پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۹۳۷۸
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۲
کارکنان خانه ارنست همینگوی در فلوریدا هم‌پیمان شده‌اند تا در برابر توفان ایرما که در امتداد سواحل فلوریدا به زودی جریان می‌یابد، از خانه این نویسنده مشهور مراقبت کنند.

شعار سال: به نقل از اسوشیتدپرس، خانه موزه همینگوی که از قرن نوزدهم به جای مانده و در ساحل کی‌وست فلوریدا واقع شده، در معرض آسیب احتمالی ناشی از توفانی است که در راه است.

اما ۱۰ کارمند این خانه که شامل ژاکی سندز مدیر ۷۲ ساله آن نیز می‌شود قول داده‌اند در برابر این توفان ایستادگی کنند. کندوهای عسل و نوادگان گربه‌های ۶ انگشتی ارنست همینگوی که در این خانه زندگی می‌کنند نیز از جمله مواردی هستند که این کارکنان از آنها حفاظت خواهند کرد.

توفان ایرما خانه همینگوی را تخریب می‌کند؟

این خانه سبک ویکتوریایی سال ۱۸۵۱ ساخته شده و در طول دو قرن گذشته در مسیر توفان‌های گرمسیری متعددی قرار داشت.

این خانه حدود ۱۶ پا بالاتر از سطح دریاست و در یکی از بالاترین نقاط این جزیزه در انتهای سواحل فلوریدا واقع شده است.

با این حال توفان ایرما می‌تواند موج‌های بلند بیشتر از ۲۰ پا ایجاد کند و با سرعتی افزون بر ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت در حال رسیدن به فلوریدا است.

بخش کی‌وست فلوریدا تا حدود زیادی خالی شده و مقامات دستور تخلیه حدود ۶ میلیون نفر از این منطقه را صادر کردند که تقریبا برابر یک چهارم جمعیت این ایالت است.

مریل همینگوی نوه نویسنده مشهور از تصمیم خانم سندز حمایت کرد اما افزود آنها نباید زندگی خود را به خطر بیندازند. وی گفت: فکر می‌کنم شما فردی فوق‌العاده و قابل تحسین هستید و تلاش شما برای این عمارت و نجات گربه‌ها بسیار باارزش است، اما در نهایت این یک خانه است. گربه‌ها را نجات دهید. همه آنها را در ماشین بگذارید و از آنجا بیرون بیایید.

فرماندار فلوریدا نیز روز شنبه از کارکنان این خانه خواست تا جان خود و گربه‌ها را نجات دهند.

خانم سندز گفته: بچه‌هایم از دستم عصبانی شده‌اند. اما من مسئولیت مراقبت از ساختمان و گربه‌ها را برعهده دارم.

توفان ایرما خانه همینگوی را تخریب می‌کند؟

این خانه آنقدر مشهور است که هر سال رقابتی برای نوشتن داستان کوتاه برگزار می‌شود که جایزه‌اش ۱۰ روز اقامت در این خانه و تجربه نویسندگی در فضایی است که زمانی همینگوی در آن زندگی می‌کرد. حدود ۵۰ گربه در این خانه و فضای سبز اطراف آن زندگی می‌کنند.

ارنست همینگوی بیشتر دهه ۱۹۳۰ را در این خانه سپری کرد و شماری از مشهورترین آثارش را در همین خانه خلق کرد. «داشتن یا نداشتن» و «زنگ‌ها برای که به صدا درمی‌آیند» از جمله آثاری هستند که در این خانه خلق شدند.

سازمان هواشناسی آمریکا نیز از توفان ایرما به عنوان یک توفان فوق‌العاده خطرناک یاد کرده است و مرتب اعلام می‌کند هنوز برای ترک این منطقه دیر نشده است.

با توجه به این که توفان ایرما می‌تواند خطرناکتر از توفان اندرو باشد که سال ۱۹۹۲ جان ۶۵ نفر را در این منطقه گرفت، فرماندار فلوریدا خواستار این شده که همه ۲۰.۶ میلیون افراد ساکن این ایالت آمادگی فرار داشته باشند.

در حالی که توفان به این منطقه رسیده است، هیچ اطلاع جدیدی از وضعیت کارکنان و خانه همینگوی موجود نیست.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار: 19 شهریور 1396، کدخبر: 4082791 ، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین