نیکو خصلت بدوی یک، قلیزاده ماده۷۷، اندیش بدوی هفت، آجودان زاده تجدید نظر منطقه سه، اشرف نیا بدوی هشت و مسعوی ریحان برای بدوی منطقه چهار انتخاب شدند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 12 شهریور 96، کد مطلب: 4077334 ،www.mehrnews.com



اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین