پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۱۰۲۳
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۹
خبرگزاری شبستان: معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، دفاع از مظلوم، دفاع از عدالت و آزادی را علت اصلی حضور مدافعان حرم در میدان های نبرد عنوان کرد.

شعار سال: سردار محمدرضا نقدی، معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به این سوال که «اگر به سوریه نمی رفتیم چه اتفاقی رخ می داد و چه مصلحتی باعث حضور ما در سوریه شد؟» اظهارداشت: تعبیرهای متفاوتی می توان داشت و پاسخ رایجی که بیشتر افراد به این سوال می دهند این است که « امنیتی که امروز در کشور داریم مدیون حضورمان در جبهه های مقاومت است، رفتیم در میدان های دوردست، دشمنی را که برنامه اش ناامن سازی کشورمان است در آنجا درگیر کرده ایم. در مراکز اصلی با دشمن درگیر شدیم که به سمت مرزهای ما نیاید؛ به هر حال این آخرین پاسخی ایت که می توان به این سوال داد.»

سردار نقدی تصریح کرد: در عمل حقیقتی که جوانان را به میدان های نبرد حق علیه باطل کشیده است، دفاع از عدالت و آزادی و دفاع از مظلومین است.

وی با اشاره به تفکر شیعه، اظهارداشت: دفاع از مظلوم از آموزه های این تفکر است همانطور که امیر المومنین علی (ع) می فرمایند: «کونا للظالم خصما و للمظلوم عونا؛ همواره دشمن ظالمان و یاور مظلومان باشید.» بنابراین وظیفه داریم و جزو دیانت و تفکر ما است که دشمن ستمگر و حامی مظلوم باشیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، دفاع از مظلوم، دفاع از عدالت و آزادی را علت اصلی حضور مدافعان حرم در میدان های نبرد عنوان کرد.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) مبنی بر اینکه « هرکس بشنود صداي مسلماني را که فرياد مي کند: مسلمانان به فريادم برسيد و او کمک نکند، ديگر مسلمان نيست.»، خاطرنشان کرد: حتی اگر کسی شیعه و مسلمان هم نباشد و اندکی وجدان بشری داشته باشد، این انسانیت وی را به سمت کمک به همنوع حرکت می دهد.

سردار نقدی تاکید کرد: جوانان مدافع حرم که به میدان های نبرد رفته اند با انگیزه های دینی، انگیزه پیروی از فرمان های الهی و تبعیت از مرام امیرالمومنین حضرت علی (ع) رفته اند.

وی ادامه داد: با این تفاسیر پاسخ ما به کسانی کهنه شیعه ونه مسلمان هستند و نه وجدان انسانی شان، آنانرا بهحضور در میادین نبرد حق علیه باطل تحریک نمی کند، این است که اگر مدافعان حرم نمی رفتند، امروز نا امنی در قلب شهرهای ما بود.

سردار نقدی با اشاره به حوادث تروریستی تهران در خرداد ماه سال جاری، تصریح کرد: اگر جوانان مدافع حرم در میادین نبرد نبودند، این حوادث هر روز در شهرهای ما تکرار می شد.

وی با اشاره به برگزاری برنامه نخستین پویش مردمی «غنچه های مقاومت»، گفت: باید حرکت ها و اقدامات مشابهی ویژه فرزندان شهدای برگزار کنیم که البته این نوع برنامه باید مردمی برگزار شود.

سردار نقدی یادآور شد: قطعاً بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و بنیاد شهید و امور ایثارگران در مناسبت های مختلف برنامه های ویژه خانواده ها و فرزندان شهدای مدافع حرم دارند.

«پویش مردمی غنچه های مقاومت» برنامه ای مبتکرانه و ارزشمند است

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، برگزاری نخستین جشن تولد فرزندان شهدای مدافع حرم با عنوان «پویش مردمی غنچه های مقاومت» را برنامه ای مبتکرانه عنوان کرد و افزود: این برنامه مبتکرانه که خود مردم و موسسات مردمی آغاز کرده اند که به فرزندان شهدا توجه کنند، ارزشمند است.

سردار نقدی با اشاره به دوران دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس فضاها به گونه دیگری بود و با توجه به اینکه همه مردم در فضای جنگ قرار داشتند، شرایط و فضا را درک می کردند.

وی با اشاره به ایثارگری مدافعان حرم تصریح کرد: امروز موج جدید از شهدا که در دفاع از حرم و دفاع از امنیت کشور به میدان آمده اند، فرزندان کوچکی دارند و حتما به برنامه های متفاوتی نیاز داریم که نمونه اش پویش مردمی غنچه های مقاومت بود.

سردار نقدی با اشاره به رسالت نهادهای فرهنگی در برنامه ریزی و برگزاری برنامه های ویژه خانواده ها و فرزندان شهدای مدافع حرم، تاکید کرد: پایگاه های بسیج باید در این زمینه فعالتر شوند و همچنین معاونت فرهنگی بسیج و موسسات مردمی تا بتوانیم فعالیت های خوب و برنامه های فرهنگی را مورد حمایت قرار دهیم.

با اندکی اضافات و تلخیص، برگرفته از خبرگزاری شبستان، تاریخ انتشار 27 شهریور 1396، کد مطلب: 656305: shabestanirna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین