پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۹۰۶۸
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۸
آیت الله طبرسی با اشاره به این‌که انقلاب اسلامی پیوند عمیق با غدیر دارد، گفت: دشمنان با نقشه شیطانی در مورد تهمت به امام و ارتباط ایشان با استکبار می‌خواهند انقلاب ما را از ریشه بی‌هویت کنند.

شعار سال: آیت‌الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در خطبه های نماز جمعه مرکز استان با تبریک فرا رسیدن عید غدیر، از این روز به عنوان یکی از بزرگترین اعیاد اسلامی یاد کرد.

وی با بیان این که مسأله غدیر همواره زنده و بالنده بوده و هیچ گاه به فراموشی سپرده نخواهد شد، افزود: ولایت و امامت یکی از مهم ترین دستاوردها و پیام های غدیر است که باید مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که پیامبر گرامی اسلام در ماه های پایانی عمر با برکت خود به فرمان الهی حضرت علی(ع) را به جانشینی خود انتخاب کردند، بیان داشت: متأسفانه مردم پس از رحلت پیامبر اسلام به عهد و وفای خود با پیامبر اسلام پایبند نبودند.

آیت الله طبرسی در ادامه سخنان خودبا بیان این که دشمنان برای از بین بردن موضوع غدیر همه توان خود را به کار گرفته اند، بیان داشت: اما هوشیاری و بصیرت علمای بزرگ شیعه مانع از فراموشی مسأله غدیر شد.

نماینده ولی فقیه در مازندران در ادامه سخنان خود با اشاره به این‌که امروز کفار از دین اسلام مایوس شده‌اند، اضافه کرد: تمام جزء به جزء دین برایش نگهبان و حافظ قرار داده شده و نعمت ولایت را بر شما تمام کرد.

آیت الله طبرسی عید غدیر را عید اکمال دین و عید امامت و ولایت خواند و یادآور شد: غدیر عید مظلومان و مستضعفان است و در غدیر خم مدال امامت و ولایت و مدیریت اجتماعی و سیاسی و دینی پیامبر به امیرمؤمنان واگذار شده است.

وی با اشاره به این‌که انقلاب اسلامی پیوند عمیق با غدیر دارد، تصریح کرد: دشمنان با نقشه شیطانی در مورد تهمت به امام و ارتباط ایشان با استکبار می‌خواهند انقلاب ما را از ریشه بی‌هویت کنند و انقلاب غدیری را زیر سوال ببرند.

امام جمعه ساری با اشاره به اهمیت و جایگاه غدیر در جامعه گفت: تبیین شیعه از اسلام این است که حرا به غدیر و غدیر به مهدی(عج) متصل شود و باید امامت را استمرار حرکت انبیا، اولیا و نبی مکرم(ص) اسلام قلمداد کنیم وولایت فقیه ادامه دهنده غدیر است.

رییس شورای حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با بیان این که نبوت و امامت بقای دین است و این دو حلقه مایه نگهداری دین است، تصریح کرد: در طول تاریخ نگاه‌های به غدیر منفی و مثبت است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که نگاه شیعه به غدیر مثبت است و از نظر عقلانی جایز نیست که دین پیامبر پایان یابد، بیان داشت: انقلاب اسلامی ایران انقلابی غدیری بود که خودش را به جهان نشان داد و امروز در عرصه جهانی عزتمندانه حضور دارد.

امام جمعه ساری با تأکید بر این که قوام و دوام دین ما به امامت و ولایت است، خاطرنشان کرد: ولایت رکن اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و هیچ گاه جدای از نظام و انقلاب نبوده و نخواهد بود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که امامت همچون نماز برای ما حائز اهمیت است، تصریح کرد: هر مکلفی که نماز می خواند وظیفه دارد؛ امام خود را بشناسد و در مسیر رهنمودهای ایشان گام بردارد.

آیت الله طبرسی با تأکید بر این که امامت جنبه تاریخی ندارد و جنبه عملی دارد، خاطرنشان کرد: برگزاری دهه مبارک غدیر بسیار مهم است و ما آنچه را که در توان داریم باید بکار بگیریم تا این مراسم باشکوه برگزار شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران وحدت، اطاعت و هدایت را یکی از پیام های مهم غدیر عنوان کرد و گفت: با گسترش و ترویج فرهنگ غدیر شاهد تحکیم هرچه بیشتر روابط والای انسانی و دینی در جامعه خواهیم بود.

آیت الله طبرسی غدیر را نقطه عطف میان رسالت کبری و ولایت عظمی دانست و با بیان این که مسأله غدیر مایه بقای اسلام و استمرار رسالت انبیا(ص) است، گفت: اگر غدیر اتفاق نمی افتاد جبهه حق از داشتن امام بی‌بهره بود و دشمن راه نفوذ خودش را گسترش می داد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری رسا ، تاریخ انتشار 17 شهریور 96، کدمطلب:۵۲۳۵۶۵، www.rasanews.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین