پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۵۰۹۰
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۷
مدیرکل دفتر مدیریت بحران سیستان و بلوچستان گفت: افزایش غلظت ذرات معلق در هوا ناشی از توفان گرد و خاک در سه روز گذشته 250 نفر از مردم منطقه سیستان را راهی مراکز درمانی و بیمارستان ها کرده است.

شعارسال: غلامرضا اربابی  اظهار داشت: این افراد با مشکلات تنفسی، قلبی و چشمی به مراکز درمانی شهرستانهای شمالی استان مراجعه کرده اند که از این تعداد 80 نفر در بیمارستان ها بستری شدند.

وی اظهار داشت: اعضای ستاد بحران سیستان و بلوچستان از جمله شرکت های آب و برق، نیروهای امدادی هلال احمر و مراکز بهداشتی و درمانی از زمان وقوع توفان تلاش گسترده ای را برای به حداقل رساندن خسارات توفان در منطقه سیستان با پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز در دستور کار قرار دادند.

وی ادامه داد: با توجه به شدت وزش باد و توفان گرد و خاک در منطقه در این مدت هفت هزار و 500 عدد ماسک به همراه 220 سبد غذایی بین مردم توفان زده زهک و هیرمند در شمال استان توزیع شد.

به گفته کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان وزش باد همراه با گرد و غبار در نقاط مستعد توفان که از 19مرداد در شمال استان آغاز شده بود و تا 22 مرداد تداوم داشت در شدیدترین حالت میزان غلظت ذرات معلق هوا را به افزون بر14 برابر حد مجاز و پنج برابر حد بحرانی رساند.

مصدق گودرزی فر حد مجاز و استاندارد ذرات معلق هوا را 150 میکرو گرم بر متر مکعب عنوان کرد و اظهار داشت: غلظت ذرات معلق در هوای منطقه سیستان در این مدت هزار و 121 میکرو گرم بر متر مکعب گزارش شد.

بادهای موسمی 120 روزه از زمان شکل گیری سیستان در شمال استان با این منطقه همزاد بوده و هر سال با آغاز آن در اوایل تابستان مردم منطقه شاهد گرد و غبار و آلودگی هوا بعضا تا چند برابر حد استاندارد نیز هستند.

این بادها اقتضای طبیعت منطقه بوده و وزیدن آنها به صورت طبیعی دمای هوا را کاهش می دهد اما به سبب خشک شدن تالاب بین المللی هامون گاه با وزش شدید بادهای 120 روزه دمای هوا در منطقه سیستان تا میزان زیادی افزایش می یابد.

سیستان با پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و زهک در شمال سیستان و بلوچستان واقع شده است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 23مرداد1396، کدخبر: 82631521: www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین