پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۹۰۱۷
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۳
عفو بین الملل، کشورهای غربی و در صدر آنها آمریکا و انگلیس را متهم کرد که چشم خود را به روی سرکوب معترضان در بحرین بسته اند.

شعار سال: عفو بین الملل در گزارشی که روز پنجشنبه منتشر شد، کشورهای غربی و در صدر آنها آمریکا و انگلیس را متهم کرد که چشم خود را به روی سرکوب معترضان در بحرین بسته اند.

بنابر گزارش عفو بین الملل، در فاصله ژوئن 2016 تا ژوئن2017 در بحرین 169 نفر از معترضان بازداشت، شکنجه، تهدید یا ممنوع الخروج شدند.
بر اساس این گزارش، عفو بین الملل که یک سازمان مدافع حقوق بشر است، اعلام کرد : این سرکوب به قیمت جان شش نفر از جمله یک کودک منجر شده است.
9 مورد شکنجه مخالفان در زندان به این سازمان غیردولتی گزارش شده است که هشت مورد آنها تنها در ماه مه سال 2017 بوده است.
عفو بین الملل از سکوت آمریکا و انگلیس در قبال سرکوب در بحرین ابراز تاسف کرد.
این دو کشور از قدرت نفوذ بالایی در رژیم سنی آل خلیفه در بحرین برخوردارند، ناوگان پنجم آمریکا در این کشور مستقر است و نیروی دریایی انگلیس نیز در آنجا تاسیسات قابل توجهی دارد.
عفو بین الملل اعلام کرد: بر خلاف باراک اوباما رئیس جمهور قبلی آمریکا، دونالد ترامپ کلمه‌ای در باره این موضوع حرف نزده است.
در گزارش این سازمان غیردولتی آمده است: «رئیس جمهور ترامپ در مارس 2017 به حمد پادشاه بحرین اعلام کرد، با روی کار آمدن دولت وی (ترامپ) دیگر فشاری (بر رژیم آل خلیفه) وجود نخواهد داشت.
به نظر می رسد رژیم بحرین این حرف ترامپ را چراغ سبزی برای ادامه دادن به سرکوب معترضان تفسیر کرده است.»
بحرین، کشوری است با اکثریت شیعه که توسط یک خاندان سنی اداره می شود. اکثریت شیعه این کشور می خواهند که حقوقشان به رسمیت شناخته شود.
این کشور از سال 2011 درگیر اعتراضات مردمی است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صدا و سیما، تاریخ انتشار 16 شهریور 96، کدمطلب:1797795، www.iribnews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین