پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۸۲۶۹
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۰
یادواره شهدای منا همزمان با حضور زائران در سرزمین منا در شرایطی برگزار شد که نماینده ولی‌فقیه در امور حج همچنان از پیگیری این پرونده سخن می‌گوید.

شعارسال: با نزدیک شدن به آخرین لحظات حضور حاجیان در منا، مراسمی برای گرامیداشت یاد شهدای فاجعه منا در محل اسکان زائران ایرانی برگزار شد که حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسکر ـ نماینده ولی فقیه در امور حج ـ در این مراسم با تکریم مقام شامخ شهدای دو حادثه مسجدالحرام و منا، گفت: ما همچنان پیگیر پرونده شهدای منا هستیم و مستندات لازم را در اختیار کمیته تحقیق گذاشته‌ایم و منتظر نتیجه هستیم.

او همچنین به ملاقات‌هایی که همزمان با این سفر حج به همراه رییس سازمان حج و زیارت با مقامات سعودی برای ادای حقوق بازماندگان منا داشته‌اند، اشاره کرد و گفت: امیدواریم پیگیری‌های انجام شده در این خصوص هرچه سریع‌تر به نتیجه مطلوب برسد.

وی درباره تعیین هویت ۱۱ شهید گمنام حادثه منا، اظهار کرد:‌ تعدادی از بستگان شهدا در این سفر برای آزمایش DNA حضور دارند و امیدواریم با شناسایی هویت این شهدا، محل دفن این عزیزان والامقام در مقبره‌الشهدا مشخص شود.

سرپرست زائران ایرانی در ادامه به سفر عزتمندانه و توام با احترام زایران ایرانی در حج امسال اشاره کرد و افزود: ‌اگر امسال زایران ایرانی عزتمندانه به حج مشرف شده و توانسته‌اند با عزت، ‌کرامت، سربلندی و آسایش، مناسک حج را انجام دهند به برکت خون شهدا است.

وی با خواندن روایات و احادیث متعدد، از شهادت به عنوان افتخار و آرزوی انبیا و اولیا یاد کرد و شهید سرجدا "‌محسن حججی"‌را برگ درخشان دیگری از حماسه آفرینی ملت ایران در راه دفاع از اسلام و قران و ایران دانست و بیان کرد: تصاویری که از شهید حججی به عنوان یکی از شهدای مدافع حرم در همه رسانه‌ها منتشر شد بیانگر عدم ترس و دلهره مدافعان حرم از دشمن بود و این افتخاری بس بزرگ است.

قاضی عسکر گفت: ملت ایران از شهادت باکی ندارد و شهدای مدافع حرم این احساس را دارند که هر کجا اسلام در خطر است، این عزیزان پیشقدم هستند.

نماینده ولی فقیه در حج همچنین با تشریح شرایط بسیار سخت، جانکاه و طاقت‌فرسای ساعات اولیه پس از شهادت شهدای منا که جمعیت حاضر را متاثر کرد و بسیاری اشک ماتم و اندوه ریختند، اظهار کرد: یک‌یک این شهدا دارای فضائل و خصوصیات اخلاقی والایی بودند و اگر بخواهیم یاد کنیم، باید نام همه آنها را ببریم، ما همچنان داغدار از دست دادن این عزیزان هستیم.

قاضی‌عسکر در بخش دیگری از سخنانش به برکات و آثار بی‌بدیل معنوی حج اشاره کرد و خطاب به زایران بیت الله الحرام گفت: چهره‌های شما به نورانیت حج منور شده است و این نورانیت را به خانواده، بستگان و ملت ایران منتقل کنید و تلاش کنید تا برکات این سفر معنوی برای شما باقی بماند.

در این مراسم حمید محمدی ـ رییس سازمان حج و زیارت ـ، جمعی از خانواده شهدا و ایثارگران، شماری از خانواده شهدای منا و نمایندگان بیوت و بعثه مراجع عظام تقلید حضور داشتند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت اعتمادآنلاین ، تاریخ انتشار: 12 شهریور 1396، کدخبر: 141591، www.etemaadonline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین