پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۶۹۳۵
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۲
رئیس گروه پیش‌بینی و هشدار اداره‌کل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: در پی وزش بادهای ۱۲۰ روزه در منطقه سیستان سرعت طوفان به ۷۹ کیلومتر بر ساعت و غلظت ذرات معلق در هوا به سه برابر حدِمجاز رسید.

شعار سال: علی ملاشاهی اظهار داشت: وزش طوفان و گرد و خاک شدید که در ماه‌های اخیر به طور متناوب منطقه سیستان واقع در شمال استان سیستان و بلوچستان را فرا گرفته، در 24 ساعت گذشته غلظت ذرات معلق در هوای سیستان را به بیش از سه برابر حدِمجاز رسانده است.

رئیس گروه پیش‌بینی و هشدار اداره‌کل هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه حدِمجاز و استاندارد ذرات معلق در هوا بر اساس استانداردهای جهانی 150 میکروگرم بر مترمکعب است، افزود: در پی وزش طوفان و گرد و خاک بشترین غلظت ذرات معلق در هوای سیستان در 24 ساعت اخیر 501 میکروگرم بر مترمکعب بوده است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین سرعت طوفان در 24 ساعت گذشته 79 کیلومتر بر ساعت بوده، خاطرنشان کرد: در ساعت 10:30 صبح امروز ایستگاه هواشناسی زابل سرعت باد را 66 کیلومتر بر ساعت و شعاع دید افقی را 4000 متر و ایستگاه هواشناسی زهک سرعت باد را 36 کیلومتر بر ساعت و شعاد دید افقی را 1200 متر گزارش کرده است.

ملاشاهی اضافه کرد: وزش طوفان و گرد و خاک تا اواسط روز یکشنبه در منطقه سیستان تداوم دارد به طوری که در نقاط مستعد طوفان به ویژه در شهرستان‌های هیرمند و زهک گرد و خاک، کاهش دید افقی، کاهش کیفیت هوا و اختلال در تردد جاده‌ای انتظار می‌رود. همچنین در نواحی مرکزی، مرز شرقی و مرز غربی استان تا سواحل در دو روز آینده در برخی ساعات باد و گرد و خاک با شدت کمتر انتظار می‌رود.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه دریای عمان به ویژه نواحی شرقی آن در ساعات آینده مواج است، اظهار داشت: در 24 ساعت گذشته زاهدان با حداقل دمای 15 درجه سانتی‌گراد بالای صفر سردترین و دلگان با حداکثر دمای 45 درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرمترین شهرهای استان سیستان و بلوچستان بوده‌اند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ 4 شهریور 96، کد مطلب: 1501985:www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین