پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۰۷۴۱
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۱
کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان از کاهش دما و وزش بادهای سرد شمالی آخر هفته در این استان خبرداد.

شعارسال: کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان از کاهش دما و وزش بادهای سرد شمالی آخر هفته در این استان خبرداد.

علی ملاشاهی افزود: با نفوذ توده هوای سرد به استان از سه‌شنبه شب تا صبح پنجشنبه در شمال استان وزش بادشدید و گردوخاک رخ خواهد داد. سرعت باد حدود 70 تا 85 کیلومتر بر ساعت پیش‌بینی می‌شود، این شرایط با شدت کمتر در مرز غربی و نوار شرقی استان نیز رخ خواهد داد.

ملاشاهی گفت: از چهارشنبه تاپایان هفته دمای هوا در اکثر نقاط استان به ویژه نیمه شمالی حدود 7 تا 12 درجه کاهش می‌یابد.

وی عنوان کرد: پنج شنبه در سواحل و روی دریا نیز وزش بادشمالی، علاوه برگردوخاک در سواحل، سبب مواج شدن دریا می‌شود.

ملاشاهی تصریح کرد: دمای هوا نسبت به روز گذشته 3 درجه گرم‌تر شده و این وزش بادهای جنوبی ( 30تا 60 کیلومتر برساعت) تا امشب در نواحی مرکزی و جنوب شرق استان ادامه دارد.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان در ادامه افزود: جاده شورگز تا فهرج و بم -ریگان - بزمان امروز بادوگردوخاک وجوددارد، اما تردد با احتیاط امکان پذیر هست.

ملاشاهی اظهار داشت: از نیمه شب امشب تا صبح پنج شنبه جهت وزش باد تغییر و از سمت شمال انتظار می‌رود، در زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز چهارشنبه باد شدید (70 تا 85 کیلومتر برساعت) سبب ایجاد گردوخاک و کاهش کیفیت هوا می‌شود،

وی خاطرنشان کرد: بادهای سرد شمالی همچنین در شورگز تا فهرج و ریگان به سمت بزمان و دلگان و همچنین میرجاوه تا سراوان برای چهارشنبه قابل توجهاست و در جاده نصرت آباد تا فهرج و بم به سمت ریگان و بزمان و نیز زابل به سمت نهبندان گردوخاک سبب کاهش دید و کندی عبور و مرور خواهدشد. فردا شب مشکلی برای تردد در این مسیرها وجود ندارد.

ملاشاهی گفت: چهارشنبه شب و روز پنج شنبه و احتمالا جمعه بادوگردوخاک به نواحی ساحلی استان می‌رسد و به ویژه کنارک به سمت زرآباد و جاسک و همچنین گواتر و پسابندر گردوخاک و کاهش دید محتمل است.

به گفته وی سواحل برای امروز هم آسمان مه آلود بوده و از فردا با وزش بادهای خشکی به دریا ضمن کاهش رطوبت ، مه نیز از بین می‌رود.

پنج شنبه و جمعه دریای عمان مواج پیش بینی می شود و از فردا پوشش ابر از آسمان استان عبور کرده و از نظر دمایی حدود 7تا12 درجه دمای هوا از چهارشنبه تا جمعه کاهش می یابد و کمینه دمای زاهدان به حدود 5- می‌رسد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار: 5 دی 1396، کدخبر: 574993 ، www.ilna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین