پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۰۱۶۲
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۲
مشکل این روز‌های مردم استان سیستان و بلوچستان نیاز به توجه جدی و اساسی مسئولان دارد و با وجود تلاش‌های انجام شده، عناصر ضد انقلاب سعی در نشان دادن چهره غیر واقعی از مسئولان را دارند.

شعار سال: هوا برای نفس کشیدن کم است؛ ذرات گرد و غبار هوای شهر زابل و ریه‌های مردم را از خاک پر کرده است.

با تداوم طوفان گرد و خاک در استان میزان غلظت ذرات معلق در هوای شمال استان به ۲۲ برابر حد مجاز رسید و بر اساس منابع خبری، بیش از ۱۵۰ نفر از بیماران دارای مشکل تنفسی، راهی بیمارستان شده اند.

مشکل ریزگرد‌ها به خشکسالی این منطقه و دریاچه هامون در چند دهه گذشته برمی‌گردد؛ به طوریکه به دلیل افزایش باد‌های شدید، این دریاچه که سابق بر این فرصتی برای منطقه بود، دچار خشکسالی شده و ماسه‌های آن با ورزش باد در فضای استان پراکنده می‌شود.

افزایش مراجعین استان به مراکز درمانی

جواد اکبری زاده، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدماتی درمانی زابل در گفتگو با خبرگزاری دانشجو با اشاره به مشکلات عدیده ای که ریزگردها برای مردم بوجود آورده اند، گفت: طی این چند روز تعداد مراجعین به مراکز درمانی و بخش اورژانس افزایش یافته و بیشتر مردم سیتان و بلوچستان دچار ناراحتی تنفسی و قلبی شدند. آمار دقیقی از این بیماران در دست نداریم؛ اما تعداد مراجعین به نسبت روز‌های قبل چند برابر شده است.

وی در توصیه به این بیماران و مردم شهرستان زابل گفت: مردم سعی کنند از تردد در فضای باز پرهیز کنند؛ این ریزگرد‌ها برای افراد سالمند و کودکان بسیار خطرناک است. همچنین افرادی که مجبور به حضور در فضای باز هستند، حتما از ماسک استفاده کنند.

مشکل ذرات ریز گرد و بی آبی در منطقه

عمرانی، مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه زابل نیز با انتقاد از شرایط این روز‌های مردم در استان سیستان و بلوچستان گفت: ذرات ریزگرد، بی آبی و بی کاری کمر مردم این منطقه شکسته؛ اکثر مسئولین استان در خارج از سیستان و بلوچستان سکونت دارند و این دور از عدالت است. ای کاش بیشتر به این منطقه توجه شود.

وی افزود: کاش آنقدر که به فکر اعتماد به اروپا هستند، کمی از مذاکرات منطقه‌ای خود را با افغانستان جهت حق آبه انجام می‌دادند؛ که اگر این طور بود، مسلما این مشکل حل می‌شد. راه برون رفت از مشکل کم آبی در منطقه و کشور، تنها استفاده مجدد از آب‌ها با استفاده از تصفیه خانه‌ها و تولید آب شیرین با استفاده از صنعت هسته‌ای است.

اما در این بین دانشجویان استان به طرق مختلف اقدام به مطالبه گری از مسئولان کرده اند و معتقدند که عناصر ضد انقلاب با غبار آلود بودن هوا و پلخ مند بودن مردم، قصد سوء استفاده از شرایط موجود را دارند. دانشجویان معتقد هستند که جنبش‌ها و تشکل‌های دانشجویی نقش مهمی در شفاف سازی این موضوعات را دارند.

سایت شعار سال، با تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ انتشار 18 تیر 97، کد مطلب: 695823، www.snn.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین